DSG ja mäkilähdöt
Valvoja: ffp jäsenet
DSG ja mäkilähdöt
Nyt on tullut ajokokemusta DSG:llä useampi tuhat kilometriä, ja mäkilähdöt ovat kyllä yllättäneet perinteiseen automaattiin tottuneelle, eli DSG päästää auton valumaan mäessä todella huomattavasti, koska jarrun nostossa ja ryöminnän alkamisessa on selkeä tauko välissä, ja siksi joutuu käyttämään näin myös perinteistä käsijarrumäkistarttia valumisen estämiseksi. Auton saa D päällä vaikka valutettua takaperin jyrkältä pihalta pois. Johtuuko tämä juuri siitä että kyseessä on automatisoitu suorakytkentälaatikko, eikä perinteinen automaatti momentinmuuntimella,vai onko systeemi muuten vaan tehty noin pieleen? Ensimmäisen kerta yllätti kun auto oli rinteessä parkissa lähellä toista autoa ja liikkeellelähdössä auto alkoikin valua toista kohti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No siis joo, pointti oli tässä se että kun siihen perinteiseen automaattiin on tottunut niin tuo tuntui aluksi oudolta, kun jarrun hellittämisessä ja kytkimen tarttumisessa on selkeä aukko välissä ja aloin pohdiskella että eikö tuota olisi voinut toteuttaa toiminnaltaan vastaavaksi kuin normitomaatti. Makuasioitahan nämä, ei sekään varmaan kaikille olisi kelvannut. Puhumattakaan miten sellaisen olisi toteuttanut. :D
Ei kyllä itsellä tule luontevasti mäkistartti niin että vasen jalka on jarrulla ja oikea kaasulla, vaan tulee sitä käsijarrua käytettyä mieluummin. Tämäkin vissiin johtuu siitä perinteisen automaatin ajoon tottumiselta, kun siinä ei tuota vasenta jalkaa tule käytettyä.
Ei kyllä itsellä tule luontevasti mäkistartti niin että vasen jalka on jarrulla ja oikea kaasulla, vaan tulee sitä käsijarrua käytettyä mieluummin. Tämäkin vissiin johtuu siitä perinteisen automaatin ajoon tottumiselta, kun siinä ei tuota vasenta jalkaa tule käytettyä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nii, ja voishan käsilaatikon toteuttaa niin että kytkin luistaisi koko ajan niin lähtisi ryömimään kun vaihteen laittais (jos saa) päälle... :)
Et ei kai sun auta kun totutella.
Ton vaihteiston suurimpia etuja taitaa juuri ollakin tuo käsivaihteiston tapainen toiminta. Eikös se oo taloudellisempikin kun manuaali?
Et ei kai sun auta kun totutella.
Ton vaihteiston suurimpia etuja taitaa juuri ollakin tuo käsivaihteiston tapainen toiminta. Eikös se oo taloudellisempikin kun manuaali?
Tarvii kyllä myöntää, että itekkin yllätyin kun kävin tänään ajamassa kaverin touranilla. Juurikin tuosta, että auto lähti taaksepäin kun luulin meneväni eteenpäin. Toimiiko toi laatikko tosiaan niin, että jos painat jarrua ja kaasua yhtäaikaa niin se kytkee pykälän ja ryömii? Luulis ton olevan joku syntax error... Lisäksi tuo DSG kyllä läkyttää kahvit syliin vaihtaessa automaattiin verrattuna. Oli sillä silti kiva leikkiä =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikös ne käsivaihteistot vähän semmosia ole?DSG kyllä läkyttää kahvit syliin vaihtaessa
Tai sitten voi olla sporttimoodissa jos on oppinut polkemisen jalon taidon kuljettajalta. Eikös toi oppiva laatikko ole?
Ne mitä oon koeajanut vaihtaa kyllä paremmin kun perinteiset laatikot. Veto ei katkea eikä nykäise.
Toimiiko toi laatikko tosiaan niin, että jos painat jarrua ja kaasua yhtäaikaa niin se kytkee pykälän ja ryömii?
Toimii muuten, mutta Launch Control toiminnossa ei. Eihän sitä kaasua tarvi painaa, jos jalka on jarrulla. Nostaa sen jalan pois jarrulta samalla kuin alkaa painamaan kaasua etenemiseen. Ei minulla ole ollut mitään ongelmaa tämän kanssa, mäkilähdöt onnistuu hyvin.
Juuh toki siihen tottuu, aluksi vain normitomaatin jälkeen oudoksutti tuo piirre. Mutta sehän onkin automatisoitu suorakytkentälaatikko, ei automaatti. :) Muutenhan laatikko on ollut aivan mahtava, vaihtaa todella nopeasti ja pehmeästi, ei puhettakaan nykimisestä. Suosittelen kyllä erittäin lämpimästi kaikille ketkä DSG:tä harkitsevat.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa