Jom Cupline alusta golf mk2 ja katsastuskysymys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

Jom Cupline alusta golf mk2 ja katsastuskysymys

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.5.2006 20:36

kyselin useammassa valmiissa topicissa tätä, mutta kun ei oikein vastauksia tullut, niin tein uuden topicin. eli kaverilla olisi myynnissä uusi ja käyttämätön jom cupline -60mm/-40mm setti. tekeekö tuolla sarjalla mitään? jääkö perä roikkumaan, jos tuon laittaa paikalleen? ja onko tuo miten pintakova? kun kaveri asuu 300km päässä, niin ei oikein viitsi lähteä kokeilemaankaan...
Viimeksi muokannut EscMk3, 25.5.2006 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 25.5.2006 14:36

joku jom:in alusta me asennettiin 90 coupe audiin ja oli kans tuo 60/40, auto madaltu aika tasesti eli perä ei roikkunu eikä tule roikkumaan golffissakaan. Alusta oli jonkun verran pintakova ainakin alussa, sit auto myytiinkin jo joten ei tiedä millaseks se olis kehittyny, jom:lla on todella halpoja alustoja ja itse luenkin sen aika lailla halpamerkiksi, mutta missä laatu on kans ihan kohillaan

Toivottavasti autto vähän (eli jos se alusta on halpa ja haluat halpaa madallusta niin voit kyllä ottaa ton alustan)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.5.2006 15:02

saako muuten tuolla 60/40 setillä autoa katsastettua, koska eikö suurin sallittu muutos jousilla ole 51mm? vai pitääkö se hommata 40/40 setti...

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 25.5.2006 15:46

Konttorista riippuen sen _voi_ saada leimaan, mutta lain pykälän mukaan tuon -60mm sarjan saat vain poikkeusluvalla leimaan. Käy siis paikalliselta konttoriltasi selvittämässä mikä heidän kantansa on asiaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 25.5.2006 17:32

Tai sitten pitää turpansa kiinni ja kokeilee onneaan näkeekö se sen madalluksen.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 25.5.2006 18:34

No kait se jotenkin onnistuu, mites muuten noita max 8cm maavara autoja liikkuis suomen teillä, vai onko ne kaikki muka "laittomia", sitä paitsi 2 kopassa toi 60/40 on vielä todella lievä madallus... ei pitäis pistää katsastajan silmään.. Audissa tuo 60/40 madallus tais madaltaa 55mm eessä ja takana 50mm (jos en ihan väärin muista)

Eikös ne kriteerit muutenkin oo että pitää olla maavaraa 8cm matalimmasta kohasta ja sit ettei ota kiinni mihinkään lastattunakaan... Sitäpaitsi 2 golffiin ei tarvii ees esittää mitään lappuja kun on niin vanha, antaa inssin ite miettiä/laskea.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 25.5.2006 19:33

Lakihan sanoo, että maksimi nimellismadallus on 51 mm, mutta maavaraa tulee silti olla vähintään 80 mm. Eli molemmat mitat tulee täyttyä!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.5.2006 19:46

kuten axel tuossa jo mainitsi, kakkakoppa niin vanha vessa ettei siihen mitään tuv-lappuja tarvi. Jos inssi kysyy sanoo että 40mm madallus, v*tustako se tietää sen paljonko se todellisuudessa on. Turha kai näin yksinkertaista asiaa on tehdä monimutkaiseksi. Tätäkin on vain noin miljoona kertaa täälläkin jeesusteltu jo.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.5.2006 22:37

Ei siihen mitää papereita tai todistuksia tarvii. Kyllä kakkista on heitetty -60/60 sarjallaki leimaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.5.2006 23:20

Eikös se soveltuvuuden todistaminen oo siitä kiinni koska sarja on asennettu eikä siitä koska auto on ensirekisteröity?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.5.2006 23:25

Tosta 80mm maavarasta sen verran että kaveri kävi katsastamas oman cossu sierran ja oli jääny se nosturi pohjaan kiinni. Oli vaan inssi sanonu että ei taida maavara olla 8cm,mutta leima tuli:)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 26.5.2006 0:12

H.jormalainen, eiköhän ne mene ne säädökset auton ensirek. päivän mukaan. Eihän -75 autonkaan tartte täyttää nyky päästönormeja vaikka kone vaihettaisiinkin tänäpäivänä.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 26.5.2006 0:58

Axel tuossa totesikin aika hyvin, miten kannattaa toimia. Taikka sitten ajaa autolla hieman, jotta alusta ehtii ryvettyä, ja katsastuksessa sanoo (jos kysytään) että alusta on ollut "aina".

-Duracell-
-
Viestit: 207
Liittynyt: 10.4.2006 22:13

ViestiKirjoittaja -Duracell- » 26.5.2006 13:03

JOM Cupline 40/40 madalsi Mk3:n 55/30 ja perä ei tosiaan roiku. Jämäkkä, ei pintakova alusta mun mielestä. Mukulakivistä en tykkää, enkä oo koskaan tykännytkään! =) Hinta/laatusuhde kohdallaan. Katotaan kuinka kauan kestää näillä Suomen paskoilla teillä.

foto: http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1410


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa