Oliskos kellään hyviä ideoita aiheesta. Kiinnostuksena olisi rakennella pari ahdinta koneeseen sequential periaatteella eli pieni alakierroksille ja isompi puhallin suuremmille kierroksille.
Aiheesta löytyy jotakin tietoa, mutta kaikki ovat joko opelin tai toyotan alkuperäis systeemejä jotka ovat ECU:n ohjaamia, joten niitä on hankala soveltaa.
Ajatuksia siis kaivataan että kuinkahan tällaisen systeemin saisi toimimaan hulluja ohjeinlaitteiden suunnittelua.
Kuinka rakentaa Sequential Turbo
Valvoja: ffp jäsenet
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1538177&page=2
Tossa topicissa joku kaveri ainakin postaili kuvia ko. setupista, tiedä sitten löytyykö oikeasti tietoa miten tuommoinen systeemi toimii.
Tossa topicissa joku kaveri ainakin postaili kuvia ko. setupista, tiedä sitten löytyykö oikeasti tietoa miten tuommoinen systeemi toimii.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
taitaa mennä ohi aiheen, mutta mersufoorumilla oli joskus juttua remmi+turbo yhdistelmästä (diesel). Nopealla vilkaisulla en löytänyt kyseistä topiccia enää, mutta asiasta saattaa löytyä juttua kun enempi kahlaa foorumia läpi. Jokatapauksessa härveli näyttää tältä: http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/index.htm
ainaki nätin näköisä putkia :)
ainaki nätin näköisä putkia :)
Eli täähän on näitä hullujen kokeiluja.... Olis tarkoitus laittaa tuohon Toyota BJ-40:n 3L diesel koneen kylkeen nuo että se jaksais pyöritellä vähä isompiskin renkaita pahasti hyytymättä ja kokeilun halusta.
Nopeesti silmäiltynä tuosta VWVoretx:in tekstissä ei kerrottu tuota asennustapaa.
Holsetin sivuilta löytyi tällanen kuva.
Ja tällaisen löysin, jota olisi jopa ehkä makdollisesti mekaanisesti toteuttaa.
Tämän nimittäin pystyisi toteuttamaan siten että tuo pakopuolen läppä olisi kaasuvaijerilla käännettävissä ja tuo ahtopuolen "varoventtiili" olisi vain jousikuormitettu venttiili. ( Eihän se nyt ihan sama asia ole jos tuo pakopuolen läppä ei toimi kierrosten mukaan vaan polkimen mukaan.)
Nopeesti silmäiltynä tuosta VWVoretx:in tekstissä ei kerrottu tuota asennustapaa.
Holsetin sivuilta löytyi tällanen kuva.

Ja tällaisen löysin, jota olisi jopa ehkä makdollisesti mekaanisesti toteuttaa.

Tämän nimittäin pystyisi toteuttamaan siten että tuo pakopuolen läppä olisi kaasuvaijerilla käännettävissä ja tuo ahtopuolen "varoventtiili" olisi vain jousikuormitettu venttiili. ( Eihän se nyt ihan sama asia ole jos tuo pakopuolen läppä ei toimi kierrosten mukaan vaan polkimen mukaan.)
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Se ensimmäisen pikkuahtimen pakopesän ohittava "läppä" voi hyvin olla ahtopaineella ohjattu erillinen riittävän kokoinen hukkaportti.
Sitä ei tosin kukaan takaa, etteikö ensimmäinen pikkuahdin menisi ennemmin tai myöhemmin ylikerroksille tjms.
Tuossa on pari kuvaa siitä killermossesta joka menee kympin varttimailiakaa:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... mosse1.jpg
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... mosse2.jpg
Kuvista ei valitettavasti käy ilmi miten on venttiilit kytketty mutta kaksi ahdinta siellä luuraa.
Niin ja tuo check valve, voisiko se olla joku pirun iso dumppi tjms. joka aukeaa siinä samalla tai hieman suuremmalla paineelle, vaikka 1 ... 1,5 Bar kohdalla.
Sitä ei tosin kukaan takaa, etteikö ensimmäinen pikkuahdin menisi ennemmin tai myöhemmin ylikerroksille tjms.
Tuossa on pari kuvaa siitä killermossesta joka menee kympin varttimailiakaa:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... mosse1.jpg
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... mosse2.jpg
Kuvista ei valitettavasti käy ilmi miten on venttiilit kytketty mutta kaksi ahdinta siellä luuraa.
Niin ja tuo check valve, voisiko se olla joku pirun iso dumppi tjms. joka aukeaa siinä samalla tai hieman suuremmalla paineelle, vaikka 1 ... 1,5 Bar kohdalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa