vesipumppu rikki vai mikä vaivaa???
Valvoja: ffp jäsenet
vesipumppu rikki vai mikä vaivaa???
vaihoin tossa talvella 87 termarin ku ei oikee nostanu lämpöjä....no siitä lähtien lämmöt onkin sitte ollu n.100 moottorin ja öljyn semmonen 102...kun tätä ennen ei nostanu lämpöjä kun johonki n.85/96 asteeseen...no vaihdoin nyt uuden 80 kesäks ja eiku lämmöt iha samassa vieläkin n.100/102....kyl oon tietonen et vr käy aika lämpösenä mut ihmetyttää vaa miks ne siltikin on noin ylhääl?? ja kohtahan se pahvi sieltä kärähtää ja sit vituttaa..
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
sitä vaan ihmettelen että miks toi käy nyt nii kuumana...jos on kasikybäne termari vai 82 se nyt oli no jokatapaukses ni ei pitäis moottorin sen kuumempana käydä...eihän se kapiinin mittari varmaa ihan paikkaansa kyllä piä mut ennen se on ollu siinä n.90:ssä. ei luulis noista motonetin pirkkatermareistakaa johtuvan ku mulla jo 2 uutta ollu ja molemmilla sama juttu...
Minkä ihmeen takia se korkki pitää poistaa kuumana?no itte oon ainaki noin kokeillu omas autos eikä nesteet haihtunu mihinkään..
Puhallinhan yleensä käynnistyy vasta reilussa sadassa asteessa, jolloin pelkkä vesi kiehuisi. Jäähdytysnesteseos taitaa vaatia muutaman asteen enemmän, mutta kyllähän sekin ilman paineistusta kiehuisi kesähelteillä.
En oo väittäny että se pitäis kuumana avata.. Antaa koneen olla kylmä-->korkki auki ja auto käyntiin ja odottaa että lämpenee. Ite kokeilin eilen niin aika tarkasti 100 astetta niin alkas flektit pyörimään. No voin olla tosta kiehumisesta väärässä,mutta en oo omaa autoa saanu ikinä kiehumaan:)
Ai niin se lämpötilan anturi voi olla viallinen. Eli se on muistaakseni se keltainen liitin siinä termarin kopassa:) niin tarkotatko noilla uusilla termareilla että ne on kans motonetistä? Ite ostin vw:n tiskiltä alkuperäisen ja maksoi jotain 20-30€. Noista motonetin termareista oon kuullu että ne ei oikein toimi vr6:sessa.. Ja se alkuperäinen termari on 80 asteinen ja muita ei vw:ltä siihen saa kun kysyin..
Ai niin se lämpötilan anturi voi olla viallinen. Eli se on muistaakseni se keltainen liitin siinä termarin kopassa:) niin tarkotatko noilla uusilla termareilla että ne on kans motonetistä? Ite ostin vw:n tiskiltä alkuperäisen ja maksoi jotain 20-30€. Noista motonetin termareista oon kuullu että ne ei oikein toimi vr6:sessa.. Ja se alkuperäinen termari on 80 asteinen ja muita ei vw:ltä siihen saa kun kysyin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”