Vm. '97 1.8T Passatista meni kytkin ja samalla tuli tietoon, että 2-massa vauhtipyörässä onpi löysiä.
Korjaamon kaveri sanoi, että laitetaan pelkkä kytkin nyt ja että katsellaan tätä vauhtipyörää tuonnempana.
Syy tähän on melkein vauhtipyörän suolainen hinta, 490;-.
Onko guruilla vastaväitteitä tälle ehdotelmalle ? Onko 2-massa vauhtipyörän löysyys miten akuutti ongelma ?
Mittarissa < 140 tkm ja osaa ollaan uusittu viimeisen vuoden (10 tkm) aikana paljon..
1. kansiremontti & jakopää
2. öljynpainekello
3. öljypumppu
4. toinen vetari
5. iskarit & jouset
nyt kytkin, tulossa passatin turbo diiselin kytkinpaketti
1.8T kytkin remppa, vauhtipyörässä löysiä
Valvoja: ffp jäsenet
No tuossa lueskelin nimimerkillä Trip liikuskelevan juttuja ja ainakin hänellä on käynyt suoraan omaansa 1.8T (vm. 97) 110 hv kiisselin kytkinpaketti suoraan. Korjaamon kaveri vahvisti tiedon tänään ja huomenissa toivon mukaan pitäis olla auto jo paketissa.
Jos vauhtipyörä nyt joskus katkaisee sopimuksensa, niin mahdollisuus on kait, että se tekee pahempaa jälkeä, varsinkin jos koneelle sattuu antamaan kenkää (?)
Jos vauhtipyörä nyt joskus katkaisee sopimuksensa, niin mahdollisuus on kait, että se tekee pahempaa jälkeä, varsinkin jos koneelle sattuu antamaan kenkää (?)
Laitetaan tännekin tämä pohdinta. Hariselta siis saatu 217/334 tuohon Guatroon (B6, AVJ, -02). Vauhtipyörä jyrisee, ja kun jussina koiteltiin kaverin venhoa nostaa merestä, niin kytkin se vaan luisti kuin suksi talvella. Tämän jälkeen olen huomannut, että kytkin luistaa, eli uusiksi pitäisi laittaa ja toki se vauhtipyörän jyrinä oilsi kiva eliminoida myös. Ei kai se orkkiskytkin muutenkaan kestä kuin sen 300Nm.
Eli miten liikkeelle? Joku Sachsin "sport-paketti" kytkimeksi, ja sitten mennään on/off-tyyliin ja sammutaan valoissa? Sopiiko vauhtipyöräksi joku muu kuin tuo "earthquake-malli", kuuleman mukaan tuo esiintyisi vain -02 malleissa. Käykö siis joku alkuperäisosa ristiin, vai pitääkö suosiolla ostaa joku vahvistettu setti?
Kytkimet tuntuvat olevan ihan järkihinnoissa, mutta vauhtipyörillä näyttää hintaa tosiaan olevan. Onko vaihdossa/vaihtosuunnitelmissa jotain muuta muistettavaa tai "samalla tehtävää"?
Tattista vain!
Eli miten liikkeelle? Joku Sachsin "sport-paketti" kytkimeksi, ja sitten mennään on/off-tyyliin ja sammutaan valoissa? Sopiiko vauhtipyöräksi joku muu kuin tuo "earthquake-malli", kuuleman mukaan tuo esiintyisi vain -02 malleissa. Käykö siis joku alkuperäisosa ristiin, vai pitääkö suosiolla ostaa joku vahvistettu setti?
Kytkimet tuntuvat olevan ihan järkihinnoissa, mutta vauhtipyörillä näyttää hintaa tosiaan olevan. Onko vaihdossa/vaihtosuunnitelmissa jotain muuta muistettavaa tai "samalla tehtävää"?
Tattista vain!
No jos vauhtipyörä totaalisesti hajoaa....mitä tosin tapahtuu perin harvoin, voi samassa rytäkässä hajota myös moottori ja vaihteisto.
Ja voi olla et jalatkin menee samassa rytäkässä heikkoon happeen, meinaa ne käikäleet lähtee sen verran kovalla voimalla että saattaa tulla auton pellistä läpi aika vauhdilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa