Kytkin pohjassa ääntä ei siis kuulu (ja kone käy hienosti), mutta vaihteen ollessa vapaalla vaihdelaatikon päästä kuuluu "runkuttava" ääni. Sori, ilmaisu ei ehkä paras, mutta ääni on tosiaan sellainen, tasataajuinen "runkutus" :-).
Kone on siis 105hv PD, jonka perässä 5-v laatikko (koppa 2003 T5). Joskus taannoinen 1.6D vuodelta miekka ja kilpi piti samankaltaista ääntä 500tkm ajettuna :-o.
Edit: Otsikkoa modattu sopivammaksi
Tyhjäkäynnillä "Klapinaa" ääni - Kaksoimassa?
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhjäkäynnillä "Klapinaa" ääni - Kaksoimassa?
Viimeksi muokannut oopee, 30.5.2006 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse asiassa ääni onkin hieman "klaputtava", joka siis katoaa kun painetaan kytkinpohjaan ja vaimenee kun painetaan kaasua (kytkin ylhäällä). Onko näissä Transporttereissa muuten kaksoismassavauhtipyörä vain normi. Paikallinen VW dealeri sanoi, että vika vois olla vauhtipyörässä (jos kaksoismassa) tai laatikossa. Korjausarvio 1000e ja 2500e välissä :-(
entinen vento 1.9 td piti myös säkättävää ääntä kytkimen luota, ääni loppui kun painoi kytkimen pohjaan tai jos koski kaasuun.
Kytkinremontin tullessa ajankohtaiseksi säkätyksen syyksi paljastuivat kytkinlevyssä olevat kierrejouset jotka pääsivät helisemään siinä paikoillaan.
Ääni oli juuri sellainen kuin hydraulisista nostimista lähtee silloin kun ei ole öljynpaineita.
Kytkinremontin tullessa ajankohtaiseksi säkätyksen syyksi paljastuivat kytkinlevyssä olevat kierrejouset jotka pääsivät helisemään siinä paikoillaan.
Ääni oli juuri sellainen kuin hydraulisista nostimista lähtee silloin kun ei ole öljynpaineita.
Kokeileppa ajaa autos erilaisiin kallistuksiin...
siis nokka ylöspäin ja silleen...
Kuulostaa varmaan typerältä mut jos laatikko vikaa niin yleensä
ääni katoa jossain asennossa...
Kokemusta on paljon meseistä n.600tkm ajetuista.
Yleensä lakkaa kun ajaa vähän kallelleen jos pääakselin laakeri jurraa...
siis nokka ylöspäin ja silleen...
Kuulostaa varmaan typerältä mut jos laatikko vikaa niin yleensä
ääni katoa jossain asennossa...
Kokemusta on paljon meseistä n.600tkm ajetuista.
Yleensä lakkaa kun ajaa vähän kallelleen jos pääakselin laakeri jurraa...
Lisää kuvausta kehiin:
800 kierroksellä ääni kuuluu, mutta jos kierroksia nostaa 1000 poistuu (eli vaikuttaa GTD:n venton vialta). Laatikko pelaa hyvin ja alle ei ole tippunut öljyä. Kytkinkin oikeastaan pelaa hyvin, mutta ottaa vähän ylhäällä kiinni. Pitääpä koittaa ajetta autoa eri kulmiin ja tsekata vielä tuo laatikon toiminta. Vähä laskis tuo korjausarvio jos vois dellata tuon laatikon pois pelistä :-).
800 kierroksellä ääni kuuluu, mutta jos kierroksia nostaa 1000 poistuu (eli vaikuttaa GTD:n venton vialta). Laatikko pelaa hyvin ja alle ei ole tippunut öljyä. Kytkinkin oikeastaan pelaa hyvin, mutta ottaa vähän ylhäällä kiinni. Pitääpä koittaa ajetta autoa eri kulmiin ja tsekata vielä tuo laatikon toiminta. Vähä laskis tuo korjausarvio jos vois dellata tuon laatikon pois pelistä :-).
Tässä vähän ääninäytettä analysoitavaksi, vika siis luultavasti kaksoismassassa:
http://www.esnips.com/doc/5c5b825f-3335 ... s_side.wav
http://www.esnips.com/doc/5c5b825f-3335 ... s_side.wav
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa