Golf V GT hinta Suomessa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

Golf V GT hinta Suomessa

ViestiKirjoittaja 55kW » 20.3.2006 9:45

Saksa(?):

Preise für VW Golf 5 Comfortline
VW Golf 5 2.0 TDI DPF 103 kw EUR 20.925,--

Fahrzeuge Preise für VW Golf 5 GT
VW Golf 5 1.4 TSI 125 kw EUR 21.050,--

Suomi:

Volkswagen
Golf 2.0 TDI Comfortline 29 460 EUR


Melko kova hinta tuolla tulee olemaan...

Sillipurkki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.11.2003 0:43

ViestiKirjoittaja Sillipurkki » 20.3.2006 10:23

Hinta tulee olemaan jossain 34k€ tietämillä täällä jos tuosta GTI mallista päättelee. Toivottavasti hajurakoa jää reilummin, sääli jos hinnalla pilataan tuokin malli.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 20.3.2006 18:06

tuskin tuosta edullista tulee vaikka onkin 1.4 pata.. hevosia kun on kuitenkin selkeästi enemmän kuin esim. 2.0 FSI:ssä.

tth78
-
Viestit: 70
Liittynyt: 19.1.2004 11:15

ViestiKirjoittaja tth78 » 20.3.2006 18:25

Mitään käsitystä arvioita tuleeko polo gti milloin ja mihin hintaan? Ajattelin et kilpaileeko tuon fiesta ST:n kanssa samoista ostajista hintaluokassa 23k€

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.3.2006 23:48

Tais jossain lukea, että 25-26 000€...

Osku
-
Viestit: 36
Liittynyt: 24.9.2003 12:25

ViestiKirjoittaja Osku » 16.5.2006 18:14

Ensiesittelyssä perjantaina ja lauantaina, hinnat:

Golf GT 1.4 TSI alk. 32.390e

Golf GT 2.0 TDI alk. 34.090e

Eihän ne halpoja ole, varsinkin kun lisää vähän varusteitakin.

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 16.5.2006 21:41

Huomenna on oman GT TSI:n luovutus, pitäisi siinä nyt jotain eroa huomata nykyiseen A3 1.6:een. :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 16.5.2006 22:23

Sitä rupeaa hätäisemmät odottamaan kutoskopan GTI TSI:tä. 2,0 tai 2,5 litran koneella (mallia Focus ST:stä) ja hevosilla luokkaa 250hv. Saisivat kyhätä kyseisen laitoksen vaikka -07 malliin. Eikö kutoskopan Golf ilmesty lähiaikoina? (Tuossa jotain kuvia) Joutaisi GTI saman tien mallistoon, ettei joudu odottamaan kuten V Golfin kanssa kävi.

Lemon: Kerro ja valaise meitä tunnelmistasi ensituntuman jälkeen. Onnea uuden auton johdosta myös. :)

Boser
-
Viestit: 707
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Boser » 16.5.2006 23:29

T-Power: Jäitä jofaan. Eikös noissa golffeissa tuo sykli ole ollut 7vuoden luokkaan kun uusi malli esitellään. 2003 vuonna tuli V niin varmaan vuonna 2010 nähdään uusi golffi. Näin ainakin luulisi kun kaikkissa malleissa ollut sama.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.5.2006 23:31

1.4TSi DSG olisi saksan hinnoilla ehdoton valinta uudeksi autoksi. Odotan vaan paljonko se täällä maksaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 16.5.2006 23:37

Boser: Voihan se olla tietty näinkin, mutta aika varhaisessa vaiheessa on joku katto kassinen luomukset piirrellyt. Itse henk. koht. en jaksa uskoa tuohon 2010 juttuun. Olenhan muutenkin niin paljon väärässä, että mettään voi mennä tämäkin... :D

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.5.2006 0:04

Jostakin luin sitä, että tuo vitoskorimalli olisi ollut liian kallis ja ei ole mennyt kaupaksi odotetulla tavalla ja tuo kuutonen olisi tulossa markkinoille vuoden parin sisään halvempana kuin vitonen. Kuutosessa on jutun mukaan ei niin kallis sisusta esimerkiksi. Mitähän sekin sitten tarkoittaa, muovisemman näköinen? Kutosessa ainakin tuo takaspoileri on erikoinen, koska jutun mukaan se on kiinteästi tuossa takaluukussa.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 17.5.2006 10:31

Vaikka olisikin kutoskoppanen Golffi jo tulossa, niin tuskin se silti photoshopatulta A3:lta tai Passatilta näyttää :D

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 17.5.2006 11:41

Luin jostakin, että Golf VI:n pitäisi tulla Saksassa myyntiin maaliskuussa 2008, eli Suomessa se voisi olla aika tarkalleen parin vuoden päästä. Nykyisen Golfin kalleus johtuu käsittääkseni lähinnä suunnitteluvaiheessa tehdyistä mokista mm. liukuhihnaprosessien suhteen. Focuksen tekeminen taitaa esimerkiksi kestää vain puolet Golfin kasaamisesta. Jonkunlainen single frame -tyylinen nokka kutoskoppaan on ainakin monien photoshoppausten perusteella tulossa, mutta pohjalevy ja alustaratkaisut on suoraan vitoskopasta.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.5.2006 11:57

Jostakin luin sitä, että tuo vitoskorimalli olisi ollut liian kallis ja ei ole mennyt kaupaksi odotetulla tavalla ja tuo kuutonen olisi tulossa markkinoille vuoden parin sisään halvempana kuin vitonen.


Aika hauska tilanne tulee siinäkohtaan eteen, kun vitosen myynti loppuu ja kutosen alkaa (tämän teorian mukaan). Vitosta myytiin vielä 40 000 euroon ja hetkeä myöhemmin saadaan uutta ja kehittyneenpää tilalle esim: 35000 euroon. Voi alkaa alahuuli väpättämään - 08 Tammikuun alussa V kopan saaneilla. Muutamaa kuukautta myöhemmin hinta onkin jo tippunut alle 30 000 euroa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.5.2006 13:12

Tuntuu että tuskin tehdas kehtaisi myydä tuossa tapauksessa yhtä kalliilla noita viimesiä vitosia, sillä olisihan se melkoista asiakkaiden pettämistä. Jos nämä spekulaatiot yleensäkään pitävät paikkansa, että kutosen myyntihinta asettuisi selvästi nykymallin alapuolelle, mikä kuulostaa hieman epäilyttävältä. Toki vitosen kanssa ilmenneet ongelmat pyritään korjaamaan jo kilpailukyvyn parantamiseksi, kun esim. Saksassa autoja myytiin minimaalisin kattein Astran ja Golfin välisen hintakilpailun takia.
Vitosen liian kallis sisusta kuulostaa huvittavalta, sillä ainakin kojelaudasta jäi koeajolla turhankin kolho fiilis.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.5.2006 13:21

Golf GT 1.4 TSI alk. 32.390e


Jos tuota uutta versiota pidetään mittatikkuna, niin tuskin VW lähtee mihinkään mittaviin hinnanalennuksiin. "Ennenvanhaa" 100 000 markalla ajoi vain varakkaat ja ökyihmiset, nykyään sillä taitaa saada juuri uuden Fiat Punton.

Elämä kulkee eteenpäin ja tuotekehitys maksaa. Ikävä kyllä...
Itse ajattelen uuden GTI DSG mk6:sen alkavan hinnalla n. 43 000 euroa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.5.2006 13:36

Joo olishan se aika kova pommi, kun uusi GTI olis vaikka 35000€. Ja vaikka tuo 2.0TDI minkä hinta tuolla alussa näkyy olis vaikka tyyliin 25000€.

No eipä oo pelkoa, että Suomessa hinnat olis noin.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 17.5.2006 20:23

Hyvin näyttää ainakin Saksassa käytettyjen V GTI Golffien hinnat tippuvat. Pari viikkoa sitten ihmettelin 9000tkm ajettua, josta pyydettiin 19500e eli varsin potentiaalisia kulkineita jos haluaa tuoda Jahreswagenin (Suomen vm 05 pyynnit ~35000e -->Verot 12000e).

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 17.5.2006 20:51

mutta hienoa että saadaa gt tdi suomeen. Eihän sitä ole sitten 2 kopan tuotukaan!!

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 17.5.2006 21:07

Se on tätä kun kaikki yrittää tehdä "preeemium"-luokan autoja. Hintaa vaan ylös niin sehän on sitten preemium. Sitten korealaiset kopioi saman ja myy puolet halvemmalla. Jossain vaiheessa se laatukin yltää samaan.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.5.2006 22:37

^ Miten kukin premium autot kokee. Minusta Golf on yhtä kaukana premium luokasta, kuin Lada F1:stä.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 17.5.2006 23:58

ei se lada nyt niin älyttömän kaukana oo f1:stä

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=123622

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.5.2006 16:11

Sikahintainen ominaisuuksiin nähden toi GT Golffi...

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.5.2006 17:12

Kävin ajelemassa kyseistä kulkinetta. Jännä yllätys. Odotin hieman enemmän särmää koneesta mutta se olikin semmoinen tasainen puurtaja. Bensamoottoriseksi hienot väännöt, noinkin pienestä iskutilavuudesta. Heti ekasta kiihdytyksestä boosti mittari pamahti pohjaan. Sehän noissa V kopan alustoissa on että ainakin meikäläistä häiritsee se kovempi sisä/takarengasmelu verrattuna IV koppaisiin. Yritin hahmottaa ahtimien toiminnan vaihtokohtaa, aluksi olin huomaavinani kaasupolkimen välityksellä tai toiminnassa mekaanisen ahtimen kytkeytymisen päälle/pois. Välillä tuntui kuin olisi ajanut "vanhan liiton" automaattivaihteisella autolla, tuli semmoinen veto katkos. Ajettavuudeltaan tuttua Golffia. Vauhtia sai kivasti ja nopeuden vaihdot isoillakin vaihteilla toimivat liikennevirran mukaan ja jopa rivakammin. Paikaltaan lähtiessä kuului ahtimien suhinoita ja vinkumisia, nosti hymyä kuskille. Pitäis tietysti ajaa paljon enemmän että oppisi autosta enemmän.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 18.5.2006 17:56

Onkohan nytten vaan että pitänyt saada markkinointimielessä sellanen moottori mitä kilpailijoilla ei ole ja väen väkisin laitettu se remmi sinne vinkumaan. Kyllähän nykyisillä ahtimilla pitäisi järkevällä suunnittelulla saada jo hyvä veto alakierroksilta asti pieneenkin moottorin. Esim. Opelin Meriva OPC 1.6 turbo moottorilla veti koeajolla viiveettä läpi kierrosalueen punarajalle eikä ole mitään avaruustekniikkaa muuta kuin perus pakosarjaan integroitu ahdin. Tiedä häntä sitten, kertokaa viisaammat..

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.5.2006 18:16

no mie näkisin että varsin hieno kone esim kakkoskoppiseen tässä jotain päivänä :P

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 18.5.2006 21:19

Samaa mieltä ollut alusta lähtien. Pieni, kevyt(?), mutta voimakas kone. Oivallinen kakkikseen. :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 18.5.2006 23:21

Itseasiassa jostain kuullut että kone apulaitteineen painaisi samanverran kuin 2.0 FSI. Näyttäähän tuo aika jötkäle olevan vaikka itse pannuosasto onkin pieni. ;)

linkki

Vaikuttava aparaattihan tuo silti on, aika näyttää toimivuuden ja olisi kiva kuulla käytännön kulutuslukemia jahka noita saadaan ajoon.
Viimeksi muokannut kojaak, 24.5.2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 19.5.2006 16:44

Kävin kokeilemassa, ihan kiva peli, kelpaisi kyllä. Mustana helvetin hyvän näköinen, keulasta päin katottuna erityisesti. Hyvä oli ajaa, moottorin luonne kiva, ei räjähtävää voimaa vaan sellainen mukava hyvä veto päällä alusta alkean.

TDI
-
Viestit: 56
Liittynyt: 9.11.2003 21:19

ViestiKirjoittaja TDI » 19.5.2006 17:29

Kävin myös kokeilemassa tänään mustaa GT:tä. Oli mukava auto. Dieseliä ei ollut koeajettavana. Olisi mukava kokeilla sitäkin. Bensaversio kiihtyi mukavasti ja veto oli "kuminauhamaista". Kulkua riittää varmasti ja kulutuskaan ei ole korkea. Lisäksi vielä ulkonäkö oli mainio.

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 19.5.2006 20:54

Olen nyt ajellut omalla GT:lläni pari päivää, ja kyllä se edelleen tuntuu tosi hyvältä. Veto ja vääntö on tosiaan hyvin kuminauhamaista, mutta kulkua tuntuu tarvittaessa riittävän kiitettävästi. Välillä on ihan pakko pistää radio pois päältä, että kuulee kiihdytyksissä ahtimien vinkunan. :) Myös ohjaus ja alusta tuntuvat tosi hyvältä, oikeastaan ainoa miinus on melkoisen korkea rengasmelu noilla Dunlopin kumeilla, kuten jo mainittiinkin.

AP
-
Viestit: 251
Liittynyt: 23.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja AP » 20.5.2006 15:12

Tulipa tänään testattua peräkkäin GT ja GTI. Oli kyllä vähän pettymys tuo GT, veto oli kuminauhamaista mutta ei se kyllä suupieliä korviin saanut samaan malliin kuin GTI (luonnollisestikaan)... Oikeastaan aika tylsältä tuntui, tuli mieleen, että jos tuollaisen menisi ostamaan niin aika nopeasti sitä olisi GTI:hin vaihtamassa. Taloudellinen ja järkevä peli varmasti isoveljeen verrattuna, mutta urheiluhenkiselle kuljettajalle pettymys. Varmasti hyvä vaihtoehto 2.0fsi vaparille, ei 2.0 turbolle.

Tällaisia kokemuksia siis itsellä.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 20.5.2006 17:48

onko kukaan käynyt kokeilemassa gt tditä...

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 20.5.2006 18:59

Mitäs varusteita tuossa on muuten vakiona? Katselin vaan että esim. Leon 2.0 TFSI on jo lähtöhinnaltaan halvempi, lisäksi joidenkin testien perusteella Leon olisi lähempänä 200 kuin 185hv, lastutettunakin pitäisi (ainakin lastuvalmistajien mukaan) mennä jo reilusti yli 200hv.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 21.5.2006 16:18

Yritin hahmottaa ahtimien toiminnan vaihtokohtaa, aluksi olin huomaavinani kaasupolkimen välityksellä tai toiminnassa mekaanisen ahtimen kytkeytymisen päälle/pois.

Eikös tuossa ole sähköinen kaasupoljin, niinkuin suurimmassa osassa usista volkkareista? Miten siitä voi mitään huomata? Havainnot tulee ehkä jostain muualta, ja ne kohdistaa kaasupolkimeen..

Sitten vielä tämä: Mitä ihmiset tarkoittaa "kuminauhamaisuudella"?? Olen usein kuullut siitä puhuttavan erinäisten V6:sten yhteydessä, ja nyt sitten TSI:n luonteen piirteitä kuvaillaan näin..
Tarkoitetaanko sillä että kiihtyy kuin kuminauha? ensin venytetään ja sitten pinkaistaan menemään? Vai mitä? Ei voi ymmärtää.. Omasta mielestäni mitkään ajamani V6:set (2.4, 2.6, 2,7t, 2.8 (v6 ja vr6) 3.0 ja 3.2 (v6 ja vr6) eivät ole olleet kuminauhoja, mutta jokainen arvioi tavallaan..

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.5.2006 16:24

"Kuminauhamaisuuden" ymmärrän ainakin itse sellaiseksi ominaisuudeksi esim kiihtyvyydessä, että auton nopeus kasvaa eleettömästi, eli ei esim kuten vanhemmat turbo saabit jossa todella tunsi ahtimen mukaantulon.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 21.5.2006 18:15

Salmi kirjoitti:Eikös tuossa ole sähköinen kaasupoljin, niinkuin suurimmassa osassa uusista volkkareista? Miten siitä voi mitään huomata? Havainnot tulee ehkä jostain muualta, ja ne kohdistaa kaasupolkimeen..


Sähköinen toki, mutta aluksi kaasupolkimessa ikäänkuin tuntui semmoinen rappu polkimen asennossa vrt automaatin kick-down, tai sitten oli jännäkakka ja mielikuvitusta, tai höperöitä havaintoja. Hieno peli

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 21.5.2006 18:18

TeknikensVärld -lehden testissä GT:stä 191hp: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/06 ... /index.xml

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 21.5.2006 18:31

Justus: Onhan niissä kaasupolkimissa sellainen keinotekoinen vastus, vaikka aika "lirputtimia" ovatkin.. (muunmuassa) kaasupolkimen asennosta ohjainlaite huomaa koska pitää kytkeä turbo peliin (sähköisestihän noita ohjataan(?)) ja saattaahan olla että siinä jonkinlainen "kynnys" on huomattavissa.. En tiedä kun en vielä ole kerenyt kys peliä ajamaan..:)
Oliko se GT muuten mitä ajoit niin millä vaihteistolla? Ihan käsin hämmennettävä vai DSG?

Ja vielä tyhmä kysysmys: Millä keinolla saan tuon "Quoten" korvattua "henkilö x wrote:":lla lainaillessani jonkun muun kirjoitteluja? Vai onko se vain modejen etuoikeus?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 21.5.2006 18:41

Manuaali 6 speed, ainakaan hinnaston mukaan bensakoneista ei ole DSG:nä, GT TDI:ssä sen sijaan on. Kuvailemasi teksti kaasupolkimen osalta oli juuri se mitä yritin täällä sössöttää asiasta.

lainaus tulee [ quote ="kirjoittajan nic"] teksti tähän [ /quote] (poista turhat välilyönnit)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 21.5.2006 21:11

TeknikensVärld -lehden testissä GT:stä 191hp: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/06 ... /index.xml


Sama lehti mittasi Octavia RS:n ja Opel Astran 200hv turbokoneista n. 220hv molemmista, eli joko on jonkinlainen trendi liikkeellä lisätä hevosia tai sitten näyttää dyno pieleen noilla :)

http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... kombis.pdf

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 22.5.2006 10:29

Kävin myös koeajamassa tuon bensaversion. Varsin kiva laite ja itellä kun ei ollut ennestään kokemusta noista remmiahdetuista värkeistä niin tosissaan pisti hymyilyttämään se miehekäs alavääntö lähes tyhjäkäyntikierroksilta. Hienosti pelaa yhteen tuo remmi-pakokaasuahdistin-yhdistelmä. Taajamanopeuksissa erittäin helppo ajettava, mutta moottoritienopeukissa hieman puhditon ja meno puuroutuu ja henkilökohtaisesti kaipasin lisää vetoja. Se on tietty mihin vertaa...Mut kyllä toi pienemmissä nopeuksissa menee lähes sen mitä perus lastuvireistetty 1.8T.

Muutenkin ihan perusasiallinen kampe, mut ohan se aika hintava. Miinusta ohjauksesta, joka oli taas jotenkin perinteisesti vag-konsernimaisen ylitehostettu ja tunnoton.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.5.2006 17:55

Mitäköhän eroa on tolla gt tdillä ja normi 2,0tdillä.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 22.5.2006 20:52

Eikös GT ollu 170hv versio?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 22.5.2006 21:27

joo on ja koneessa muutakin eroa 140hv versioon eli ei ole pelkkä softamuutos.
kävin seinäjoen käyttöautossa kokeilemassa tsi:n mutta tdi gt ei ollut vielä.
olis varteenotettava vaihtoehto saada tekosyy autonvaihdolle:)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 24.5.2006 18:13

Pitihän se käydä sitten kokeilemassa. Ihan kiva ajettavavuudeltaan muuten vakioksi, mutta eihän se kulje mihinkään. Jotenkin taas haiskahtaa vähän turhalta kikkailulta tuo tekniikka, ettei vaan olis sama tulevaisuus kuin G-laderilla aikoinaan.

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 24.5.2006 22:53

Enpä nyt ihan noinkaan sanoisi, esim. Teknikens Världin testissä GT oli 0-100 km/h välillä vähän Ocu RS farmaria nopeampi, molemmilla aika oli 7,5 sekunnin luokkaa. B&B:n nettisivuilla (saksalainen VAG-virityspaja) on myös nähtävillä vakiovireessä oleville autoille mitattuja aikoja, ja niiden perusteella GT kulkee lähes samaa tahtia GTI:n kanssa. 0-100 km/h on mitattu molemmille 7,5 s, 0-140 km/h GT:n aika on 14,2 s ja GTI:n 13,2s. Vitosvaihteella välillä 60-120 km/h GT on jopa vähän GTI:tä nopeampi, sen aika on 11,1 s vs. GTI:n 11,9 s. GT:ssä teho tulee paljon GTI.tä tasaisemmin, eli mitään suurempia turbopotkuja ei esiinny. Kiihtyvyyden huomaa usein vasta nopeusmittaria vilkaisemalla, ja ajokokemus muistuttaa ehkä vähän nykyaikaisia turbodieseleitä. Kyllähän se GTI on ehkä hauskempi auto moottorinsa osalta, mutta jokainen voi itse päättää, onko tuo ero 6000 euron arvoinen.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 24.5.2006 23:24

Jaa-a, kaise on 2.0 TFSI:kin kohta ihan turha kone :) Noh, sarkasmi sikseen odotellaan jahka maailmalta tulee lisää testituloksia..

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 25.5.2006 9:36

Eilen ajelin kaverin octavia rs:llä (HB) taas ja täytyy sanoa ettei se kyllä hirveästi mieti tahi potki kun 5:lla lähtee kiihdyttämään 60:stä, väännöthän on 1800rpm jo 280nm joka jatkuu 5000rpm asti. Jotenkin tuntuu vaan vaikealta uskoa että auto jossa on 40nm vähemmän vääntöä kautta kierrosalueen menisi ko. välin nopeammin ellei ole jo huomattavasti kevyemmästä autosta kyse. Pelkkä voiman "tasainen tuleminen" tuskin on syy..?

Golf voi toki olla hieman kevyempi kuin skoda mutta jos esim. GT:tä ja GTI:tä verrataan niin tuskin enää hirveästi painoeroa syntyy.

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16751

Tuossa hieman suoritusarvoja octavia rs:tä toisen lähteen mittaamana. Mitatut tehot lähes tismalleen samat mitä mitattiin kaverin autosta. Huomattakoon kuitenkin vielä myös että loppujen lopuksi eri lähteiden julkaisemat tulokset ovat vain suuntaa antavia, mittaustavoista kun harvoin on tarkkaa tietoa..

Flame
-
Viestit: 140
Liittynyt: 28.12.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Flame » 25.5.2006 11:45

Millaiset äänet tosta motista/putkistosta lähtee vai onko tv-mainoksen äänet hieman yliammuttu?:)

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 25.5.2006 12:04

Kyllä tv-mainoksen äänet on aika lailla liioitellut, kone on melko hiljainen lukuunottamatta tota ahtimien vinkunaa kiihdytyksissä. Yläkierroksilla mukaan tulee ihan kivat murinat, mutta muuten on aika hiljaista...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.5.2006 23:06

Eikö kutoskopan Golf ilmesty lähiaikoina? ( Tuossa jotain kuvia )

Aika vihasen näkönen kotka edestä ja takaa.

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 26.5.2006 20:28


T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 26.5.2006 21:29

Olikohan sitten joku täällä kirjoittavasta liikkeellä, mutta tuli musta GT Myllyn luona vastaan. Ihan asianoloiselta peliltä näytti. Ilmeisesti on myös hieno ajettava koneensa ansiosta.

Alexi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.6.2005 14:32

ViestiKirjoittaja Alexi » 27.5.2006 1:11

Offtopicina täytyy sanoa, että kaikissa näkemissäni testeissä GTI on kiihtynyt 0-100km/h kyllä nopeammin kuin 7,5s. Joko ajajissa, olosuhteissa ja/tai autoissa on isojakin eroja, mutta esim. saksalaisessa lehdessä (jonka nimeä en nyt muista) testissä oli Focus ST, V GTI ja Astra (muistaakseni OPC). ST ja GTI manuaalilaatikolla kiihtyi 6,8s. Ennen kuin joku sanoo, niin mainittakoon kiihtyvyys 0-100km/h ei ole se kaikkein tärkein asia.

Edellisessä teknikens världissä oli testissä GT, GTI ja R32 manuaalilaatikoilla. Tuosta GT:stä dynottiin peräti 190 vai 193hv. GTI:ssä oli myös selkeästi valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä. GT kiihtyi 0-100km/h 7,5s. Kyllähän tuo GTI tuossa testissä rivakammin liikkui GT:n nähden. R32 oli luonnollisesti nopein.

GT on varmasti asiallinen peli varsinkin paljon ajavalle. Hyvältä vaikuttaa suorituskyky suhteessa kulutukseen. Täytyy käydä kyllä jossakin vaiheessa testaamassa. Alusta on ilmeisesti sama kuin GTI:ssä? Onkohan tuohon tulossa saatavaksi DSG-vaihteisto jossain vaiheessa?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 27.5.2006 10:07

Alexi: Hamuiletko kenties tätä Auto Motor und Sportin testiä? Tässä manuaali saatiin 6.8s liikkeelle.

Testi

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 27.5.2006 12:48

Joo, kyllähän GTI nopeampi on, pointtina oli lähinnä se, että erot eivät ole suuria. Muistaakseni luin saksalaisesta www.golfv.de -foorumista, että 2.0 TFSI:tä on kahta eri versiota. Alkupään GTI:ssä on vanhempi versio (7,5 sekunnin aika mitattu ehkä sillä) ja uusissa autoissa on uudempi malli (ehkä juuri toi 6,8 sekunnin aika). Moottorit erottaa toisistaan jostakin koodista, mutta sen tarkemmin en nyt enää muista, mistä ton koodin löytää.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 27.5.2006 13:29

Molemmissa koneissa samat tehot samoilla kierrosmäärillä. Myös suoritusarvot ilmoitetaan samoiksi.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 27.5.2006 14:04

OT: onpa Astra OPC kallis saksassa, jos en väärin muista niin suomessahan tuota saa samaan hintaan kuin GTI ja ST.. Noo onhan se silti 10ke halvempi :D /OT

Teknikensä världin testeissä näyttäisi noin yleensä olevan n. 10hv liikaa jos vertaa muualla mitattuihin, noh näkee sitten jahka muut lehdet mittaavat tuota GT:tä. Mitä muuten mittasivat väännöiksi tuolle (en päässyt lukemaan PDF:ää kun pitäisi mokomasta maksaakin)..?

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 27.5.2006 14:59

Niin varmaan "virallisten" tietojen mukaan molemmissa TFSI:ssä onkin samat tehoarvot, mutta olisiko "epävirallisissa" arvoissa jotakin eroa? No, onhan se GTI joka tapauksessa hieno auto, ei siitä mihinkään pääse. :) Tarkoituksenani oli tosiaankin vain laittaa vähän mitattuja arvoja GT:stä, koska ei sekään nyt ihan mopo ole...

Osku
-
Viestit: 36
Liittynyt: 24.9.2003 12:25

ViestiKirjoittaja Osku » 27.5.2006 16:14

poloparka:

Teknikens Världin mittaukset:

GT 243,7 Nm / 3800r/min (191 hk)
GTI 316 Nm / 2750r/min (212,5 hk)
R32 DSG 305 Nm /2670r/min (230,8 hk)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 27.5.2006 17:16

Niin varmaan "virallisten" tietojen mukaan molemmissa TFSI:ssä onkin samat tehoarvot, mutta olisiko "epävirallisissa" arvoissa jotakin eroa


Tuossa on saman puljun testit autoista. Toinen on tehty vuonna 2004 ja toinen taas 2006. Ensimäisessä GTI:ssä on "vanha" kone, toisessa taas "uudempi" kone.

Aikaisempi / "vanhempi" kone on tämän mukaan nopeampi.

GTI V:2004 vs. GTI V:2006

Eli, jos lopetetaan turhat höpinät ja keskitytään olennaiseen (mikä se sitten koskaan lieneekään). Erot tulee ihan jostain muusta, kuin näiden koneiden eroista. Esim: Tuuli, ilman lämpötila, kuskin paino, renkaat, rengaspaineet, reaktiot, ym..ym...! Ja ei vähäisimpänä... vanteiden ja renkaiden paino!

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 27.5.2006 17:55

Joo, eipähän niissä eri versioissa näytä paljon eroa olevan. Tossa on vielä GT:n testiarvot samasta lehdestä: http://www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvgt14tsi2006-1.htm

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 27.5.2006 18:02

Ei kauheita. Vauhdin kasvaessa eroa alkaa tulemaan. Aika pieneksi jää erot myös GTI:n ja R32:sen välille. GTI vs. R32 Mutta odotetaan ihmeessä tuota GTI mk6:sta, voi olla taas jotain tiedossa.... :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 27.5.2006 18:40

Nojuu, tuon einzweidrein mukaan mm. 170hp astra gtc kiihtyy 0.2s nopeammin kuin vastaava 200hp malli ;) Muttajoo mittaustavoissa voi olla eroja ja kuskissa ynnä ties missä. Noista voi vääntää vaikka kuinka pitkään.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 27.5.2006 19:55

Ihminenkin pystyy lentämään jos oikein uskoo, varsinkin jos tämä vahvistetaan testinä lehdessä.

Onneksi olkoon Lemonille auton valinnasta, toivottavasti pistät meille aikanaan mittaustuloksia miten se käytännössä kulkee.

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 27.5.2006 20:21

Niin, multa kyllä puuttuu noi mittalaitteet, ei sitä nyt ihan rannekellolla viitsi. :) Tarkoituksenani oli nyt vain laittaa tänne jotain lukuarvoja GT:n suorituskyvystä vastineeksi noille "eihän se nyt mihinkään kulje" -kommenteille. Fakta on ja pysyy, että GT:n ja GTI:n välillä ei kellon mukaan suurta eroa ole ainakaan jotenkin laillisissa rajoissa pysyttelevissä nopeuksissa. Moottorit varmasti tuntuvat erilaisilta, mutta onhan autoilla hintaeroakin. Saksan hintaerolla (n. 2000 euroa) olisin varmasti päätynyt GTI:hin, mutta Suomen hinnoissa on jo vähän liikaa eroa. GTI TFSI-koneella on edelleen mielestäni upea auto, ja ehkä sellaisen jonakin päivänä hankinkin, mutta nyt olen ihan tyytyväinen ton GT:n kanssa. Toivottavasti ymmärsitte pointtini. :)

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 27.5.2006 20:44

Jos vaikutat PK-seudun lähellä niin pistä viestiä.
Kyllä ihan mielenkiinnosta apua löytyy kiihdytyksen dokumentointiin. ;)

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 27.5.2006 21:00

En ole ihan pk-seudulta, mutta kiitos kuitenkin tarjouksesta. ;) Enkä nyt muutenkaan lähtisi vielä sisäänajovaiheessa kelloa vastaan kiihdyttämään, sen jälkeen olis kyllä kiva tietää... No, eiköhän tästä asiasta tule vielä lisäfaktoja, kun autoa testaillaan mm. lehdissä enemmän.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 27.5.2006 23:57

Ei nyt tarkoitus ole ruveta GT:tä suuremmin mollaamaan, ihan hyvä ostos varmasti monessa suhteessa, etenkin kulutus suhteessa tehoon on hyvä. Mutta kyllä kaiken järjen mukaan GTI on nopeampi ihan arjen ajotilanteissakin kiitos paremman väännön kautta kierrosalueen (olettaen että se 1.4TSI vääntää sen 240nm). Yhden lähteen saavuttama epämääräinen sitkeysmittaus ei vielä tätä tosiasiaa muuta.

Huipputehosta en mene sanomaan mitään näiden tietojen valossa, 240nm @ 5600 rpm on mahdollista saavuttaa 191hv eli sinänsä voihan tuo olla että ahtaa pidempään kuin ilmoitettu...

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 28.5.2006 16:36

niin mitenköhän on.. toisessa on remmiahdin ahtamassa jo alle 3000rpm ja toisessa ei.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.5.2006 16:53

Tosiaan, miten mahtais olla? Toisessa ei ole ahdinta lainkaan. :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 28.5.2006 22:07

Vastoin parempaa tietoa olisin uskonut että jotkut turboahtimet saattavat toimia jopa alle 3000rpm..

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 28.5.2006 22:15

Ongelma onkin saada toimimaan sekä alta 3000 että yli 6000 tarpeeksi hönkää.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 29.5.2006 6:18

Hyvinhän tuo tuntuu vetävän 1000-7000 r/min asti. Tiedä sitten mikä on riittävää.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 29.5.2006 7:52

No jos katsoo ihan niitä moottorien ilmoitettuja vääntöjä: 2.0 TFSI 280@1800-5100rpm ja TSI 240nm@1750-4500rpm niin miettiköön sitten siitä kukin löytyykö vetoja tarpeeksi alhaalla.

Remmillä voidaan toki saada tyhjäkäynnin tuntumaan enemmän vetoa mikä voi olla kiva kaupunkimatelussa mutta tästä harvemmin on iloa auton suorituskykyä huomioitaessa (kun puhutaan näistä ohituskiihtyvyksistä ym.). Sitäpaitsi TFSI:n alavääntökin riitti mielestäni enemmän kuin hyvin joustavaan arkiajoon, hitaammatkin mutkat voi päästellä 3. vaihde silmässä missä monella muulla autolla joutuu hakemaan kakkosta silmään.

Kyllähän sen toki näkee tuosta 2.0 TFSI:n vääntökäyrästä että vääntö alkaa hiipumaan ylhäällä mutta silti tehot ei mainittavasti tipu punarajalle mentäessä, mielestäni tällainen mitoitus on OK..

PS. Itsellä ei sitten ole kumpaakaan näistä moottoreista, eikä tule :)
Viimeksi muokannut kojaak, 29.5.2006 14:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 29.5.2006 13:37

^ Ottamatta millään tavalla kantaa siihen, mikä on paras tai hyvä, niin GTI:n DSG (D-asennossa) hoitaa jo 60km/h:ssa kutosen päälle. Matka taittuu silti aivan mainiosti ja pysytään rytmissä mukana. Eli kyllä sitä happea löytyy myös polviasennosta... mm: 80km/h kiihdytys kutosella vastaa aika montaa autoa kolmosen täysikiihdytystä.

Eli kyllä tuo GTI:n TFSI pelittää alhaalta mainiosti, eriasia tietenkin, kenelle riittää ja mikä. :) Eihän me laiteta enää sitä linkkiä tähän, missä GTI kiihtyy nopeammin isoilla vaihteilla verraten 218hv / 500Nm BMW 530D:hen. ;)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 10.6.2006 0:14

^^ Napamittaus. Vääntö jäi heikoksi tuplaföönistä huolimatta.
GT
GTI:ssä samaisella mittauksella 289Nm / 2480r/min. Kyllä tuon eron on pakko tuntua myös arkiajoissa kylillä.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 10.6.2006 21:20

Noh, kait tuossakin on sitten oltava moottorissa hieman ilmoitettua enempi jos tulee navoista jo ilmoitetut tehot. Mutta niin on GTI:ssäkin ..

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 30.6.2006 9:34

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096

Näyttäisihän se kulkevan :-/ Ei nyt GTI:n veroisesti mutta riittävästi ja kulutuskaan ei varmaan paha.

Vertailuksi tuo oma koppimopo antaa kohtuu hyvän vastuksen kuitenkin :)

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17989

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 30.6.2006 13:45

Nii-in, mitäs minä sanoin. :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 30.6.2006 13:54

Niin, miten ne sanoo, kunnes toisin todistetaan. Tuokaan nyt ole kuin erään lehden testi mutta on tuossa riittävän monesta lähteestä jo tietoa siihen että menee ehkä sen karvan alle ilmoitetun ja tehoa voi olla jopa ilmoitettua enempi, GTI on silti joka alueella nopeampi eli siltä osin mielipiteet ei ole muuttuneet :)

Ihan hyvät arvot tuo opelin konekin antaa kun ottaa huomioon että pakokaasuahtimella pelkästään. :) Ajossa ei kierrosalueella tunnu olevan kuolleita kohtia kuten niin monessa entisajan turboautossa ja vetää todella hyvin jo tyhjäkäynnin tuntumasta loppuun asti. Kulutus on kylläkin hieman korkeampi kun ei ole suorasuihkutusta.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 30.6.2006 22:53

Lemon, tuon lehden testien mukaan se ei ainakana päihittänyt sitkeydessä tfsi moottoria.
Että mitä sanoitkaan. ;)

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 1.7.2006 18:16

Juu, eipä niin, se tietohan oli vain B&B:n nettisivuilla. Yleisesti voidaan kuitenkin nyt varmaankin sanoa, että TSI:n ja TFSI:n erot suorituskyvyssä ovat numeroiden valossa kohtuullisen pienet. Tietoa on nyt jo aika monesta lähteestä, kuten kojaak´kin tossa kirjoitti.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.7.2006 23:25

Hitaampi kuitenkin, ja sehän riittää. :P

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 1.7.2006 23:58

Lemon, totta. Kuittaahan tänne miten GT kuluttaa ajossa.

Lemon
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Lemon » 2.7.2006 9:22

Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan ehkä siinä 8 litran paikkeilla. Pelkässä kaupunkiajossa menee 9-10 litran välillä (enemmän poljettaessa tietysti hetkittäin yli 10 litraakin) ja maantiellä pääsee hyvinkin 6,5 litralla. Mitään tarkempia kulutuslaskelmia en oo kyllä vielä tehnyt, eli noi lukemat perustuu vain ajotietokoneen lukemiin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa