Tyhjäkäynnillä "Klapinaa" ääni - Kaksoimassa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

oopee

Tyhjäkäynnillä "Klapinaa" ääni - Kaksoimassa?

ViestiKirjoittaja oopee » 26.5.2006 23:33

Kytkin pohjassa ääntä ei siis kuulu (ja kone käy hienosti), mutta vaihteen ollessa vapaalla vaihdelaatikon päästä kuuluu "runkuttava" ääni. Sori, ilmaisu ei ehkä paras, mutta ääni on tosiaan sellainen, tasataajuinen "runkutus" :-).
Kone on siis 105hv PD, jonka perässä 5-v laatikko (koppa 2003 T5). Joskus taannoinen 1.6D vuodelta miekka ja kilpi piti samankaltaista ääntä 500tkm ajettuna :-o.

Edit: Otsikkoa modattu sopivammaksi
Viimeksi muokannut oopee, 30.5.2006 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raimostar
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.1.2006 21:18

ViestiKirjoittaja Raimostar » 27.5.2006 11:31

taitaa olla painelaakeri

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 27.5.2006 12:38

Itse asiassa ääni onkin hieman "klaputtava", joka siis katoaa kun painetaan kytkinpohjaan ja vaimenee kun painetaan kaasua (kytkin ylhäällä). Onko näissä Transporttereissa muuten kaksoismassavauhtipyörä vain normi. Paikallinen VW dealeri sanoi, että vika vois olla vauhtipyörässä (jos kaksoismassa) tai laatikossa. Korjausarvio 1000e ja 2500e välissä :-(

wipe
-
Viestit: 38
Liittynyt: 10.11.2003 20:44

ViestiKirjoittaja wipe » 27.5.2006 15:30

Painelaakeri pitää yleensä jurinaa kytkin pohjassa, epäilen ettei ole siinä vika.
Kato ensin että laatikossa on tarpeeksi öljyä, kun alat purkamaan enempää.

gtd
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja gtd » 27.5.2006 19:02

entinen vento 1.9 td piti myös säkättävää ääntä kytkimen luota, ääni loppui kun painoi kytkimen pohjaan tai jos koski kaasuun.
Kytkinremontin tullessa ajankohtaiseksi säkätyksen syyksi paljastuivat kytkinlevyssä olevat kierrejouset jotka pääsivät helisemään siinä paikoillaan.
Ääni oli juuri sellainen kuin hydraulisista nostimista lähtee silloin kun ei ole öljynpaineita.

austina35
-
Viestit: 45
Liittynyt: 13.4.2006 19:35

ViestiKirjoittaja austina35 » 27.5.2006 21:57

Kokeileppa ajaa autos erilaisiin kallistuksiin...
siis nokka ylöspäin ja silleen...
Kuulostaa varmaan typerältä mut jos laatikko vikaa niin yleensä
ääni katoa jossain asennossa...
Kokemusta on paljon meseistä n.600tkm ajetuista.
Yleensä lakkaa kun ajaa vähän kallelleen jos pääakselin laakeri jurraa...

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 28.5.2006 0:15

Lisää kuvausta kehiin:
800 kierroksellä ääni kuuluu, mutta jos kierroksia nostaa 1000 poistuu (eli vaikuttaa GTD:n venton vialta). Laatikko pelaa hyvin ja alle ei ole tippunut öljyä. Kytkinkin oikeastaan pelaa hyvin, mutta ottaa vähän ylhäällä kiinni. Pitääpä koittaa ajetta autoa eri kulmiin ja tsekata vielä tuo laatikon toiminta. Vähä laskis tuo korjausarvio jos vois dellata tuon laatikon pois pelistä :-).

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 29.5.2006 22:52

itellä ollut sama vika KAIKISSA kakkakoppa Jetassa jotka olen omistanut :) nykyisen laatikko rahissut 3 vuotta ja 140 000km ja hyvin pelaa :) painelaakerista se ei ainakaan tullut kun se on vaihdettu..

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 30.5.2006 11:04

Tässä vähän ääninäytettä analysoitavaksi, vika siis luultavasti kaksoismassassa:
http://www.esnips.com/doc/5c5b825f-3335 ... s_side.wav

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 27.6.2006 12:57

Vika paikallistettu ja korjattu. Aiheuttaja oli tuo kaksoismassavauhtipyörä.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 22.10.2011 0:03

Vanha topicci, mutta mitähän tuon vaihtaminen kustantaa marmorilla ? Omassa golfissa alkanut juuri samanlainen runkutus kuulumaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa