Porschen jarrujen asennuksen jälkeistä ihmettelyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

Porschen jarrujen asennuksen jälkeistä ihmettelyä

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.5.2006 22:31

Pistin kyselyä jo audifinnsille, mut aattelin myös yrittää täällä jos tulis hyviä vinkkejä kun on tarkoitus noita huomenna ihmetellä. Eli asensin tossa Porsche GT3:n satulat ja nyt olis muutama ihmettelyn aihe....

Eli palat hankaa koko ajan levyä, eikä tunnu palauttavan. Eli mikä nuo palat yleensäkään jarrutuksen jälkeen "nostaa" irti levyn pinnasta?

Sitten toinen asia on aivan infernaalinen kirskunta mikä noista kuuluu. Ei mitään normaalia pientä kitinää, vaan sellaista todella järkyttävää meteliä mikä pistää pikkulapset paskomaan housuihinsa ja tiputtaa pikkulinnut puista jos erehdyn kohdalla jarruttamaan. Eli mitäs tolle vois tehä?
Palat on EBC:n redstuffit.

Autolla on vasta nyt ajettu n. 5km, eli paraneeko se tosta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2006 22:51

Kirskuminen yleensä johtuu palojen materiaalista. Mulla on yleensä ääni vaan pahentunu kun on sisäänajettu...

Noi "punaset kamat" ei taida olla katukäyttöön tarkotettuja jolloin ne kai saakin kirskua pienillä nopeuksilla.

Jotain metallilevyä voi koittaa laittaa palan ja satulan väliin. Tai semmosta biltsun kumimattoa :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.5.2006 23:20

Noissa satuloissa on palojen takana sellaiset levyt mitkä menee mäntien sisään ja painaa sitten palaa. Eli mahtaako noitten tarkoitus sitten olla hiljentää meteliä...ei ainakaan sitten toimi.

Mahtaako tollanen Wurthin tavara auttaa? Onko joku kokeillu?

Linkki

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2006 23:28

Tuo toimi vähän aikaa. Lopputulos varmaan molemmilla sama...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.5.2006 0:44

kyllä palat koko ajan levyä laahaa...tosin melko vapaasti renkaan täytyy pyöriä, mutta irti levystä palat ei nouse.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 20.5.2006 1:51

Onko noi satulat uudet vai ostuttu jostain ebaysta? Jos ne käytetyt niin voihan siellä jokin mäntä olla jumissa ettei se palauta.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.5.2006 17:32

Olikin kannakkeessa häikkää, eli satula tuli liian lähelle levyn ulkoreunaa ja levy sitten otti hieman kiinni paloja kiinni pitävään levyyn, eli se rahina tuli siitä. Sen sai korjattua millin rosterilevyllä joka tuli satulan ja kannakkeen väliin. Voi olla et teetän kannakkeen uudestaan, niin ei joudu käyttämään siellä välissä mitään levyä.

Vielä ne kirskuu jarrutettaessa tosi kovaa, mut en oo tehny niille vielä sisäänajoa, et toivottavasti se auttaa.

Sitten sellainen kysymys, kun satulassa on iso ja pieni mäntä, niin kumpi männistä kuuluu olla ensin jos ajatellaan levyn pyörimissuunnan mukaan? Eli mulla on tällä hetkellä kuvan mukaisesti iso mäntä ensin, mutta onko se väärin? S3:ssa satula on levyn vasemmalla puolella auton sivulta kuskinpuolelta katsottaessa ja GT3:ssa taas oikealla puolella. Eli jos haluan mäntien järjestyksen toisin päin, niin sitten pitää vaihtaa ilmausruuvien ja mäntien öljytiloja yhdistävän putken paikkoja. Audifinnsillä olivat sitä mieltä että mulla olis ne nyt väärinpäin...

Kuva

DROPS
-
Viestit: 12
Liittynyt: 8.4.2006 14:47

ViestiKirjoittaja DROPS » 20.5.2006 21:37

Pieni mäntä kuuluu olla ensin, eli väärinpäin ovat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa