Golf V GT hinta Suomessa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V GT hinta Suomessa
Saksa(?):
Preise für VW Golf 5 Comfortline
VW Golf 5 2.0 TDI DPF 103 kw EUR 20.925,--
Fahrzeuge Preise für VW Golf 5 GT
VW Golf 5 1.4 TSI 125 kw EUR 21.050,--
Suomi:
Volkswagen
Golf 2.0 TDI Comfortline 29 460 EUR
Melko kova hinta tuolla tulee olemaan...
Preise für VW Golf 5 Comfortline
VW Golf 5 2.0 TDI DPF 103 kw EUR 20.925,--
Fahrzeuge Preise für VW Golf 5 GT
VW Golf 5 1.4 TSI 125 kw EUR 21.050,--
Suomi:
Volkswagen
Golf 2.0 TDI Comfortline 29 460 EUR
Melko kova hinta tuolla tulee olemaan...
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Sitä rupeaa hätäisemmät odottamaan kutoskopan GTI TSI:tä. 2,0 tai 2,5 litran koneella (mallia Focus ST:stä) ja hevosilla luokkaa 250hv. Saisivat kyhätä kyseisen laitoksen vaikka -07 malliin. Eikö kutoskopan Golf ilmesty lähiaikoina? (Tuossa jotain kuvia) Joutaisi GTI saman tien mallistoon, ettei joudu odottamaan kuten V Golfin kanssa kävi.
Lemon: Kerro ja valaise meitä tunnelmistasi ensituntuman jälkeen. Onnea uuden auton johdosta myös. :)
Lemon: Kerro ja valaise meitä tunnelmistasi ensituntuman jälkeen. Onnea uuden auton johdosta myös. :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jostakin luin sitä, että tuo vitoskorimalli olisi ollut liian kallis ja ei ole mennyt kaupaksi odotetulla tavalla ja tuo kuutonen olisi tulossa markkinoille vuoden parin sisään halvempana kuin vitonen. Kuutosessa on jutun mukaan ei niin kallis sisusta esimerkiksi. Mitähän sekin sitten tarkoittaa, muovisemman näköinen? Kutosessa ainakin tuo takaspoileri on erikoinen, koska jutun mukaan se on kiinteästi tuossa takaluukussa.
Luin jostakin, että Golf VI:n pitäisi tulla Saksassa myyntiin maaliskuussa 2008, eli Suomessa se voisi olla aika tarkalleen parin vuoden päästä. Nykyisen Golfin kalleus johtuu käsittääkseni lähinnä suunnitteluvaiheessa tehdyistä mokista mm. liukuhihnaprosessien suhteen. Focuksen tekeminen taitaa esimerkiksi kestää vain puolet Golfin kasaamisesta. Jonkunlainen single frame -tyylinen nokka kutoskoppaan on ainakin monien photoshoppausten perusteella tulossa, mutta pohjalevy ja alustaratkaisut on suoraan vitoskopasta.
Jostakin luin sitä, että tuo vitoskorimalli olisi ollut liian kallis ja ei ole mennyt kaupaksi odotetulla tavalla ja tuo kuutonen olisi tulossa markkinoille vuoden parin sisään halvempana kuin vitonen.
Aika hauska tilanne tulee siinäkohtaan eteen, kun vitosen myynti loppuu ja kutosen alkaa (tämän teorian mukaan). Vitosta myytiin vielä 40 000 euroon ja hetkeä myöhemmin saadaan uutta ja kehittyneenpää tilalle esim: 35000 euroon. Voi alkaa alahuuli väpättämään - 08 Tammikuun alussa V kopan saaneilla. Muutamaa kuukautta myöhemmin hinta onkin jo tippunut alle 30 000 euroa.
Tuntuu että tuskin tehdas kehtaisi myydä tuossa tapauksessa yhtä kalliilla noita viimesiä vitosia, sillä olisihan se melkoista asiakkaiden pettämistä. Jos nämä spekulaatiot yleensäkään pitävät paikkansa, että kutosen myyntihinta asettuisi selvästi nykymallin alapuolelle, mikä kuulostaa hieman epäilyttävältä. Toki vitosen kanssa ilmenneet ongelmat pyritään korjaamaan jo kilpailukyvyn parantamiseksi, kun esim. Saksassa autoja myytiin minimaalisin kattein Astran ja Golfin välisen hintakilpailun takia.
Vitosen liian kallis sisusta kuulostaa huvittavalta, sillä ainakin kojelaudasta jäi koeajolla turhankin kolho fiilis.
Vitosen liian kallis sisusta kuulostaa huvittavalta, sillä ainakin kojelaudasta jäi koeajolla turhankin kolho fiilis.
Golf GT 1.4 TSI alk. 32.390e
Jos tuota uutta versiota pidetään mittatikkuna, niin tuskin VW lähtee mihinkään mittaviin hinnanalennuksiin. "Ennenvanhaa" 100 000 markalla ajoi vain varakkaat ja ökyihmiset, nykyään sillä taitaa saada juuri uuden Fiat Punton.
Elämä kulkee eteenpäin ja tuotekehitys maksaa. Ikävä kyllä...
Itse ajattelen uuden GTI DSG mk6:sen alkavan hinnalla n. 43 000 euroa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
ei se lada nyt niin älyttömän kaukana oo f1:stä
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=123622
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=123622
Kävin ajelemassa kyseistä kulkinetta. Jännä yllätys. Odotin hieman enemmän särmää koneesta mutta se olikin semmoinen tasainen puurtaja. Bensamoottoriseksi hienot väännöt, noinkin pienestä iskutilavuudesta. Heti ekasta kiihdytyksestä boosti mittari pamahti pohjaan. Sehän noissa V kopan alustoissa on että ainakin meikäläistä häiritsee se kovempi sisä/takarengasmelu verrattuna IV koppaisiin. Yritin hahmottaa ahtimien toiminnan vaihtokohtaa, aluksi olin huomaavinani kaasupolkimen välityksellä tai toiminnassa mekaanisen ahtimen kytkeytymisen päälle/pois. Välillä tuntui kuin olisi ajanut "vanhan liiton" automaattivaihteisella autolla, tuli semmoinen veto katkos. Ajettavuudeltaan tuttua Golffia. Vauhtia sai kivasti ja nopeuden vaihdot isoillakin vaihteilla toimivat liikennevirran mukaan ja jopa rivakammin. Paikaltaan lähtiessä kuului ahtimien suhinoita ja vinkumisia, nosti hymyä kuskille. Pitäis tietysti ajaa paljon enemmän että oppisi autosta enemmän.
Onkohan nytten vaan että pitänyt saada markkinointimielessä sellanen moottori mitä kilpailijoilla ei ole ja väen väkisin laitettu se remmi sinne vinkumaan. Kyllähän nykyisillä ahtimilla pitäisi järkevällä suunnittelulla saada jo hyvä veto alakierroksilta asti pieneenkin moottorin. Esim. Opelin Meriva OPC 1.6 turbo moottorilla veti koeajolla viiveettä läpi kierrosalueen punarajalle eikä ole mitään avaruustekniikkaa muuta kuin perus pakosarjaan integroitu ahdin. Tiedä häntä sitten, kertokaa viisaammat..
Itseasiassa jostain kuullut että kone apulaitteineen painaisi samanverran kuin 2.0 FSI. Näyttäähän tuo aika jötkäle olevan vaikka itse pannuosasto onkin pieni. ;)
linkki
Vaikuttava aparaattihan tuo silti on, aika näyttää toimivuuden ja olisi kiva kuulla käytännön kulutuslukemia jahka noita saadaan ajoon.
linkki
Vaikuttava aparaattihan tuo silti on, aika näyttää toimivuuden ja olisi kiva kuulla käytännön kulutuslukemia jahka noita saadaan ajoon.
Viimeksi muokannut kojaak, 24.5.2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen nyt ajellut omalla GT:lläni pari päivää, ja kyllä se edelleen tuntuu tosi hyvältä. Veto ja vääntö on tosiaan hyvin kuminauhamaista, mutta kulkua tuntuu tarvittaessa riittävän kiitettävästi. Välillä on ihan pakko pistää radio pois päältä, että kuulee kiihdytyksissä ahtimien vinkunan. :) Myös ohjaus ja alusta tuntuvat tosi hyvältä, oikeastaan ainoa miinus on melkoisen korkea rengasmelu noilla Dunlopin kumeilla, kuten jo mainittiinkin.
Tulipa tänään testattua peräkkäin GT ja GTI. Oli kyllä vähän pettymys tuo GT, veto oli kuminauhamaista mutta ei se kyllä suupieliä korviin saanut samaan malliin kuin GTI (luonnollisestikaan)... Oikeastaan aika tylsältä tuntui, tuli mieleen, että jos tuollaisen menisi ostamaan niin aika nopeasti sitä olisi GTI:hin vaihtamassa. Taloudellinen ja järkevä peli varmasti isoveljeen verrattuna, mutta urheiluhenkiselle kuljettajalle pettymys. Varmasti hyvä vaihtoehto 2.0fsi vaparille, ei 2.0 turbolle.
Tällaisia kokemuksia siis itsellä.
Tällaisia kokemuksia siis itsellä.
Yritin hahmottaa ahtimien toiminnan vaihtokohtaa, aluksi olin huomaavinani kaasupolkimen välityksellä tai toiminnassa mekaanisen ahtimen kytkeytymisen päälle/pois.
Eikös tuossa ole sähköinen kaasupoljin, niinkuin suurimmassa osassa usista volkkareista? Miten siitä voi mitään huomata? Havainnot tulee ehkä jostain muualta, ja ne kohdistaa kaasupolkimeen..
Sitten vielä tämä: Mitä ihmiset tarkoittaa "kuminauhamaisuudella"?? Olen usein kuullut siitä puhuttavan erinäisten V6:sten yhteydessä, ja nyt sitten TSI:n luonteen piirteitä kuvaillaan näin..
Tarkoitetaanko sillä että kiihtyy kuin kuminauha? ensin venytetään ja sitten pinkaistaan menemään? Vai mitä? Ei voi ymmärtää.. Omasta mielestäni mitkään ajamani V6:set (2.4, 2.6, 2,7t, 2.8 (v6 ja vr6) 3.0 ja 3.2 (v6 ja vr6) eivät ole olleet kuminauhoja, mutta jokainen arvioi tavallaan..
Salmi kirjoitti:Eikös tuossa ole sähköinen kaasupoljin, niinkuin suurimmassa osassa uusista volkkareista? Miten siitä voi mitään huomata? Havainnot tulee ehkä jostain muualta, ja ne kohdistaa kaasupolkimeen..
Sähköinen toki, mutta aluksi kaasupolkimessa ikäänkuin tuntui semmoinen rappu polkimen asennossa vrt automaatin kick-down, tai sitten oli jännäkakka ja mielikuvitusta, tai höperöitä havaintoja. Hieno peli
TeknikensVärld -lehden testissä GT:stä 191hp: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/06 ... /index.xml
Justus: Onhan niissä kaasupolkimissa sellainen keinotekoinen vastus, vaikka aika "lirputtimia" ovatkin.. (muunmuassa) kaasupolkimen asennosta ohjainlaite huomaa koska pitää kytkeä turbo peliin (sähköisestihän noita ohjataan(?)) ja saattaahan olla että siinä jonkinlainen "kynnys" on huomattavissa.. En tiedä kun en vielä ole kerenyt kys peliä ajamaan..:)
Oliko se GT muuten mitä ajoit niin millä vaihteistolla? Ihan käsin hämmennettävä vai DSG?
Ja vielä tyhmä kysysmys: Millä keinolla saan tuon "Quoten" korvattua "henkilö x wrote:":lla lainaillessani jonkun muun kirjoitteluja? Vai onko se vain modejen etuoikeus?
Oliko se GT muuten mitä ajoit niin millä vaihteistolla? Ihan käsin hämmennettävä vai DSG?
Ja vielä tyhmä kysysmys: Millä keinolla saan tuon "Quoten" korvattua "henkilö x wrote:":lla lainaillessani jonkun muun kirjoitteluja? Vai onko se vain modejen etuoikeus?
TeknikensVärld -lehden testissä GT:stä 191hp: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/06 ... /index.xml
Sama lehti mittasi Octavia RS:n ja Opel Astran 200hv turbokoneista n. 220hv molemmista, eli joko on jonkinlainen trendi liikkeellä lisätä hevosia tai sitten näyttää dyno pieleen noilla :)
http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... kombis.pdf
Kävin myös koeajamassa tuon bensaversion. Varsin kiva laite ja itellä kun ei ollut ennestään kokemusta noista remmiahdetuista värkeistä niin tosissaan pisti hymyilyttämään se miehekäs alavääntö lähes tyhjäkäyntikierroksilta. Hienosti pelaa yhteen tuo remmi-pakokaasuahdistin-yhdistelmä. Taajamanopeuksissa erittäin helppo ajettava, mutta moottoritienopeukissa hieman puhditon ja meno puuroutuu ja henkilökohtaisesti kaipasin lisää vetoja. Se on tietty mihin vertaa...Mut kyllä toi pienemmissä nopeuksissa menee lähes sen mitä perus lastuvireistetty 1.8T.
Muutenkin ihan perusasiallinen kampe, mut ohan se aika hintava. Miinusta ohjauksesta, joka oli taas jotenkin perinteisesti vag-konsernimaisen ylitehostettu ja tunnoton.
Muutenkin ihan perusasiallinen kampe, mut ohan se aika hintava. Miinusta ohjauksesta, joka oli taas jotenkin perinteisesti vag-konsernimaisen ylitehostettu ja tunnoton.
Enpä nyt ihan noinkaan sanoisi, esim. Teknikens Världin testissä GT oli 0-100 km/h välillä vähän Ocu RS farmaria nopeampi, molemmilla aika oli 7,5 sekunnin luokkaa. B&B:n nettisivuilla (saksalainen VAG-virityspaja) on myös nähtävillä vakiovireessä oleville autoille mitattuja aikoja, ja niiden perusteella GT kulkee lähes samaa tahtia GTI:n kanssa. 0-100 km/h on mitattu molemmille 7,5 s, 0-140 km/h GT:n aika on 14,2 s ja GTI:n 13,2s. Vitosvaihteella välillä 60-120 km/h GT on jopa vähän GTI:tä nopeampi, sen aika on 11,1 s vs. GTI:n 11,9 s. GT:ssä teho tulee paljon GTI.tä tasaisemmin, eli mitään suurempia turbopotkuja ei esiinny. Kiihtyvyyden huomaa usein vasta nopeusmittaria vilkaisemalla, ja ajokokemus muistuttaa ehkä vähän nykyaikaisia turbodieseleitä. Kyllähän se GTI on ehkä hauskempi auto moottorinsa osalta, mutta jokainen voi itse päättää, onko tuo ero 6000 euron arvoinen.
Eilen ajelin kaverin octavia rs:llä (HB) taas ja täytyy sanoa ettei se kyllä hirveästi mieti tahi potki kun 5:lla lähtee kiihdyttämään 60:stä, väännöthän on 1800rpm jo 280nm joka jatkuu 5000rpm asti. Jotenkin tuntuu vaan vaikealta uskoa että auto jossa on 40nm vähemmän vääntöä kautta kierrosalueen menisi ko. välin nopeammin ellei ole jo huomattavasti kevyemmästä autosta kyse. Pelkkä voiman "tasainen tuleminen" tuskin on syy..?
Golf voi toki olla hieman kevyempi kuin skoda mutta jos esim. GT:tä ja GTI:tä verrataan niin tuskin enää hirveästi painoeroa syntyy.
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16751
Tuossa hieman suoritusarvoja octavia rs:tä toisen lähteen mittaamana. Mitatut tehot lähes tismalleen samat mitä mitattiin kaverin autosta. Huomattakoon kuitenkin vielä myös että loppujen lopuksi eri lähteiden julkaisemat tulokset ovat vain suuntaa antavia, mittaustavoista kun harvoin on tarkkaa tietoa..
Golf voi toki olla hieman kevyempi kuin skoda mutta jos esim. GT:tä ja GTI:tä verrataan niin tuskin enää hirveästi painoeroa syntyy.
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16751
Tuossa hieman suoritusarvoja octavia rs:tä toisen lähteen mittaamana. Mitatut tehot lähes tismalleen samat mitä mitattiin kaverin autosta. Huomattakoon kuitenkin vielä myös että loppujen lopuksi eri lähteiden julkaisemat tulokset ovat vain suuntaa antavia, mittaustavoista kun harvoin on tarkkaa tietoa..
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Saahan siihen tehoakin jo...
http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _14tsi.php
http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _14tsi.php
Offtopicina täytyy sanoa, että kaikissa näkemissäni testeissä GTI on kiihtynyt 0-100km/h kyllä nopeammin kuin 7,5s. Joko ajajissa, olosuhteissa ja/tai autoissa on isojakin eroja, mutta esim. saksalaisessa lehdessä (jonka nimeä en nyt muista) testissä oli Focus ST, V GTI ja Astra (muistaakseni OPC). ST ja GTI manuaalilaatikolla kiihtyi 6,8s. Ennen kuin joku sanoo, niin mainittakoon kiihtyvyys 0-100km/h ei ole se kaikkein tärkein asia.
Edellisessä teknikens världissä oli testissä GT, GTI ja R32 manuaalilaatikoilla. Tuosta GT:stä dynottiin peräti 190 vai 193hv. GTI:ssä oli myös selkeästi valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä. GT kiihtyi 0-100km/h 7,5s. Kyllähän tuo GTI tuossa testissä rivakammin liikkui GT:n nähden. R32 oli luonnollisesti nopein.
GT on varmasti asiallinen peli varsinkin paljon ajavalle. Hyvältä vaikuttaa suorituskyky suhteessa kulutukseen. Täytyy käydä kyllä jossakin vaiheessa testaamassa. Alusta on ilmeisesti sama kuin GTI:ssä? Onkohan tuohon tulossa saatavaksi DSG-vaihteisto jossain vaiheessa?
Edellisessä teknikens världissä oli testissä GT, GTI ja R32 manuaalilaatikoilla. Tuosta GT:stä dynottiin peräti 190 vai 193hv. GTI:ssä oli myös selkeästi valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä. GT kiihtyi 0-100km/h 7,5s. Kyllähän tuo GTI tuossa testissä rivakammin liikkui GT:n nähden. R32 oli luonnollisesti nopein.
GT on varmasti asiallinen peli varsinkin paljon ajavalle. Hyvältä vaikuttaa suorituskyky suhteessa kulutukseen. Täytyy käydä kyllä jossakin vaiheessa testaamassa. Alusta on ilmeisesti sama kuin GTI:ssä? Onkohan tuohon tulossa saatavaksi DSG-vaihteisto jossain vaiheessa?
Joo, kyllähän GTI nopeampi on, pointtina oli lähinnä se, että erot eivät ole suuria. Muistaakseni luin saksalaisesta www.golfv.de -foorumista, että 2.0 TFSI:tä on kahta eri versiota. Alkupään GTI:ssä on vanhempi versio (7,5 sekunnin aika mitattu ehkä sillä) ja uusissa autoissa on uudempi malli (ehkä juuri toi 6,8 sekunnin aika). Moottorit erottaa toisistaan jostakin koodista, mutta sen tarkemmin en nyt enää muista, mistä ton koodin löytää.
OT: onpa Astra OPC kallis saksassa, jos en väärin muista niin suomessahan tuota saa samaan hintaan kuin GTI ja ST.. Noo onhan se silti 10ke halvempi :D /OT
Teknikensä världin testeissä näyttäisi noin yleensä olevan n. 10hv liikaa jos vertaa muualla mitattuihin, noh näkee sitten jahka muut lehdet mittaavat tuota GT:tä. Mitä muuten mittasivat väännöiksi tuolle (en päässyt lukemaan PDF:ää kun pitäisi mokomasta maksaakin)..?
Teknikensä världin testeissä näyttäisi noin yleensä olevan n. 10hv liikaa jos vertaa muualla mitattuihin, noh näkee sitten jahka muut lehdet mittaavat tuota GT:tä. Mitä muuten mittasivat väännöiksi tuolle (en päässyt lukemaan PDF:ää kun pitäisi mokomasta maksaakin)..?
Niin varmaan "virallisten" tietojen mukaan molemmissa TFSI:ssä onkin samat tehoarvot, mutta olisiko "epävirallisissa" arvoissa jotakin eroa? No, onhan se GTI joka tapauksessa hieno auto, ei siitä mihinkään pääse. :) Tarkoituksenani oli tosiaankin vain laittaa vähän mitattuja arvoja GT:stä, koska ei sekään nyt ihan mopo ole...
Niin varmaan "virallisten" tietojen mukaan molemmissa TFSI:ssä onkin samat tehoarvot, mutta olisiko "epävirallisissa" arvoissa jotakin eroa
Tuossa on saman puljun testit autoista. Toinen on tehty vuonna 2004 ja toinen taas 2006. Ensimäisessä GTI:ssä on "vanha" kone, toisessa taas "uudempi" kone.
Aikaisempi / "vanhempi" kone on tämän mukaan nopeampi.
GTI V:2004 vs. GTI V:2006
Eli, jos lopetetaan turhat höpinät ja keskitytään olennaiseen (mikä se sitten koskaan lieneekään). Erot tulee ihan jostain muusta, kuin näiden koneiden eroista. Esim: Tuuli, ilman lämpötila, kuskin paino, renkaat, rengaspaineet, reaktiot, ym..ym...! Ja ei vähäisimpänä... vanteiden ja renkaiden paino!
Joo, eipähän niissä eri versioissa näytä paljon eroa olevan. Tossa on vielä GT:n testiarvot samasta lehdestä: http://www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvgt14tsi2006-1.htm
Niin, multa kyllä puuttuu noi mittalaitteet, ei sitä nyt ihan rannekellolla viitsi. :) Tarkoituksenani oli nyt vain laittaa tänne jotain lukuarvoja GT:n suorituskyvystä vastineeksi noille "eihän se nyt mihinkään kulje" -kommenteille. Fakta on ja pysyy, että GT:n ja GTI:n välillä ei kellon mukaan suurta eroa ole ainakaan jotenkin laillisissa rajoissa pysyttelevissä nopeuksissa. Moottorit varmasti tuntuvat erilaisilta, mutta onhan autoilla hintaeroakin. Saksan hintaerolla (n. 2000 euroa) olisin varmasti päätynyt GTI:hin, mutta Suomen hinnoissa on jo vähän liikaa eroa. GTI TFSI-koneella on edelleen mielestäni upea auto, ja ehkä sellaisen jonakin päivänä hankinkin, mutta nyt olen ihan tyytyväinen ton GT:n kanssa. Toivottavasti ymmärsitte pointtini. :)
Ei nyt tarkoitus ole ruveta GT:tä suuremmin mollaamaan, ihan hyvä ostos varmasti monessa suhteessa, etenkin kulutus suhteessa tehoon on hyvä. Mutta kyllä kaiken järjen mukaan GTI on nopeampi ihan arjen ajotilanteissakin kiitos paremman väännön kautta kierrosalueen (olettaen että se 1.4TSI vääntää sen 240nm). Yhden lähteen saavuttama epämääräinen sitkeysmittaus ei vielä tätä tosiasiaa muuta.
Huipputehosta en mene sanomaan mitään näiden tietojen valossa, 240nm @ 5600 rpm on mahdollista saavuttaa 191hv eli sinänsä voihan tuo olla että ahtaa pidempään kuin ilmoitettu...
Huipputehosta en mene sanomaan mitään näiden tietojen valossa, 240nm @ 5600 rpm on mahdollista saavuttaa 191hv eli sinänsä voihan tuo olla että ahtaa pidempään kuin ilmoitettu...
No jos katsoo ihan niitä moottorien ilmoitettuja vääntöjä: 2.0 TFSI 280@1800-5100rpm ja TSI 240nm@1750-4500rpm niin miettiköön sitten siitä kukin löytyykö vetoja tarpeeksi alhaalla.
Remmillä voidaan toki saada tyhjäkäynnin tuntumaan enemmän vetoa mikä voi olla kiva kaupunkimatelussa mutta tästä harvemmin on iloa auton suorituskykyä huomioitaessa (kun puhutaan näistä ohituskiihtyvyksistä ym.). Sitäpaitsi TFSI:n alavääntökin riitti mielestäni enemmän kuin hyvin joustavaan arkiajoon, hitaammatkin mutkat voi päästellä 3. vaihde silmässä missä monella muulla autolla joutuu hakemaan kakkosta silmään.
Kyllähän sen toki näkee tuosta 2.0 TFSI:n vääntökäyrästä että vääntö alkaa hiipumaan ylhäällä mutta silti tehot ei mainittavasti tipu punarajalle mentäessä, mielestäni tällainen mitoitus on OK..
PS. Itsellä ei sitten ole kumpaakaan näistä moottoreista, eikä tule :)
Remmillä voidaan toki saada tyhjäkäynnin tuntumaan enemmän vetoa mikä voi olla kiva kaupunkimatelussa mutta tästä harvemmin on iloa auton suorituskykyä huomioitaessa (kun puhutaan näistä ohituskiihtyvyksistä ym.). Sitäpaitsi TFSI:n alavääntökin riitti mielestäni enemmän kuin hyvin joustavaan arkiajoon, hitaammatkin mutkat voi päästellä 3. vaihde silmässä missä monella muulla autolla joutuu hakemaan kakkosta silmään.
Kyllähän sen toki näkee tuosta 2.0 TFSI:n vääntökäyrästä että vääntö alkaa hiipumaan ylhäällä mutta silti tehot ei mainittavasti tipu punarajalle mentäessä, mielestäni tällainen mitoitus on OK..
PS. Itsellä ei sitten ole kumpaakaan näistä moottoreista, eikä tule :)
Viimeksi muokannut kojaak, 29.5.2006 14:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^ Ottamatta millään tavalla kantaa siihen, mikä on paras tai hyvä, niin GTI:n DSG (D-asennossa) hoitaa jo 60km/h:ssa kutosen päälle. Matka taittuu silti aivan mainiosti ja pysytään rytmissä mukana. Eli kyllä sitä happea löytyy myös polviasennosta... mm: 80km/h kiihdytys kutosella vastaa aika montaa autoa kolmosen täysikiihdytystä.
Eli kyllä tuo GTI:n TFSI pelittää alhaalta mainiosti, eriasia tietenkin, kenelle riittää ja mikä. :) Eihän me laiteta enää sitä linkkiä tähän, missä GTI kiihtyy nopeammin isoilla vaihteilla verraten 218hv / 500Nm BMW 530D:hen. ;)
Eli kyllä tuo GTI:n TFSI pelittää alhaalta mainiosti, eriasia tietenkin, kenelle riittää ja mikä. :) Eihän me laiteta enää sitä linkkiä tähän, missä GTI kiihtyy nopeammin isoilla vaihteilla verraten 218hv / 500Nm BMW 530D:hen. ;)
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096
Näyttäisihän se kulkevan :-/ Ei nyt GTI:n veroisesti mutta riittävästi ja kulutuskaan ei varmaan paha.
Vertailuksi tuo oma koppimopo antaa kohtuu hyvän vastuksen kuitenkin :)
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17989
Näyttäisihän se kulkevan :-/ Ei nyt GTI:n veroisesti mutta riittävästi ja kulutuskaan ei varmaan paha.
Vertailuksi tuo oma koppimopo antaa kohtuu hyvän vastuksen kuitenkin :)
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17989
Niin, miten ne sanoo, kunnes toisin todistetaan. Tuokaan nyt ole kuin erään lehden testi mutta on tuossa riittävän monesta lähteestä jo tietoa siihen että menee ehkä sen karvan alle ilmoitetun ja tehoa voi olla jopa ilmoitettua enempi, GTI on silti joka alueella nopeampi eli siltä osin mielipiteet ei ole muuttuneet :)
Ihan hyvät arvot tuo opelin konekin antaa kun ottaa huomioon että pakokaasuahtimella pelkästään. :) Ajossa ei kierrosalueella tunnu olevan kuolleita kohtia kuten niin monessa entisajan turboautossa ja vetää todella hyvin jo tyhjäkäynnin tuntumasta loppuun asti. Kulutus on kylläkin hieman korkeampi kun ei ole suorasuihkutusta.
Ihan hyvät arvot tuo opelin konekin antaa kun ottaa huomioon että pakokaasuahtimella pelkästään. :) Ajossa ei kierrosalueella tunnu olevan kuolleita kohtia kuten niin monessa entisajan turboautossa ja vetää todella hyvin jo tyhjäkäynnin tuntumasta loppuun asti. Kulutus on kylläkin hieman korkeampi kun ei ole suorasuihkutusta.
Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan ehkä siinä 8 litran paikkeilla. Pelkässä kaupunkiajossa menee 9-10 litran välillä (enemmän poljettaessa tietysti hetkittäin yli 10 litraakin) ja maantiellä pääsee hyvinkin 6,5 litralla. Mitään tarkempia kulutuslaskelmia en oo kyllä vielä tehnyt, eli noi lukemat perustuu vain ajotietokoneen lukemiin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa