golf mk3 kannentiivisteen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vulak
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.5.2006 15:01

golf mk3 kannentiivisteen vaihto

ViestiKirjoittaja Vulak » 18.5.2006 15:17

mk3 golffistani on ruvennut vuotamaan jäähdytysnestettä moottorin oikealta puolelta. kone ei vuoda nestettä kun se on käynnisssä, mutta kylmänä se pissii sitä vähän. kone ei ylikuumene ajonaikana eikä sinne jäähdytysneste purkkiin tule kuplia joten kaikki viittaa siihe, että kannentiivisteessä on pieni repeämä ja ko. tiiviste pitää vaihtaa.

onko kellään kokemuksia kyseisetä operaatiosta ja mikäli joku on tuon tehnyt, niin mitä kaikkia palasia tuohon tarvii? riittääkö pelkkä kannentiiviste, vai pitääkö siihen ostaa jotain muitakin uusia palikoita, että sen saa vaihdettua? riittäiskö motonetin pelkkä kannentiiviste, vai pitäiskö shoppailla koko yläpääntiivistesarja?

kuinka paljon tuota pitää purkaa, että sen saa vaihdettua?

soitin johonkin huoltoliikkeeseen ja hinta-arvioiksi tuli väh. 700 eur ja toi ei ihan oo meikäläisen budjetissa =)

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.5.2006 17:50

mikäs kone on kyseessä???

Vulak
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.5.2006 15:01

ViestiKirjoittaja Vulak » 19.5.2006 11:05

tässä motin tiedot:

Manufacturer: Volkswagen
Type: S-4
Wet sumped
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 76.50mm × 75.60mm
Bore / stroke ratio: 1.01
Displacement: 1390 cc 84.82 cu in
Compression: 10.50:1
Fuel system: EFi
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: 74 PS (73.0 bhp) (54.4 kW)@5000 rpm
Max. torque: 126.0 Nm (93 lbft) (12.8 kgm)@3300 rpm
Coolant: Water
Specific output: 52.5 bhp/litre
Specific torque: 90.65 Nm/litre

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2006 15:26

Mistä noi tiedot kaivoit?

Tommosta moottorikoodia löydy ollenkaan...

Minkä ikäinen auto on?

E: Tarkoittaakos S-4 "straight four"?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 19.5.2006 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 19.5.2006 15:28

Aika erikoinen, 16-venttiilinen ja 74 hevosvoimaa... :) Onko tämä 1.4 litrainen joku ameriikan malli?
Viimeksi muokannut Wolle, 19.5.2006 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 19.5.2006 16:09

Tuosta listasta taitaa puuttua moottorikoodi kokonaan.. Kerrotko sen vielä?

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 19.5.2006 18:49

Tuo lista vaikuttais aika pahasti siltä että se jostain 4:s kopan 1,4 litraisesta koneesta. Autodata ei ainakaan tunne 3:s koppaan 1,4 16v konetta

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.5.2006 13:01

Vulak: Jos sulla on kolmos korinen 1.4:nen, niin sen moottorikoodi on joko ABD tai AEX. Kolmos korisessa ei ole ollut 1.4 16V konetta, (ainakaan suomen ei ole tuotu) joten antamasi tiedot on nelos korisesta... Tai sitten sinulla on neloskorin golffi...
Joka tapauksessa, pelkkä kannentiiviste ei riitä, vaan joudut uusimaan myös kanenpultit (10kpl) Motonetissä ~1 - 1,5€ / kpl. Venttiilikoneistonkannen tiiviste on kumia, eli sen kun putsaa kunnolla niin vanhan voi laittaa takas, ja luultavasti ei jää vuotamaan... Mutta uusikaan ei varmasti paljoa maksa, ja on sitten varmempi.
Purkamisessa voi olla monia variaatioita, jos ottaa kannen irti niin että imu- ja pakosarja on kannessa kiinni, säästää niiden irroittamisen verran vaivaa, mutta ne on sitten kiinnitysvaiheessa "tiellä" Apulaitteita ym. härpäkkeitä joutuu poistamaan, mutta loppupeleissä kuitenkin helppo homma, kun tekee ajan kanssa ja ajattelee mitä tekee.. Kamera on oiva apu, ottaa kuvia sitä mukaa kun purkaa, niin voi sitten kuvista katsoa kokoomis vaiheessa että mikä osa meni mihinkin...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.5.2006 13:06

Kolmoskorisia on voitu tehdä myös nelosen moottoreilla, siis aivan loppuajasta. Jos Vulak tietää ja kertoo moottorikoodin se helpottaisi.

Vulak
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.5.2006 15:01

ViestiKirjoittaja Vulak » 24.5.2006 11:27

juu sori, jostain netistä noi tiedot löytys ja luulin, että ois ollut oma motti tossa :) kone on siis 1992-1997 mallin golffeissa käytetty 1.4 litranen mopo. Moottorikoodista ei ole hajukaan, pitää käydä kurkkaamassa pellinalle jos sen sieltä löytäis.

kannentiivisteen vuoto rauhottui tuikkaamalla syylärinputkeen jotain korjausmönjää ja nyt se on pitänyt aika hyvin paripäivää, vähän vielä pissi, mutta ei läheskään yhtäpaljon mitä alussa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.5.2006 12:10

Huoltokirjasta tai autosta löytyvästä mallitarrasta löytyy helpoiten moottorikoodi.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 24.5.2006 18:05

Vulak: Sulla on joko ABD tai AEX moottori.. ABD:tä tehtiin -92 - ~95/96 Ja AEX:ää -96 -->
ABD:tä on sitten kahta mallia, jos sulla se on.. Ja suurimmat erot juuri kannessa, joten paras ostaa kansipaffi merkkiliikkeestä alustanumeron perusteella, ei luulis tulevan yllätyksiä..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.5.2006 22:12

Vulak: Teit ison virheen ku tungit sinne noita korjaus aineita! Se tukkii vaan koko järjestelmän:(


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa