Jetta 2 käyntiongelmia (ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 2 käyntiongelmia (ratkaistu)
-89 1,6ez, pierburg 2e2 koneeseen ilmestyi yht'äkkiseltään seuraavanlainen vika. Auto tahtoo sammua risteyksissä yms. paikoissa, jossa kierrokset laskevat alas tyhjäkäynti tasolle (käy katkonaista tyhjäkäyntiä ja sammuu, jos suostuu käymään tyhjällä. ). Sammumisen jälkeen autoa ei tahdo saamaan käyntiin vaan joutuu kierrättämään pitkään (n. 10s), jonka jälkeen auto vaivoin käynnistyy. Käynnistyttyään toimii kuitenkin niin kauan normaalisti kunnes kierrokset laskevat alas ja auto sammuu.
Vika ilmenee n. joka toisella ajo kerralla ja kun sitä ei ole moottori toimii moitteetta ja tyhjäkäynti kierrokset pysyvät asetetulla 850rpm erittäin tasaisesti.
Vika ilmeni todellakin täysin yht'äkkiä ja ei esiinny läheskään joka ajo kerta, mutta sen verran, että luottamus menee.
Pakokaasu arvot ja sytytys on säädetty ja kohdillaan huoltamon toimesta. Kerroin huoltamolla viasta, mutta silloin sitä ei ilmennyt, eivätkä osanneet auttaa.
Kaasuttimen sähköt ja alipainejohdot ovat 99% varmuudella kunnossa.
Tänään autoa tutkiessani huomasin sammumisen jälkeen kurluttavaa ääntä polttoaine pumpusta (?), kurlutus lakkasi kun taitoin sisään tulevan bensaletkun kiinni. Olisiko vika bensapumpussa?
Vika ilmenee n. joka toisella ajo kerralla ja kun sitä ei ole moottori toimii moitteetta ja tyhjäkäynti kierrokset pysyvät asetetulla 850rpm erittäin tasaisesti.
Vika ilmeni todellakin täysin yht'äkkiä ja ei esiinny läheskään joka ajo kerta, mutta sen verran, että luottamus menee.
Pakokaasu arvot ja sytytys on säädetty ja kohdillaan huoltamon toimesta. Kerroin huoltamolla viasta, mutta silloin sitä ei ilmennyt, eivätkä osanneet auttaa.
Kaasuttimen sähköt ja alipainejohdot ovat 99% varmuudella kunnossa.
Tänään autoa tutkiessani huomasin sammumisen jälkeen kurluttavaa ääntä polttoaine pumpusta (?), kurlutus lakkasi kun taitoin sisään tulevan bensaletkun kiinni. Olisiko vika bensapumpussa?
Viimeksi muokannut Paavis, 2.6.2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikaa on tullu etittyä kissojen ja koirien kanssa, mutta maali häämöttää. Lähes kaikki mahdolliset putket ja johdot on tutkittu ja perattu. Ei ollut hall-issakaan vikaa.
Saattaisiko olla mahdollista, että kaasarin kumilaippa olisi käynyt entiseksi?
En kehdannut ruveta tuota laippaa irrottelemaan ja venyttelemään vielä paikoiltaan, mutta vaikuttaisi vamman olevan siinä. Pelkään särkeväni sen kokonaan, ennen kuin olen varma vian olevan siinä, auto kuitenkin on nyt ajokuntoinen.
Auto tuntuu käyvän kylmänä paremmin (--> laippa kylmä ja kova), kuin lämpimänä (--> pehmeä, vuotaa ilmaa --> liian laiha seos --> sammuu). Koska autoa joutuu pitämään kaasulla käynnissä ja vika ilmenee vain toisinaan ja ilmettyään toistuvasti, uskoisin laipassa olevan vuotoa.
Mennäänkö tässä nyt aivan metsään, vai kuulostaako järkevältä? Onko kokemuksia tuon laipan pettämisestä?
Saattaisiko olla mahdollista, että kaasarin kumilaippa olisi käynyt entiseksi?
En kehdannut ruveta tuota laippaa irrottelemaan ja venyttelemään vielä paikoiltaan, mutta vaikuttaisi vamman olevan siinä. Pelkään särkeväni sen kokonaan, ennen kuin olen varma vian olevan siinä, auto kuitenkin on nyt ajokuntoinen.
Auto tuntuu käyvän kylmänä paremmin (--> laippa kylmä ja kova), kuin lämpimänä (--> pehmeä, vuotaa ilmaa --> liian laiha seos --> sammuu). Koska autoa joutuu pitämään kaasulla käynnissä ja vika ilmenee vain toisinaan ja ilmettyään toistuvasti, uskoisin laipassa olevan vuotoa.
Mennäänkö tässä nyt aivan metsään, vai kuulostaako järkevältä? Onko kokemuksia tuon laipan pettämisestä?
Laipasta on kokemuksia. Tein kansirempan yhteen golffiin ja samalla vaihdoin sen laipan. Ja valitettavasti valitsin motonetin laatuosan. Laippa kerkesi olla alle kolme viikkoa kiinni, ja sitten ongelmat alkoi. Pientä nykimistä tasakaasulla, ja tyhjäkäynnin huononemista. Lopulta ei pystynyt vaihdetta vaihtamaan niin, että auto ei olisi sammunut.
No, konepelti auki, toisen pitäessä autoa käynnissä. Helvetinmoinen suhinahan sieltä kuului, kun kone veti ilmaa laipan ja kaasarin välistä. Kaasaria heiluttelemalla kyllä huomasi että vika on siinä laipassa, nimittäin heilui siihen malliin että. No jokatapauksessa vaihto on helppo homma. Itse kaasarista ei tarvitse ottaa mitään letkuja tai johtoja irti, paitsi sen venttiilinkoppaan menevän maajohdon. Itse kaasarin päältä vain ne kolme ruuvia irti, niin saa jo laipan näkyville.
No, konepelti auki, toisen pitäessä autoa käynnissä. Helvetinmoinen suhinahan sieltä kuului, kun kone veti ilmaa laipan ja kaasarin välistä. Kaasaria heiluttelemalla kyllä huomasi että vika on siinä laipassa, nimittäin heilui siihen malliin että. No jokatapauksessa vaihto on helppo homma. Itse kaasarista ei tarvitse ottaa mitään letkuja tai johtoja irti, paitsi sen venttiilinkoppaan menevän maajohdon. Itse kaasarin päältä vain ne kolme ruuvia irti, niin saa jo laipan näkyville.
mulla taitaa olla sama vika, kylmänä toimi ku just vaihoin kaasarin mutta ku lämpes ni lakkas tyhjäkäynti kokonaan, sammu aina ku paino kytkimen pohjaan!? kuuluuko vasemmalla puolen olevan mötikän joka toimii alipaineella ja jossa on 13mm pultti takana, niin kuuluuko sen tapin auton käynnistäessä mennä aivan pohjaan? ja sitte ku ruuvasin sitä 13mm pulttia melkein irti niin se tappi tuli esiin ja näin ollen työnsi kaasua lisää ja auto kävi taas kunnolla??
Ruuvaa pois? Kokonaan ulos siis? Silloin tyhjäkäynti on suurimmillaan. Käänteisesti taas pienimmillään. "Normaali" tapin ulkonema taisi olla jokin 6mm.. mutta kantsii lukea korjausmanuaali ajan ja järjen kanssa. Moni seikka selviää, ite olen kaksi kaasaria onnistuneesti saanut toimimaan ja säädettyä seuraamalla tuon ruddies.de manuaalia ja muita dokumentteja mitä sieltä löytyy.
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
Oireet olivat tosiaan: Sammuu risteyksiin kun laittaa kytkimen pohjaan, tyhjäkäynti epätasaista ja meinaa sammua/sammuu välillä, kone pitää kaameeta suhinaa..
Voi että sitä osa ihminen olla yksinkertaine,, yhestä letkusta löyty lähes pikkurillin mentävä reikä, kun alko kopeloimaan niitä siellä.. Eikun vaa uutta letkua kiinni ja baanalle =)
Voi että sitä osa ihminen olla yksinkertaine,, yhestä letkusta löyty lähes pikkurillin mentävä reikä, kun alko kopeloimaan niitä siellä.. Eikun vaa uutta letkua kiinni ja baanalle =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa