g2 mittarivaijeri
Valvoja: ffp jäsenet
g2 mittarivaijeri
tommonen pitäs tilata 16V gti golffiin mut sanovat et on kahta mallia,mutteri kiinnitys ja joku "liuska?" kiinnitys..kumpiko mahtaa olla??
Vaijerin kiinnitys mittaristoon on kaikissa sama. Vaihdelaatikon puolella on eroja. Tuossa 16v:ssä on 020 vaihteisto, ja niissä on se "liuskamallin" kiinnitys. Näin uskaltaisin väittää. Sieltä sitten tutkimaan. Tuossa mutterimallisessa vaijeri menee isohkon mutterin läpi, kun taas tässä liuskamallissa on sellainen peltilätkä, joka on kiinni yhdellä 11mm kantaisella ruuvilla. Vähän vaikea selittää, mutta kyllä sen tajuaa kun näkee.
Ps. Vaikka on kyseessä uusi tulokas, niin ei minun mielestäni tarvitse ruveta heti vittuilemaan, varsinkaan kun ei itse näytä asiasta tietävän.
Ps. Vaikka on kyseessä uusi tulokas, niin ei minun mielestäni tarvitse ruveta heti vittuilemaan, varsinkaan kun ei itse näytä asiasta tietävän.
ajattelin kysyä täältä ensin ku vaijeri joudutaan tilaamaan(ei löydy hyllystä),eikö se sitä järjen käyttöö ole että kysyn täältä ettei montaa kertaa tarvi mittaristo ym. purkaa.
Juuri tuota meinasin sanoa.
No jos vaikka tutkisit itse sieltä mittariston takaa että millainen kiinnitys sieltä löytyy tai sitten purat vanhan vaijerin pois ja menet se mukana ostamaan uutta.
Ei täällä mitään ennustajia olla että tuollaisilla tiedoilla osattaisiin auttaa, Äly hoi ja järkeä saa käyttää!!!
Eikös tämä ole sitä varten että täällä saa kysyä juuri tuollaisia asioita. Onneksi täältä löytyi joku jolla oli tietoa ja pystyi asiassa neuvomaan.
Äly hoi ja järkeä saa käyttää!!! Prkl!!!
Ykkös golfissa osassa vaijerin kiinnitys mittariin on kierrettävä ja uudemmissa? klipsillä. Tarkoittikohan varaosakaveri tälläistä eroa?
En ole kyllä laatikon päässä nähnyt muuta kiinnitystä kuin sen lätkän joka kiritään pienellä pultilla.
Golf 8.85--1991 (111cm/PIKAlukitus mittariin). . . . . . . 24-3264 10.76 ?
Golf-1,3 8.85--1991 (111cm/MUTTERIlukitus mittariin)
Automatic 9.83--1991. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3398 10.76 ?
En ole kyllä laatikon päässä nähnyt muuta kiinnitystä kuin sen lätkän joka kiritään pienellä pultilla.
Golf 8.85--1991 (111cm/PIKAlukitus mittariin). . . . . . . 24-3264 10.76 ?
Golf-1,3 8.85--1991 (111cm/MUTTERIlukitus mittariin)
Automatic 9.83--1991. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24-3398 10.76 ?
Ainakin 1,3:n (084) lootassa ja tuossa rallyen lootassa, kuten varmaan kaikkissa 02A laatikoissa on se vaijerin kiinnitys vaihteistoon sellainen mutterimallinen, siis kierrettävä. 020 vaihteistoissa, kuten tossa gti:ssä, on se peltilätkämallinen kiinnitys.
Kaikissa kakkosissa pitäisi olla pikalukitus sinne mittarin taakse, eli se vain painetaan sinne kiinni.
Kaikissa kakkosissa pitäisi olla pikalukitus sinne mittarin taakse, eli se vain painetaan sinne kiinni.
Mun kokemuksien mukaan mittaristoa ei tarvi irroittaa mitenkään sitä vaijerinvaihtoa varten, irroita vaan sen kojetaulun alapuolella olevan muovihärpäkeen (viidellä ruuvilla kiinni). Sit pääset työntämään käden kojetaulun sisään alakautta ohjausakselin vasemmalta puolelta ja voit irroittaa nopeusmittarin vaijerin. Se irtoaa (muistaakseni) kääntämällä 90 astetta ja vetämällä, tjsp.
Vaihdoin viikonloppuna tuon motonetin vaijerin alkuperäisen tilalle.
Mikähän mahtaa olla vikana kun mittarin viisari täristää pientä liikettä ylös alas ja 60km/h kohdalla alkaa kuulua "surinaa / rahinaa" ihan kuin mittarin kilometrihyrrät alkaisivat pyöriä vauhdilla eteenpäin. En kuitenkaan huomannut että olisin matkannut tulevaisuuteen vaan lähinnä syvemmälle vitutukseen.
Omasta mielestäni tuo letku on kiinni - en ainakaan saa sitä rikkomatta mitään yhtään syvemmälle siihen mittarin tappiin. Onko tämä uusi kaapeli jo valmiikksi rikki vai pitäisikö sen olla jossain tietyssä asennossa mittarissa kiinni? Olen kokeillut tuota nyt asenta pari kertaa ja sama tulos. Eroja alkuperäiseen kapeliin on ainakin se että vaijerin pää joka tulee mittariin kiinni on metallia - alkuperäisessä oli muovia.
Puuttuvia osia tuossa mutanetin kaapelissa oli se vaihdolaatikkoon tuleva kartionmallinen muoviosa - onko tällä osalla jokin merkitys miten päin se sinne askiin törkätään? Samoin alkuperäisessä oli pieni metallisokka jolla kartioratas pysyy sen vaijerin päässä eikä putoa laatikkoon - myös vaihdelaatikon kiinnityksen kumitiiviste puuttui. Tyylikkäässä varaosapussissa luki "Made in (ja tarran alla: Italy)".
Eniten ihmettelen miksi se kartio-muoviratas puuttui?
Pitää varmaan kaivaa se vanha vaijeri talteen roskiksesta ja yrittää operoida sitä.
Mitä tuossa motonetin setissä oikeasti pitäisi tulla mukana jos vien tuon turhan letkun takaisin? Mitä tuo osa maksaa ihan vw-varaosana - saisi todennäköisemmin toimivan osan eikä tarvitsisi arvailla.
Mikähän mahtaa olla vikana kun mittarin viisari täristää pientä liikettä ylös alas ja 60km/h kohdalla alkaa kuulua "surinaa / rahinaa" ihan kuin mittarin kilometrihyrrät alkaisivat pyöriä vauhdilla eteenpäin. En kuitenkaan huomannut että olisin matkannut tulevaisuuteen vaan lähinnä syvemmälle vitutukseen.
Omasta mielestäni tuo letku on kiinni - en ainakaan saa sitä rikkomatta mitään yhtään syvemmälle siihen mittarin tappiin. Onko tämä uusi kaapeli jo valmiikksi rikki vai pitäisikö sen olla jossain tietyssä asennossa mittarissa kiinni? Olen kokeillut tuota nyt asenta pari kertaa ja sama tulos. Eroja alkuperäiseen kapeliin on ainakin se että vaijerin pää joka tulee mittariin kiinni on metallia - alkuperäisessä oli muovia.
Puuttuvia osia tuossa mutanetin kaapelissa oli se vaihdolaatikkoon tuleva kartionmallinen muoviosa - onko tällä osalla jokin merkitys miten päin se sinne askiin törkätään? Samoin alkuperäisessä oli pieni metallisokka jolla kartioratas pysyy sen vaijerin päässä eikä putoa laatikkoon - myös vaihdelaatikon kiinnityksen kumitiiviste puuttui. Tyylikkäässä varaosapussissa luki "Made in (ja tarran alla: Italy)".
Eniten ihmettelen miksi se kartio-muoviratas puuttui?
Pitää varmaan kaivaa se vanha vaijeri talteen roskiksesta ja yrittää operoida sitä.
Mitä tuossa motonetin setissä oikeasti pitäisi tulla mukana jos vien tuon turhan letkun takaisin? Mitä tuo osa maksaa ihan vw-varaosana - saisi todennäköisemmin toimivan osan eikä tarvitsisi arvailla.
Mittarinvaijerin vaihtanut profiilinmukaiseen kippoon pari kertaa, ja on tuossa ainakin se "peltilätkä yhdellä ruuvilla" kiinnitys. Ensiksi oli tarvikevaijeri, joka rutisi ja pompotti nopeusmittarin neulaa heti uutena, sitten se pois ja uusi alkuperäinen tilalle ja siihen loppui ääntelyt. Kannattaa kuitenkin ensin kattoa että vaijeri menee jouhevasti mahdollisimman loivilla mutkilla ennenkuin uutta ostaa. Irrotus on selitetty ylempänä, se ei ole juuri mikään homma kunhan sen alahyllyn irrottaa.
Ja vaihtaessa kannattaa katsoa se muovinen hammasratas mikä siellä laatikonpäässä vaijeria on kiinni, sitä ei kannata pudottaa laatikoon sisälle (nimim. "jaahas, sinne meni") eli sen kiinnitys uuteen vaijeriin tulee katsella tarkkaan, tarvikevaijerista se tipahti kun vedin vaijerin pihalle laatikosta.
Ja vaihtaessa kannattaa katsoa se muovinen hammasratas mikä siellä laatikonpäässä vaijeria on kiinni, sitä ei kannata pudottaa laatikoon sisälle (nimim. "jaahas, sinne meni") eli sen kiinnitys uuteen vaijeriin tulee katsella tarkkaan, tarvikevaijerista se tipahti kun vedin vaijerin pihalle laatikosta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Eli mistä sais tarvikkeena mittarinvaijerin tuohon G60:seen? VAraosaliikkeistä tilailtu vaijereita mutta kaikki on tuolla peltiläpyskällä kun tuossa kiinnitys on sillä isolla mutterilla. Marmoritiskillä tuumasivat hinnaksi vain 79,40€ ja saa myös sillä hinnalla pysyä siellä. Osaisko joku auttaa?
Vaijeri
Mutteri+rikkinäinen hammasratas
Itsellä on siis ehjä tuo hammasratas systeemi mutta vaijerikiinnitys meni paskaksi toisesta päästä.
Vaijeri
Mutteri+rikkinäinen hammasratas
Itsellä on siis ehjä tuo hammasratas systeemi mutta vaijerikiinnitys meni paskaksi toisesta päästä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa