Foorumilla pyörineet ja muutkin autojen kanssa enemmän värkkäilleet, osaisitteko kertoa näiden -92 uudempien autojen "tyyppivikoja" jos sellaisia on olemassakaan?
Hakusalla on 2,4D (AAB?) koneella varustettu saksanvaunu. Tdi-koneella olevaa emme pysty edes harkitsemaan hintansa puolesta, vaikka tämä tosin olisi tien päällä hauskempi ajettava ;)
Vinkkejä Transporter T4 etsivälle
Valvoja: ffp jäsenet
Aiempaa kokemusta pakettiautoista ei mullakaan muista ole kuin Hiacesta. Yhtä yli 300tkm ajettua Porteria kävin hetken kokeilemassa.
Onko näissä Transportereissa yleensäkin liikkeellelähtiessä normaalia sellainen pieni täryytys tai resonanssi joka tuntuu hytissä asti vain kytkintä nostettaessa, jopa ilman kuormaa? Vai voisiko tuo täryytys johtua kuluneista moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikekumeista tjms. vaikka kuluneesta kytkinlevystä?
Laitetaan nyt tähän samaan viestiketjuun ostoilmoitus, jos moderaattorit sallivat. Eli -92 ja uudemmat 2,4D VW pakut kiinnostaisi, kiitos.
Onko näissä Transportereissa yleensäkin liikkeellelähtiessä normaalia sellainen pieni täryytys tai resonanssi joka tuntuu hytissä asti vain kytkintä nostettaessa, jopa ilman kuormaa? Vai voisiko tuo täryytys johtua kuluneista moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikekumeista tjms. vaikka kuluneesta kytkinlevystä?
Laitetaan nyt tähän samaan viestiketjuun ostoilmoitus, jos moderaattorit sallivat. Eli -92 ja uudemmat 2,4D VW pakut kiinnostaisi, kiitos.
Lainataas tätä topiccia. (Searchia käytetty ;) )
Eli olis tarkoitus alkuviikosta hakea 230tkm ajettu 2.5Tdi -00 Portteri. Suomiauto jne jne. Autoa en ole vielä nähnyt mutta edellinen omistaja kertoi olevan täysin tikissä, ruosteeton ja lähes klommoton.
Mut sit asiaan eli:
Mitä moisesta autosta kannattaa tarkastella?
Mitä tyyppivikoja ollut?
Kuinka usein remmin vaihto?
Ilmeisesti vm.2000 on jo sinkityllä korilla? (ikkunoista alaspäin?)
Eli kertoilkaa ammattilaiset ja harrastajat mitä niist kannattaa katella ja omakohtaisia kokemuksia.
Kiitos
Eli olis tarkoitus alkuviikosta hakea 230tkm ajettu 2.5Tdi -00 Portteri. Suomiauto jne jne. Autoa en ole vielä nähnyt mutta edellinen omistaja kertoi olevan täysin tikissä, ruosteeton ja lähes klommoton.
Mut sit asiaan eli:
Mitä moisesta autosta kannattaa tarkastella?
Mitä tyyppivikoja ollut?
Kuinka usein remmin vaihto?
Ilmeisesti vm.2000 on jo sinkityllä korilla? (ikkunoista alaspäin?)
Eli kertoilkaa ammattilaiset ja harrastajat mitä niist kannattaa katella ja omakohtaisia kokemuksia.
Kiitos
dr_ink: Hihnan vaihto 90 tkm, mikäli huoltoväli perinteinen 15 tkm, maksaa merkkiliikkeessä mansikoita ja viikunoita.
Tarkista jouset, monasti poikki mikäli ollut enemmälti kuormaa. Ohjaus raidepäiden (sisä/ulko) muodossa, alapallot, luut, sekä yläpallot. Viimeisiä ei voi tutkia kait muuten kuin keventämällä vääntösauvat a: joko laittamalla kestävä kalikka korin ja sauvan (alapuolelle) väliin ja nostamalla auto ylös, b: nostamalla auto vääntösauvoista ylös kuten arvuutuksella. Alustan hilppeet tarvikkeena halpoja, joten mikäli vikaa löytyy noista niin kauppoja ei sen takia kannata perua. Katso liukuov(i)en liikerata, roikkuuko tms, sekä ovikatkaisijat sisävalolle monasti hapettuneet sököksi. Tietty se perinteinen ilmamassamittari oireilee näissäkin. Tekniikassa ei tietääkseni ole kompastuskiveä - viisaammat korjatkoot mikäli olin väärässä. Tekniikassa myöskin pelivaraa mikäli alkaa jossain vaiheessa tuntua laiskalta. Söörtsi auttaa...
Tarkista jouset, monasti poikki mikäli ollut enemmälti kuormaa. Ohjaus raidepäiden (sisä/ulko) muodossa, alapallot, luut, sekä yläpallot. Viimeisiä ei voi tutkia kait muuten kuin keventämällä vääntösauvat a: joko laittamalla kestävä kalikka korin ja sauvan (alapuolelle) väliin ja nostamalla auto ylös, b: nostamalla auto vääntösauvoista ylös kuten arvuutuksella. Alustan hilppeet tarvikkeena halpoja, joten mikäli vikaa löytyy noista niin kauppoja ei sen takia kannata perua. Katso liukuov(i)en liikerata, roikkuuko tms, sekä ovikatkaisijat sisävalolle monasti hapettuneet sököksi. Tietty se perinteinen ilmamassamittari oireilee näissäkin. Tekniikassa ei tietääkseni ole kompastuskiveä - viisaammat korjatkoot mikäli olin väärässä. Tekniikassa myöskin pelivaraa mikäli alkaa jossain vaiheessa tuntua laiskalta. Söörtsi auttaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa