Audi A4 Avant Quattro ja alustasarja
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 Avant Quattro ja alustasarja
Miten ym. autossa vaihdetaan iskarit/jouset? Jos olen oikein katsonut auton alta niin pitäisi olla aika simppeli operaatio, ainakin taakse. Entäs eteen, kuinka paljon joutuu purkaa keulasta jotta saa uudet palikat alle? Kokemuksia?
B5 koriseen haynes antaa ohjeeksi irroittaa ylätukivarret olka-akselista (2 palloniveltä yhdellä pultilla), alhaalta iskarin pään etummaisesta alatukivarresta ja konehuoneen puolelta pultit auki ja sitten pitäis lähteä se kun vain nostaa pois ylätukivarsineen.
Tosin, käytännössä kokeneena ja kaverikin onnistui pultin katkaisemaan, nuo yläpallonivelet saattaa jopa olla tiukassa ja jos ei lähde suosiolla purkautumaan, niin itse tein siten että irrotin jousi/iskari paketin tuosta ylätukivarsien "lautasesta" avaamalla konehuoneen puolelta pari pulttia suojamuovien alta ja myös etummaisen alapallonivelen kun irrottaa, niin sopii muljauttamaan tolpan pois. Vähän sellasta nyhjäämistä oli...:|
Tosin, käytännössä kokeneena ja kaverikin onnistui pultin katkaisemaan, nuo yläpallonivelet saattaa jopa olla tiukassa ja jos ei lähde suosiolla purkautumaan, niin itse tein siten että irrotin jousi/iskari paketin tuosta ylätukivarsien "lautasesta" avaamalla konehuoneen puolelta pari pulttia suojamuovien alta ja myös etummaisen alapallonivelen kun irrottaa, niin sopii muljauttamaan tolpan pois. Vähän sellasta nyhjäämistä oli...:|
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”