FK:n Angel Eyes , onko tasonsäätömoottori? vai laittomat ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 7.5.2006 23:59
FK:n Angel Eyes , onko tasonsäätömoottori? vai laittomat ?
Eli eli, löytyykö noista FK:n anneleista tasonsäätömoottori, että kabiinin kautta pystyisi säätämään korkeutta..
Kun tuli jutuksi erään puolitutun kanssa kun hänellä moiset valot on autossaan (FK:n enkelit) ja tasonsäätöpiuhalle ei ollut (kuulemma) paikkaa löytynyt joten oli jättänyt johdon roikkumaan. No kun katsastus sitten koitti oli katsastussetä katsonut valot ja todennut että toinen "harottaa" vähän ja päätti sitten koittaa sisältä vääntää namiskuukkelia ja mitään ei tietenkään tapahtunut.. Noh, pelti auki ja todettiin että säätöä ei nyt ole.. No olivat sitten puolituntia miettineet kirja kädessä että mitä nyt tehdään kun valot kuitenkin ovat e-hyväksytyt. Leima tuli, mutta rekisteriotteeseen tuli merkintä "valoille tehtävä jotain 26.5-06 mennessä" (kävi siis viimekuun lopulla katsastuksessa) Ja sanoivat, että poliisit saavat päättää.. Eli siis, onko valot kuitenkin "laittomat" vai onko minua kusetettu oikein kunnolla ? =)
ps. Auto siis tällä "tutulla" 99vm Passat 3b
Kun tuli jutuksi erään puolitutun kanssa kun hänellä moiset valot on autossaan (FK:n enkelit) ja tasonsäätöpiuhalle ei ollut (kuulemma) paikkaa löytynyt joten oli jättänyt johdon roikkumaan. No kun katsastus sitten koitti oli katsastussetä katsonut valot ja todennut että toinen "harottaa" vähän ja päätti sitten koittaa sisältä vääntää namiskuukkelia ja mitään ei tietenkään tapahtunut.. Noh, pelti auki ja todettiin että säätöä ei nyt ole.. No olivat sitten puolituntia miettineet kirja kädessä että mitä nyt tehdään kun valot kuitenkin ovat e-hyväksytyt. Leima tuli, mutta rekisteriotteeseen tuli merkintä "valoille tehtävä jotain 26.5-06 mennessä" (kävi siis viimekuun lopulla katsastuksessa) Ja sanoivat, että poliisit saavat päättää.. Eli siis, onko valot kuitenkin "laittomat" vai onko minua kusetettu oikein kunnolla ? =)
ps. Auto siis tällä "tutulla" 99vm Passat 3b
Kyllä mullaki meni se orkkisvalojen säätömoottori sinne ihan hyvin....Siinähän on vaan semmonen "musta tulppa" niissä angeleissa, joka siis otetaan pois ja tuikataan se säätömoottorin tappi sinne. Vähän sitä piti käännellä ja vetää, mut menee kyllä paikalleen.
Ja sitte vielä se, että ne renkaat niissä valoissa ei saa palaa koko aikaa. Näin olen kuullut huhua, tietoa ei ole. Mutta se katsotaan ilmeisesti parkkien kahdentamiseksi ja se on kuulemma laitonta...Niiden renkaiden käyttö pitäis vissiin olla erillisen katkaisimen takana. Mutta korjatkaa heti, jos mie puhun omiani :)
EDIT: Korjauksena vielä se, että mulla ne on Sonarin eikä FK:n valot. Mutta kyllä ainaski muutamilla tutuilla, jotka on tommoset FK:t laittanu, niin se säätömoottori kyllä toimii.
Ja sitte vielä se, että ne renkaat niissä valoissa ei saa palaa koko aikaa. Näin olen kuullut huhua, tietoa ei ole. Mutta se katsotaan ilmeisesti parkkien kahdentamiseksi ja se on kuulemma laitonta...Niiden renkaiden käyttö pitäis vissiin olla erillisen katkaisimen takana. Mutta korjatkaa heti, jos mie puhun omiani :)
EDIT: Korjauksena vielä se, että mulla ne on Sonarin eikä FK:n valot. Mutta kyllä ainaski muutamilla tutuilla, jotka on tommoset FK:t laittanu, niin se säätömoottori kyllä toimii.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 7.5.2006 23:59
Jos korkeudensäätö puuttuu se on eri asia, mutta juuri kysyin noista parkkirinkuloista katsarilta, niin se sanoi että E-hyväksyntä kattaa umpion tekniikan kahdennettuine parkkeineen. Ei väliä siis oliko alkuperäisessä kahdennettuja parkkeja vai ei. Tosin jokainen taistelkoon omat taistelunsa katsastusasemilla :)
Mun mielestä katsastussedällä ei pitäs olla mitään sanomista kun se E/e-merkintä on paketissa niin se kattaa koko systeemin. Ja kun se on hyväksytty, se on hyväksytty ihan Euroopan yhteisön yhtenäistämisblahblah jonku direktiivin mukaan mikä ollu jostain 70-luvulta, eli Euroopan maille sovittu yhteiset pelisäännöt mm. autojen valojen suhteen ja noista on päättäny lähinnä isot maat (Saksa, Ranska ym) ja Suomi on vain liittyny hommaan mukaan tjsp.
Oishan tuo vinkeetä jos Saksalaiset sais ajella punasilla etuvaloilla, Ranskalaiset vihreillä, Ruåtsalaiset sinisillä, mutta Suomen poliisivaltiossa pitäs olla vain ja ainoastaan kirkasta valoa eteen, jopa niin tarkkaan ettei yhtään häivähdystä kellertävään tai sinertävään suuntaan :D
Oishan tuo vinkeetä jos Saksalaiset sais ajella punasilla etuvaloilla, Ranskalaiset vihreillä, Ruåtsalaiset sinisillä, mutta Suomen poliisivaltiossa pitäs olla vain ja ainoastaan kirkasta valoa eteen, jopa niin tarkkaan ettei yhtään häivähdystä kellertävään tai sinertävään suuntaan :D
Siis, nekö saa sittenkin olla koko ajan päällä ne renkaat? E-hyväksytyt ne kyllä on, mutta enpä vain tuota tiennyt, että siihen E-hyväksyntään "kuuluu mukaan" se, että ne sais palaa koko ajan...Ku sehän on ihan itestä kiinni, että miten ne kytkee sinne...Eikähän tuo tietty ole iso homma kytkeä niitä erillisen katkaisimen taakse, jos jollaki joskus tulee niistä jotain sanomista. Pitää kokeilla mitä ne tuumaa, ku parin kuukauden päästä pitäis viedä katsastukseen...
Noh, vissiin sitä on taas vähän viisaampi ;)
Noh, vissiin sitä on taas vähän viisaampi ;)
Joo ainakaan täällä Itä-Suomessa päin ei mene FK:n Angel Eyesit katsastuksesta läpi. Johtuen laittomista parkkivaloista
Sama kaveri hylkää kaikki uudet Bemarit jotka ovat tulleet tehtaalta valorinkuloilla jotka palaa koko ajan? :P :P
Saas nähdä mitä katsastussetä syksyllä sanoo, mutta järjetöntä noita olisi hylätä - sen verran paremmat valot ne ovat kuin Paskatin vanhat ref 12.5:t.
Omiinikin "jouduin" laittamaan säätömoottorin vanhoista umpioista; parin minuutin homma sitten kun keksii miten ne irroitetaan (=uskaltaa vetää). :D
Oma meni läpi ongelmitta Rovaniemen yksityisellä (mourujärven vieressä). Arvuuttajaa kylläkin silmin nähden vitutti antaa leima tingentangelille, mutta kun vikaa ei löytynyt niin minkäs teet :-) Ai niin, puuttui vielä helmat, oviverhoukset, sekä nokilappu oli päiväyksen mukaan otettu helatorstaina :-)
Jos "enkeleitten" rinkulat on viralliset parkit, ne saa olla päällä niin kuin parkit yleensäkin, eli parkit/parkit+lyhyet/parkit+pitkät(+lyhyet).
Ts. jos ei ole erikseen pientä parkkipolttimoa muuallapäin umpiota, ainoana parkkina siis rinkula, niin silloin kaiken järjen mukaan täysin hyväksytyt parkit.
Niin ja umpiosta pitää löytyä kirjaimet H C ja R.
Ts. jos ei ole erikseen pientä parkkipolttimoa muuallapäin umpiota, ainoana parkkina siis rinkula, niin silloin kaiken järjen mukaan täysin hyväksytyt parkit.
Niin ja umpiosta pitää löytyä kirjaimet H C ja R.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Sama kaveri hylkää kaikki uudet Bemarit jotka ovat tulleet tehtaalta valorinkuloilla jotka palaa koko ajan? :P :P
Jouk: Luin eilen juuri Bmw Magazine lehteä jossa kerrottiin noista orkkis ja ksenon projektio kupu valoista ja niiden anatomiasta ja siinä sivun lopussa oli että olikohan 2001 tai 2002 kun BMW haki lisenssit ja luvat pyöreille parkkivaloille. myöskin SUOMEEN!! että sanoo katsastus miehelle että ottaa vähän selvää asioista ennen kun uusia bimmereitä hylkää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa