mk3 golffistani on ruvennut vuotamaan jäähdytysnestettä moottorin oikealta puolelta. kone ei vuoda nestettä kun se on käynnisssä, mutta kylmänä se pissii sitä vähän. kone ei ylikuumene ajonaikana eikä sinne jäähdytysneste purkkiin tule kuplia joten kaikki viittaa siihe, että kannentiivisteessä on pieni repeämä ja ko. tiiviste pitää vaihtaa.
onko kellään kokemuksia kyseisetä operaatiosta ja mikäli joku on tuon tehnyt, niin mitä kaikkia palasia tuohon tarvii? riittääkö pelkkä kannentiiviste, vai pitääkö siihen ostaa jotain muitakin uusia palikoita, että sen saa vaihdettua? riittäiskö motonetin pelkkä kannentiiviste, vai pitäiskö shoppailla koko yläpääntiivistesarja?
kuinka paljon tuota pitää purkaa, että sen saa vaihdettua?
soitin johonkin huoltoliikkeeseen ja hinta-arvioiksi tuli väh. 700 eur ja toi ei ihan oo meikäläisen budjetissa =)
golf mk3 kannentiivisteen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
tässä motin tiedot:
Manufacturer: Volkswagen
Type: S-4
Wet sumped
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 76.50mm × 75.60mm
Bore / stroke ratio: 1.01
Displacement: 1390 cc 84.82 cu in
Compression: 10.50:1
Fuel system: EFi
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: 74 PS (73.0 bhp) (54.4 kW)@5000 rpm
Max. torque: 126.0 Nm (93 lbft) (12.8 kgm)@3300 rpm
Coolant: Water
Specific output: 52.5 bhp/litre
Specific torque: 90.65 Nm/litre
Manufacturer: Volkswagen
Type: S-4
Wet sumped
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 76.50mm × 75.60mm
Bore / stroke ratio: 1.01
Displacement: 1390 cc 84.82 cu in
Compression: 10.50:1
Fuel system: EFi
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: 74 PS (73.0 bhp) (54.4 kW)@5000 rpm
Max. torque: 126.0 Nm (93 lbft) (12.8 kgm)@3300 rpm
Coolant: Water
Specific output: 52.5 bhp/litre
Specific torque: 90.65 Nm/litre
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mistä noi tiedot kaivoit?
Tommosta moottorikoodia löydy ollenkaan...
Minkä ikäinen auto on?
E: Tarkoittaakos S-4 "straight four"?
Tommosta moottorikoodia löydy ollenkaan...
Minkä ikäinen auto on?
E: Tarkoittaakos S-4 "straight four"?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 19.5.2006 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vulak: Jos sulla on kolmos korinen 1.4:nen, niin sen moottorikoodi on joko ABD tai AEX. Kolmos korisessa ei ole ollut 1.4 16V konetta, (ainakaan suomen ei ole tuotu) joten antamasi tiedot on nelos korisesta... Tai sitten sinulla on neloskorin golffi...
Joka tapauksessa, pelkkä kannentiiviste ei riitä, vaan joudut uusimaan myös kanenpultit (10kpl) Motonetissä ~1 - 1,5€ / kpl. Venttiilikoneistonkannen tiiviste on kumia, eli sen kun putsaa kunnolla niin vanhan voi laittaa takas, ja luultavasti ei jää vuotamaan... Mutta uusikaan ei varmasti paljoa maksa, ja on sitten varmempi.
Purkamisessa voi olla monia variaatioita, jos ottaa kannen irti niin että imu- ja pakosarja on kannessa kiinni, säästää niiden irroittamisen verran vaivaa, mutta ne on sitten kiinnitysvaiheessa "tiellä" Apulaitteita ym. härpäkkeitä joutuu poistamaan, mutta loppupeleissä kuitenkin helppo homma, kun tekee ajan kanssa ja ajattelee mitä tekee.. Kamera on oiva apu, ottaa kuvia sitä mukaa kun purkaa, niin voi sitten kuvista katsoa kokoomis vaiheessa että mikä osa meni mihinkin...
Joka tapauksessa, pelkkä kannentiiviste ei riitä, vaan joudut uusimaan myös kanenpultit (10kpl) Motonetissä ~1 - 1,5€ / kpl. Venttiilikoneistonkannen tiiviste on kumia, eli sen kun putsaa kunnolla niin vanhan voi laittaa takas, ja luultavasti ei jää vuotamaan... Mutta uusikaan ei varmasti paljoa maksa, ja on sitten varmempi.
Purkamisessa voi olla monia variaatioita, jos ottaa kannen irti niin että imu- ja pakosarja on kannessa kiinni, säästää niiden irroittamisen verran vaivaa, mutta ne on sitten kiinnitysvaiheessa "tiellä" Apulaitteita ym. härpäkkeitä joutuu poistamaan, mutta loppupeleissä kuitenkin helppo homma, kun tekee ajan kanssa ja ajattelee mitä tekee.. Kamera on oiva apu, ottaa kuvia sitä mukaa kun purkaa, niin voi sitten kuvista katsoa kokoomis vaiheessa että mikä osa meni mihinkin...
juu sori, jostain netistä noi tiedot löytys ja luulin, että ois ollut oma motti tossa :) kone on siis 1992-1997 mallin golffeissa käytetty 1.4 litranen mopo. Moottorikoodista ei ole hajukaan, pitää käydä kurkkaamassa pellinalle jos sen sieltä löytäis.
kannentiivisteen vuoto rauhottui tuikkaamalla syylärinputkeen jotain korjausmönjää ja nyt se on pitänyt aika hyvin paripäivää, vähän vielä pissi, mutta ei läheskään yhtäpaljon mitä alussa.
kannentiivisteen vuoto rauhottui tuikkaamalla syylärinputkeen jotain korjausmönjää ja nyt se on pitänyt aika hyvin paripäivää, vähän vielä pissi, mutta ei läheskään yhtäpaljon mitä alussa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa