Golffin kanssa meinaa ongelmat jatkua.
Ilmastointi ei pelitä. Sisällä on uudet nesteet ja magneettikytkimen testasin kytkemällä siihen suoran virran. Mittasin että kytkimeltä ohjain boksille on kontakti samoin kuin runkoonkin. Ilmastoinnille ei ole merkitty sulaketta, mutta kaikki ovat kuitenkin ehjiä.
Ohjainyksikkö on vaihdettu koska alkuperäinen on lentänyt johonkin lepikkoon. Pitäiskö siihen saada VAG-COMilla yhteys? Itse en ainakaan löytänyt sille controlloria. Kyseessä siis 99 neloskoppa.
IV golffin ilmastointi ei pelitä? (sähköongelmia)
Valvoja: ffp jäsenet
IV golffin ilmastointi ei pelitä? (sähköongelmia)
Viimeksi muokannut Matti M, 18.6.2006 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.5.2006 22:28
Golffin ilmastointi ei pelitä?
Mitä tarkoitat "ei pelitä", ei tule kylmää vai ei toimi ylipäätään? Itse luulin, että nesteet vähissä ja vein huoltoon. Kaikki muu oli ok, mutta kiertovesipumppu oli oikosulussa tms., ja tästä syystä kompura ei koskaan kytkeytynyt päälle. Kokeillessa pumppu poltti sulakkeita. Pumppu kytkettiin irti ja avot, taas pelitti. Kesän voin mennä näin mutta syksymmällä menee pumppu uusiksi. Että talven tarkenis.
EDIT:
tuli toi otsikkokin näköjään peistattua näin aloittelijana =)
EDIT:
tuli toi otsikkokin näköjään peistattua näin aloittelijana =)
No eli ei toimi. Konpura ei siis lähde pyörimään. Miten kiertovesipumppu on yhteydessä ilmastoinnin toimintaan? Eikai tässä edes ole koko pumppua kun ei ole webastoakaan.
Se jäi mainitsematta, että kun ilmastoinnin kytkee päälle alkaa käynti heilua n150R/min rykäisyillä ylöspäin ja sitten taas laskee. Eli jotain eloa ainakin on.
Se jäi mainitsematta, että kun ilmastoinnin kytkee päälle alkaa käynti heilua n150R/min rykäisyillä ylöspäin ja sitten taas laskee. Eli jotain eloa ainakin on.
Käynti heilui vaikkei kytkin ollutkaan kiinni. Ajaessakin tuntui polkimessa kun tyhjäkäyntimoottori sääteli kaasuläppää. Vanha ohjain yksikkö on päreinä jossain tien poskessa.
Nyt ilmastointi alkoi kuitenkin toimimaan vaikken sille oikein mitään tehnyt. Magneettikytkimelle tulee 9V kun kompura ei pyöri ja 13V sitten kun pyörii. Vähän pakko pyöritin ilmastointia niin sen jälkeen alkoi pelittämään.? Ihme juttu.
Nyt ilmastointi alkoi kuitenkin toimimaan vaikken sille oikein mitään tehnyt. Magneettikytkimelle tulee 9V kun kompura ei pyöri ja 13V sitten kun pyörii. Vähän pakko pyöritin ilmastointia niin sen jälkeen alkoi pelittämään.? Ihme juttu.
No niin. Nyt tuli kunnon helteet ja ilmastointi luonnollisesti lakkasi toimimasta. Jo aikaisemmin olen kiinnittänyt huomiota että kompura käy melko pitkillä sykleillä. Eli on päältäkin pois niin kauan että puhaltimesta tuleva ilma kerkeää alkaa lämpenemään huomattavasti. Ilmeisesti kuitenkin normaalia manuaali ilmastoinnin kanssa?
Nyt alkoi samat oireet kuin alussa. Käynti heilahtelee kun ilmastoinnin kytkee päälle, mutta konpuran magneettikytkin ei saa jännitettä. Yleismittarin kun kytkee piuhoihin niin jännitettä tulee kokoajan se 9V ja silloin kun käynti heilahtaa niin mittari käväisee 13Voltissa. Eli tuo 13V pitäis jäädä päälle ja pysyä niin kauan että on taas painetta.
Pitäisikö tuo ilmastoinnin ohjain löytyä VAG-COMilla?
Nyt alkoi samat oireet kuin alussa. Käynti heilahtelee kun ilmastoinnin kytkee päälle, mutta konpuran magneettikytkin ei saa jännitettä. Yleismittarin kun kytkee piuhoihin niin jännitettä tulee kokoajan se 9V ja silloin kun käynti heilahtaa niin mittari käväisee 13Voltissa. Eli tuo 13V pitäis jäädä päälle ja pysyä niin kauan että on taas painetta.
Pitäisikö tuo ilmastoinnin ohjain löytyä VAG-COMilla?
Nyt näyttäs että löytyi vika.
Magneettikytkimelle tulevissa johdoissa on liitin kompuran päällä. Siihen tulevia johtoja kun heilutteli niin magneettikytkin napsahteli päälle ja pois. Heitin liittimen mäkeen ja uusiin johtoja 10cm kumpaankin suuntaan. Nyt näyttäis lähtevän joka kerta päälle.
Ilmeisesti ainoa paineanturi sijaitsee lähellä rintapeltiä. Senkin toimintaa on huono testata kun on 3napainen eli ei ainakaan mikään on/off mallinen.
Kyllä kasvaa tällä kelillä kyrpä otsaan jos autossa on ilmastointi, mutta se ei toimi. :D
Magneettikytkimelle tulevissa johdoissa on liitin kompuran päällä. Siihen tulevia johtoja kun heilutteli niin magneettikytkin napsahteli päälle ja pois. Heitin liittimen mäkeen ja uusiin johtoja 10cm kumpaankin suuntaan. Nyt näyttäis lähtevän joka kerta päälle.
Ilmeisesti ainoa paineanturi sijaitsee lähellä rintapeltiä. Senkin toimintaa on huono testata kun on 3napainen eli ei ainakaan mikään on/off mallinen.
Kyllä kasvaa tällä kelillä kyrpä otsaan jos autossa on ilmastointi, mutta se ei toimi. :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa