Hajottaa laatikot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

Hajottaa laatikot

ViestiKirjoittaja Golfster » 17.5.2006 19:18

Kyseessä on siis -88 hiukan piristetty kooärrä ja laatikot ei tunnu kestävän koneenjatkona millään vaikka kuinka sievosesti ajelis.Ostin auton vuoden päivät sitten laatikkovikasena ja jo siinä vaiheessa pisti hieman mietityttämään kun sain kaupantekijäisiksi kolme epäkuntoista lootaa.Tiedostin kyllä ex-omistajan ajotyylin mahdollisen vaikutuksen kilahtaneisiin koteloihin mutta itse vajaan vuoden dieselin laatikolla ajeltuani kilahti taas.Melko sievosesti olen ajellu ja öljyt on vaidettu kun laatikko ruuvattiin paikoilleen eikä vuotoja ole ilmennyt.Laatikko ei ole myöskään päässyt esim löystymään kiinnikkeiltään.Pitäiskö ryhtyö jo epäilemään jotain vakavampaa vikaa huonon tuurin sijasta!?
Viimeksi muokannut Golfster, 19.5.2006 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2006 21:46

Mikä niistä hajoaa?

Eihän vaan vetopyörästön niitit...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 17.5.2006 22:21

Ja minkä ikäsiä laatikoita on ko. autossa ollut?

http://ffp-motorsport.com/tuning/gearoil.php

Kuten yllä olevasta linkistä selviää niin vanhemmissa laatikoissa on tuo tarkistusreikä liian alhaalla. Tosin aika nopeesti menee kyllä laatikko jos alle vuodessa menee...

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 19.5.2006 14:06

Olen kyllä tiedostanut tuon tarkistusreiän vaihtelevan sijainnin ja laittanutkin mieluummin hieman yläkanttiin öljyä sisään, koska en ole varma laatikon iästä (sarjanumerojen kohta kolahtanut johonkin eikä numeroista saa selkoa).Auton ostaessani laatikossa toimivat vain muistaakseni kakkonen,kolmonen ja nelonen, joka voi tietenkin olla seurausta kuivalla laatikolla ajelusta, sillä tällä kertaa öljyt valuivat pihalle kytkinkopan ja koneen välistä. Vaihteet kyllä loksahtelivat päälle hyvin mutta vian huomasi vasta kun alkoi kuulua ikävää ulinaa voimansiirrosta ykkösellä ja kakkosella kiihdytettäessä. En ole vielä jaksanut lootaa irroitta tai tutkia tarkemmin, koska kesällä koko mylly tuleepi joka tapauksessa nostettua pois. Tarkoitus olisi ostaa tilalle 2Y-laatikko, mutta korkeahkon hintatason vuoksi pelottaa hieman laittaa semmoista rikottavaksi..

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 19.5.2006 15:19

Eli tälläkertaa on voinut hyvinkin tasauspyörästön niitit pettää ja tulla reikä laatikkoon kytkinkoppaan ja sitä kautta öljyt ulos. Ainakin kannattaa sitten jos 2y laatikon laitat korvata ne niitit pulteilla. Niin tulee hiukan enemmmän kestoa tasauspyörästöön.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2006 15:34

Öljyn määrä on kaikissa sama reijän sijainnista huolimatta.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 19.5.2006 21:59

Niin olen siis aina lisännyt öljyä suositusten mukaisen määrän mukaan vielä tarkistusreiän suljettuani, jos tarkistusreikä on näyttänyt täyttä kohtuuttoman aikaisin.Eli eikös ne muistaakseni parisen litraa ime ainakin nuo yleisimmät laatikot.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2006 22:15

Sitä luokkaa se on. 1,9 litraa tais olla...

Kannattaa valuttaa kaikki pois ja lisätä toi määrä niin tietää paljonko siellä on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa