G2 GTi käy aivan sekasi!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

G2 GTi käy aivan sekasi!

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 22.5.2006 22:58

eli tyhmiä kyssäreitä ilmoille :) vaihdoin tossa uuden koneen ku vanha sano sopparin irti.tilalle tuli aivan sama tekniikka ku entinenki(1.8i 8v)sain sen jopa käyntiin mut käy ihan miten sattuu ja sit ku sammuttaa niin ei enää lähe käyntiin?ja jotenki tökkii ku starttaa? :) sytkä vissiin sekasi? mut ku kone tuli suoraan ajosta ja oli nipussa.niin ja joku sähkö vissiin sekasi ku pitkiä valoja pitää pohjassa niin bensa pumppu pyörii :D voi jumala nähköön mitä laitteita :)

tuskin tähän kellää mitää "oikeaa diagnoosia" mut arvailkaa niin kokeillaan :)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.5.2006 23:05

kannattaa varmaan ne maadoitukset tarkistaa..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 22.5.2006 23:11

johtoja tosiaan käydään vielä läpi. huomasin sellasen et virranjakajan kyljessä joku paikka johdolle?entisessä sitä ei ole!

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.5.2006 23:20

öö..oiskohan maadoitus...

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 22.5.2006 23:25

miks vj tarvii maata?ei oikeen toi sähö puoli oo halussa.ei entisessä vj:ssa mitää maan paikkaa..

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 23.5.2006 7:55

Taitaa olla enempi häiriönpoistoon tarkoitettu tuo maadoitus virranjakajan rungossa. Pyritään pitämään nopeista signaalitasonmuutoksista (kärjet/hall-anturi) johtuvat erilaiset häiriöt kurissa, notta radiokin toimisi ok.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.5.2006 8:16

yleisin syy on aina kun konetta on rempattu tai vaihettu että sytkä on vitullaan sen yhen xxx astetta.
"Ajosta otettu.." -joo mutta tarkistappa silti.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 23.5.2006 9:05

ja miten se tässä motissa tapahtuu?pitikö vauhtipyöräkin jotenki saada oikeeseen kohtaan..vai?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.5.2006 10:54

No vauhtipyörästä se katotaan onko sytytysennakko kohdallaan. Virranjakajaa käännetään sitten tarpeen mukaan. Vauhtipyörässä on se iso lovi joka on se ennakkomerkki.

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 23.5.2006 11:03

Käännät jakopäästä kaikki merkit kohdalleen merkit löytyvät joka pyörästä, nokalta, apuakselilta, sekä kampiakselilta.

Apuakseli pyörittää virranjakajaa joka saa hyvin helposti aikaan juuri tuollaista vastaan potkimista ja huonosti käyntiin lähtemistä jos hammas tai kaksi heittää. Jos kaikki merkit ovat kohdallaan ajoitus lampulla tarkastamaan jotain niitä merkkejä vasten missä se sytty hyppii.

Onko tässä virranjakajassa siis ihan liitin vai vain joku ruuvikiinnitys sitä johtoa varten?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.5.2006 12:09

Eihän tulpat oo menneet ristiin?

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 23.5.2006 12:42

nyt se käy ja kukkuu :) eli käännin virranjakajaa ja ihan korvakuulolla sain käymään tasaisesti..tosiaan jakajan kyljessä on yksi urosliitin vapaana.kiitokset vastauksista ja avusta ! :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.5.2006 14:21

käy ny kattoo viel lampulla se ajoitus että varmasti tulee oikein :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa