FK:n Angel Eyes , onko tasonsäätömoottori? vai laittomat ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Punssiliini
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.5.2006 23:59

FK:n Angel Eyes , onko tasonsäätömoottori? vai laittomat ?

ViestiKirjoittaja Punssiliini » 19.5.2006 14:58

Eli eli, löytyykö noista FK:n anneleista tasonsäätömoottori, että kabiinin kautta pystyisi säätämään korkeutta..
Kun tuli jutuksi erään puolitutun kanssa kun hänellä moiset valot on autossaan (FK:n enkelit) ja tasonsäätöpiuhalle ei ollut (kuulemma) paikkaa löytynyt joten oli jättänyt johdon roikkumaan. No kun katsastus sitten koitti oli katsastussetä katsonut valot ja todennut että toinen "harottaa" vähän ja päätti sitten koittaa sisältä vääntää namiskuukkelia ja mitään ei tietenkään tapahtunut.. Noh, pelti auki ja todettiin että säätöä ei nyt ole.. No olivat sitten puolituntia miettineet kirja kädessä että mitä nyt tehdään kun valot kuitenkin ovat e-hyväksytyt. Leima tuli, mutta rekisteriotteeseen tuli merkintä "valoille tehtävä jotain 26.5-06 mennessä" (kävi siis viimekuun lopulla katsastuksessa) Ja sanoivat, että poliisit saavat päättää.. Eli siis, onko valot kuitenkin "laittomat" vai onko minua kusetettu oikein kunnolla ? =)
ps. Auto siis tällä "tutulla" 99vm Passat 3b

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.5.2006 15:21

ton ikäsessä tarvii olla korkeussäätö valoille, muistelisin että se raja menee 96 vuodessa, eikö siihen sitten vanhasta saa säätömoottoreita ? yleensä niihin tulee mukaan se tappi mikä pitää vaan paikoillaan sitä, se pois ja moottori vanhoista valoista tilalle?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 19.5.2006 16:18

En tiedä audista, mutta kaverille bemariin vaihdoin nuo fk:t ja otin vanhoista alkuperäisistä valoista nuo tasonsäätömoottorit irti ja laitoin fk:n valoihin niille tarkoitettuun reikään.

Meni heittämällä.

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 19.5.2006 16:24

Kyllä mullaki meni se orkkisvalojen säätömoottori sinne ihan hyvin....Siinähän on vaan semmonen "musta tulppa" niissä angeleissa, joka siis otetaan pois ja tuikataan se säätömoottorin tappi sinne. Vähän sitä piti käännellä ja vetää, mut menee kyllä paikalleen.

Ja sitte vielä se, että ne renkaat niissä valoissa ei saa palaa koko aikaa. Näin olen kuullut huhua, tietoa ei ole. Mutta se katsotaan ilmeisesti parkkien kahdentamiseksi ja se on kuulemma laitonta...Niiden renkaiden käyttö pitäis vissiin olla erillisen katkaisimen takana. Mutta korjatkaa heti, jos mie puhun omiani :)

EDIT: Korjauksena vielä se, että mulla ne on Sonarin eikä FK:n valot. Mutta kyllä ainaski muutamilla tutuilla, jotka on tommoset FK:t laittanu, niin se säätömoottori kyllä toimii.

Punssiliini
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.5.2006 23:59

ViestiKirjoittaja Punssiliini » 19.5.2006 19:39

no täytyypä informoida, että on noin helposti korjattavissa tuokin ongelma.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.5.2006 0:00

Mulla meni kans enkelin silmiin alkuperäiset moottorit heittämällä. Ja molemmat rinkulat palaa koko ajan ja niin palaa jatkossakin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.5.2006 1:14

No eikös noissa valoissa ole kuitenkin kaikki tarvittavat E-hyväksynnät vai mitä ovatkaan? Onhan ne Bemuihinkin saatu hyväksytysti vai onko se kuitenkin kiellettyä jos ei ole alkuperäisesti ollut kahdennettuja parkkeja? Typerää.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 20.5.2006 9:19

Levis: Ei typerää vaan suomen lainsäädäntöä parhaimmillaan :-)

Korkeudensäätömoottorit menee 3b:ssä fk:n umpiohin paikalleen ilman ongelmia. Samainen asia neuvotaan myös niisä ohjeissa mikä tulee paketin mukana... ;-)

beibo
-
Viestit: 104
Liittynyt: 8.4.2006 16:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja beibo » 20.5.2006 10:44

Joo ainakaan täällä Itä-Suomessa päin ei mene FK:n Angel Eyesit katsastuksesta läpi. Johtuen laittomista parkkivaloista ja korkeudensäädön puuttumisesta. Kyseessä siis -97 Golffi. No itse olen vaihtanut orkkisvalot aina katsastukseen, aikaa menee noin 5min tuohon vaihtoon :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.5.2006 11:55

Jos korkeudensäätö puuttuu se on eri asia, mutta juuri kysyin noista parkkirinkuloista katsarilta, niin se sanoi että E-hyväksyntä kattaa umpion tekniikan kahdennettuine parkkeineen. Ei väliä siis oliko alkuperäisessä kahdennettuja parkkeja vai ei. Tosin jokainen taistelkoon omat taistelunsa katsastusasemilla :)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 20.5.2006 12:40

Mun mielestä katsastussedällä ei pitäs olla mitään sanomista kun se E/e-merkintä on paketissa niin se kattaa koko systeemin. Ja kun se on hyväksytty, se on hyväksytty ihan Euroopan yhteisön yhtenäistämisblahblah jonku direktiivin mukaan mikä ollu jostain 70-luvulta, eli Euroopan maille sovittu yhteiset pelisäännöt mm. autojen valojen suhteen ja noista on päättäny lähinnä isot maat (Saksa, Ranska ym) ja Suomi on vain liittyny hommaan mukaan tjsp.
Oishan tuo vinkeetä jos Saksalaiset sais ajella punasilla etuvaloilla, Ranskalaiset vihreillä, Ruåtsalaiset sinisillä, mutta Suomen poliisivaltiossa pitäs olla vain ja ainoastaan kirkasta valoa eteen, jopa niin tarkkaan ettei yhtään häivähdystä kellertävään tai sinertävään suuntaan :D

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 22.5.2006 10:48

Siis, nekö saa sittenkin olla koko ajan päällä ne renkaat? E-hyväksytyt ne kyllä on, mutta enpä vain tuota tiennyt, että siihen E-hyväksyntään "kuuluu mukaan" se, että ne sais palaa koko ajan...Ku sehän on ihan itestä kiinni, että miten ne kytkee sinne...Eikähän tuo tietty ole iso homma kytkeä niitä erillisen katkaisimen taakse, jos jollaki joskus tulee niistä jotain sanomista. Pitää kokeilla mitä ne tuumaa, ku parin kuukauden päästä pitäis viedä katsastukseen...

Noh, vissiin sitä on taas vähän viisaampi ;)

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 24.5.2006 11:05

Joo ainakaan täällä Itä-Suomessa päin ei mene FK:n Angel Eyesit katsastuksesta läpi. Johtuen laittomista parkkivaloista

Sama kaveri hylkää kaikki uudet Bemarit jotka ovat tulleet tehtaalta valorinkuloilla jotka palaa koko ajan? :P :P

Saas nähdä mitä katsastussetä syksyllä sanoo, mutta järjetöntä noita olisi hylätä - sen verran paremmat valot ne ovat kuin Paskatin vanhat ref 12.5:t.

Omiinikin "jouduin" laittamaan säätömoottorin vanhoista umpioista; parin minuutin homma sitten kun keksii miten ne irroitetaan (=uskaltaa vetää). :D

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.6.2006 15:45

Oma meni läpi ongelmitta Rovaniemen yksityisellä (mourujärven vieressä). Arvuuttajaa kylläkin silmin nähden vitutti antaa leima tingentangelille, mutta kun vikaa ei löytynyt niin minkäs teet :-) Ai niin, puuttui vielä helmat, oviverhoukset, sekä nokilappu oli päiväyksen mukaan otettu helatorstaina :-)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 4.6.2006 13:49

Jos "enkeleitten" rinkulat on viralliset parkit, ne saa olla päällä niin kuin parkit yleensäkin, eli parkit/parkit+lyhyet/parkit+pitkät(+lyhyet).
Ts. jos ei ole erikseen pientä parkkipolttimoa muuallapäin umpiota, ainoana parkkina siis rinkula, niin silloin kaiken järjen mukaan täysin hyväksytyt parkit.
Niin ja umpiosta pitää löytyä kirjaimet H C ja R.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 4.6.2006 21:48

onkos tietoa noista sonarin valoista että passaako niihin passatin omat säätömoottorit? niin ja mallihan oli 3b

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 5.6.2006 20:40

liteFun: Ainaki noissa Sonarin "enkeleissä" on semmoset parkit vielä erikseen, joihin en oo laittanu mitään.

Eli siis tuosta sun jutusta voisin päätellä, että ne on todellakin vähän laittomasti mulla kytketty. Noh, täytynee korjata asia :D

hexatol
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.7.2007 19:49

ViestiKirjoittaja hexatol » 19.7.2007 20:17

mitenkäs noi valokuviot noissa enkelin silmissä ja tuleeko parannusta orkkisvaloihin? meneekö vesi sisään, eli tuleeko huurua? muitakin käyttäjäkokemuksia vaan lisää jos on ollu jotain ongelmia..

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 20.7.2007 18:41

Sama kaveri hylkää kaikki uudet Bemarit jotka ovat tulleet tehtaalta valorinkuloilla jotka palaa koko ajan? :P :P

Jouk: Luin eilen juuri Bmw Magazine lehteä jossa kerrottiin noista orkkis ja ksenon projektio kupu valoista ja niiden anatomiasta ja siinä sivun lopussa oli että olikohan 2001 tai 2002 kun BMW haki lisenssit ja luvat pyöreille parkkivaloille. myöskin SUOMEEN!! että sanoo katsastus miehelle että ottaa vähän selvää asioista ennen kun uusia bimmereitä hylkää.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 21.7.2007 17:33

Eurooppalainen hyväksyntä on yhtä pätevä Suomessa kuin Saksassakin.
Muuten, onko BMW:llä esim. 2000-vuoden malleissa pyöreitä parkkeja? Vai vasta 2001 eteenpäin?
Entä jos katsuri ajattelee kanttisesti, käyttöönotto 2000 vaikka onkin 2001 malli riittävillä hyväksynnöillä?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.7.2007 19:17

Jos katsastaja puuttuu auton vakio valoihin niin silloin pitää lyödä avokämmenellä takaraivoon ja kysyä uudestaan "ETTÄ MIKÄ OLI?!?" :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa