evryllä ei vaikutusta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

evryllä ei vaikutusta

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.5.2006 22:24

eli laitoin sellasen säätö potikan 0-1000 k_ohmia eikä tullu oikein mitään muutosta. Säädin sen ensin että kone rupes rynkyttämääm ja pienensin vähän kunnes kävi normaalisti. alko hehkun valo vilkkumaan. menikö vika tilaan ja veikö se tehot. kerran mulla ei ollu katalysaattori paikoillaan ja valo vilkkui sillonkin mutta auto kyllä kulki hyvin. miten saan valon sammumaan?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.5.2006 22:34

vissiin että väsäät jonkinmoisen katkaisijan! auto käyntiin jolloin evry ei päällä.. ja katkaisijasta sitten päälle niin ei pitäis valo vilkkua.. korjatkaa jos olen väärässä.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.5.2006 22:44

se valo rupes vilkkuun vasta n.30 sek käynnistyksestä. isompi pulma ois se kun ei tehot tuntunut muuttuvan

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.5.2006 23:11

kyllä pitäis selvä ero olla... jostain taisin lukee että 110heppasesta penkitetty pelkällä evryllä 104kW.. että taitaa jotain häikkää sulla olla ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.5.2006 23:27

Mikä auto sulla edes on? Olis syytä täyttää nuo profiilin tiedot.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 19.5.2006 11:15

mulla ASV koneinen 01 81kw ibiza ei oo takapönttöö ja vapari paikallaan. tuntui ripeältä jo ennen evryä mut nyt en saanu saanu lisää tehoa. konen kyllä rupes takertelemaan tyhjäkäynnillä kun säädintä pyöritti piennemmälle sit pyöräytin vähän takas päin ja kävin koeajamassa mut hehkun valo oli jo ruvennut vilkkumaan ennen kun päsin testaamaan. pitää laittaa toi katkaisin auton sisälle. mistä on kätevin vetää piuhat auton sisälle? kiitoksia vinkeistä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.5.2006 12:05

juu ehottomasti sisälle ne visptaakit ja säätimet. Muuten ei tuu mitää.
yhen kilon potikalla säätö on aika tarkkaa puuhaa, joten ehkä käänsit liikaa pois. Laita silleen että kiepit nousee vähän, sillon ainaki jotain tapahtuu ;)
Joku sopivan kokonen kiinteä vastus sarjaan, ettei mee liian pieneksi ja aiheuta häiriöitä. Audin 2.5:ssa alaraja näkyy olevan vähä yli 200ohm, mut viisaammat kertokoot että paljonko se tuossa vehkeessä pitäs olla

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 19.5.2006 15:02

mut viekö toi hehkun valon vilkutus tehot. onko vikatilassa?

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 19.5.2006 15:09

IV Golfissa johdot voi viedä helposti kuskin puolelta heti tuulilasin alla olevasta rasiasta. Rasian kansi on pyyhkijämoottorin läheisyydessä.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 19.5.2006 15:10

Joko sulla on takavalosta poltin mennyt tai kone on vikatilassa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 19.5.2006 15:43

vastaako tuo pumpun kannen vasarointi tuota evryä??? topikia lainatakseni..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.5.2006 16:04

Siis jos se on vikatilassa/varaohjelmalla, niin se ei oikeasti kulje yhtään mihinkään. Vikatila leikkaa tehoista niin paljon, että sen kyllä huomaa normaalitilaan verrattuna ihan selvästi. Ja vikatila poistuu kun auton sammuttaa ja käynnistää uusiksi.

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

vikaan

ViestiKirjoittaja Rollo » 17.7.2006 14:17

itselläni ainakin kanssa rupeaa hehkuvalo vilkkumaan mutta eron huomaan,2s nopeammin nollasta sataan auto 1.9tdi passat 90hv autom

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 19.5.2007 2:31

Hieman vanhahkon topicin nostin ylös mutta ei viittiny uuttakaan tehdä.

Juu eli tullu kokeiltua tuota evryä muutamia kertoja omaan pumppariin (ATD) eikä oo mitää vaikutusta? Vag-comin ja 0-500ohmin potikan avulla säädin polttoaineen lämpötilan 130.5 astetta eikä vaikuta mitää. Myöskään ton alle niin ei vaikuta eikä myöskään savuta sitten yhtään. Ainoastaan kulutusnäyttö näyttää hieman vähemmän mutta tehoihin/vääntöihin ei tunnu vaikuttavan. Tuosta rajalta kun kääntää potikkaa vielä hieman niin ei edes hehkuvalo syty vaan lämpötila vain alkaa laskemaan siitä 130.5C pikkuhiljaa n.40C asteeseen ja siihen jää vaikka kääntää potikan aivan loppuun.

Onkohan jotain ny pielessä vai eikö tuo evry vaan auta noissa pumppareissa mitään? Oon täältä saanu semmosen käsityksen että vaikuttas aika paljonkin ja savuakin hieman tulee joka ei tietenkää sinänsä ole hyvä asia mutta ainakin näkee että vaikuttaa :D Olisko jotain mitä tarkistaa vag-comilla? Muuten kyllä tuntuu ehkä vetävän ihan niinkuin tuon 74kw pitääkin, tosin eihän sitä tiedä vaikka sen pitäis vetää paremmin jo vakionakin...

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 19.5.2007 11:43

^ Joo-o. Sama vika eräällä tutullani. Ei vaikuta tehoihin mitään ja ainut minkä huomaa on se että tyhjä käynti hummaa noin sekunnin sykleissä.

Ja siinä oli 150ohmin vastus pelissä. Olisikin kiva tietää että voiko noita pumppareitten IQ:ta mennä roplaamaan ja voiko se niistä ylipäätään johtua?

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 24.5.2007 17:54

itsekään en huomannut mitään eroa kiihtyvyydessä vaikka oli 180ohm vastus naftan lämpötila mittarissa ja Vag-Com näytti lämmöksi 124c

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 24.5.2007 18:22

No itellä nyt pumpparissa ollu parikuukautta 180ohmin vastus paikallaan. Kyllä huomaa eron, vetää paremmin ja pikkasen pölläyttää ku oikeen polkee.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 24.5.2007 23:45

En saa edes vikakoodia aikaiseksi vaikka säädän lähelle 0ohmia vaan naftan lämpötila tippuu sinne n.40C eli hieman omituiselta vaikuttaa.
Viimeksi muokannut betamax, 22.10.2007 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 25.5.2007 10:05

Aikoinaan tuli penkissä testattu jos jonkinlaista ex-Ajm:ään. Siinä vaikutti "evry" muistaakseni reilu 10hp ja joitain Nm. Printit oli täällä joskus, mutta näyttää hävinneen.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 25.5.2007 11:39

kyllä se vähän enemmän savutti. voi olla että pikkaisen paremmin veti yli 4000rpm

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 25.5.2007 13:27

Laita kiinteä 150 ohm.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.5.2007 17:21

Mikähän potikka nyt oikeesti on kyseessä? Ekassa postauksessa puhutaan 1000 kilo-ohmin potikasta eli 1000 000 ohmista? Olisiko kyseessä kuitenkin 1000 ohmin tai toisinsanottuna 1k ohm potikka?

Onko nolla-miljoona ohmin potikoita olemassa?

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 25.5.2007 20:19

pitää varmaan testata mitä toi skeida sanoisi sitten 150ohm

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

IQ

ViestiKirjoittaja tkortela » 26.5.2007 11:24

Sait kuitenkin IQ:ta säädettyä? Minä kun luulin, että pd-malleissa se ei olisi mahdollista.

Voitko kertoa miten säädit, millaisia arvoja syötit ja mihin IQ arvoon lopulta pääsit?

Itsellänikin on ATD-kone ja kiinnostaisi kokeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa