Weber DCOE40 säätäminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Saha
-
Viestit: 244
Liittynyt: 23.7.2003 12:04
Viesti:

Weber DCOE40 säätäminen

ViestiKirjoittaja Saha » 18.5.2006 17:08

Päänvaivaa meinaa aiheuttaa nämä tuplat..
Ja ei tästä lähiseudulta tunnu löytyvän ketään experttiä näitä säätämän ja netistäkää en sen kummemmin ohjeita löytänyt.
Tyhjäkäntiä en saa säädettyä tasaiseksi.
Pitäisikö läppien olla auki tyhjäkäynnillä hieman?
Ajamaan kun lähtee niin tällähetkellä tekee niin että "hyytyy" heti jos painaa 1500-3000 kiekan kohilla vähänkin liikaa kaasua.. ja muutenkin "rykii" näillä kiekoilla. Täys kaasulla sit 4000 jälkeen pelaa ja vetää hyvin vaik lyö läpät auki.
onkohan sisäkurkut liian isot? voiko siitä johtua että on tämä "kuollut alue" 1500-3000 paikkeilla?

Joten jos joku on näihin perehtynyt ja osais kertoo vähä..

specsit:
-75 vuoden 1,5(olikohan FH) golfin kone ois kyseessä.. muuten vakio paitsi kantta laskettu 1,8mm. Venttiilit 31/34. Tehdas valmisteinen lyhyt valualumiininen imusarja.
2kpl Weber DCOE40
32mm sisäkurkut
Pääsuutin F16/125 Ilmasuutin 200
Tyhjäkäynti 45/F9
Kiihytys pumpun suutin 40

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.5.2006 20:10

Onko kaasuttimet kalibroitu, se jos mikä ainakin aiheuttaa isoja ongelmia alakierroksilla jos ei ole täysin samat kaasuläpän aukeamat? Mikään silmämääräinen tarkastelu sitten ei riitä, virtaus/painemittareilla todettava.

Kurkut on kyllä varmaan sopivat, ei ne liian isot ainakaan pitäisi olla. Läpät kuuluu olla auki tyhjäkäynnillä.

Saha
-
Viestit: 244
Liittynyt: 23.7.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saha » 19.5.2006 14:12

Ei ole kalibroitu mitenkään muuten kuin silmämääräisesti..
En menny vielä tilaamaan pienempiä sisäkurkkuja vaikka freetechniksillä sanovat kyllä että 28mm pitäs vaihtaa.. voishan ne tieten paremman alaväännön antaa.
Minkälaiset perusohjeet antaisit tohon tyhjäkäynnin säätöön?
Nyt ku mitä ite yrittäny ni jos läppiä säätää pikkasenkin auki ja koittaa säätää tyhjäkänti seoksia ni tyhjäkäynti on aivan liian korkea.. n.1500.
Nytkin on auto ajossa, mut läpät on kokoajan kiinni tyhjäkäynnillä ja siltiki joutuu mielestäni rikkaalle säätää tyhjäkäynnin, jotta se ei ole liian korkea.. ja käynti on todella epätasainen tyhjäkäynnillä :).
Pitäs koittaa metästää paikkaa missä vois kalibroida iha mittarin kansa noita.
Onnistuukos se ihan alipaine mittareilla(4kpl)(moottoripyöriä säädetty).. sellaset löytys kyllä.. mihin ne muuten liitettäs noissa?
mitä säädetään tolla nro26 neulalla?

Kuva

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.5.2006 14:42

Alipainemittareilla onnistuu, joko kaasuttimeen niille varatuille paikoille jos on, taikka sitten imusarjaan.

Kuulostaa että jomman kumman kaasarin kaasuläpät ei sulkeudu, eli jonkinnäköinen asennusvika kun niitä on kiinnitetty akseliin. Läppien pitää mennä niin kiinni että ilma ei virtaa läpi. Helppo homma, kaasarit irtonaisina löysää läppien kiinnitysruuvit ja heiluttelee niin että ne tosiaan on ihan vasten seinämiä ja vetää ruuvit kiinni.

Minkään näköistä säätämistä tyhjäkäynnillä/pienellä kaasuläpän aukeamisella on turha tehdä, ennenkuin kaasarit on kalibroitu.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 19.5.2006 15:20

eikös nro.26 neulalla säädetä läpän ohi virtaavaa ilmaa eli tyhjäkäynnin hienosäätö.en kyl muista varmaksi mut semmoinen mutu on.se läppien kalibrointi on aika must juttu ensimmäisenä.läppien kalibrointiin on hyvä ja yksinkertainen kikka n.0,5m pätkä halkaisialtaan jotain 8mm letkua.yksinkertaisuudessa toinen pää korvaan ja toinen kaasarin kurkkuun ja kuulostelemaan.oikea paikka on siinä sisäkurkun keskellä.ääni pitäs olla samankuuloinen kaikissa kurkuissa.oman auton joskus vuonna miekka ja sukkahousut sain pelaamaan ihan hyvin ilman ammattisäätäjää....

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 21.5.2006 21:34

Toimiiko kiihdytyspumppu varmasti kaikissa kurkuissa?

Paljonko tyhjäkäynnin seosruuvit on auki?

Pääsuutinpiiri tulee käyttöön tuolla 4000 kohdilla niin siihenasti seos tulee tyhjäkäyntisuuttimilta.

Synkronoi ensin kaasuttimet tuolla letkunpätkällä kuuntelemalla. Koita säätää tyhjäkäyntiseos sopivaksi ja tarkista että kaikissa kurkuissa on säätöruuvit yhtäpaljon auki. Ruuvien tulisi olla 1.5 -2.5 kierrosta auki, jos joutuu avaamaan enempi niin yleensä tyhjäkäyntisuuttimet liian pienet mihin tuo nykiminenkin viittaisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa