G2 kipinä hukassa (omat taidot loppu jo viikko sitten)
Valvoja: ffp jäsenet
G2 kipinä hukassa (omat taidot loppu jo viikko sitten)
Auto on Golf 2 1.8cl vm.88
Vika alkoi niin että kun ajoi niin yhtä-äkkiä vaan sammui kesken ajon ja sitten kun pysähty ja starttas nii lähti käyntiin. Sitten paheni niin että nyt ei enää lähe käyntiin.
Kipinää ei tule tulpille eikä puolalta virranjakajan kanteen tulevalle joholle. Puola ja virran jakajan kansi sekä uus maajohto on vaihettu.
Mutta kipinän antaa silleen että kun virta-avainta kääntää asentoon "virratpäälle-virrat pois" eli kun rynkyttää tuota väliä niin kipinän antee. Mutta startatessa kipinää ei tule.
Ois tosi hienoo jos joku osais kertoo missä on vika. :)
Voiko vika johtua viallisesta ohjainyksikösta, virranjakajasta tai hall anturista? (pyörijä näytti ainakin toimivalta)
Vika alkoi niin että kun ajoi niin yhtä-äkkiä vaan sammui kesken ajon ja sitten kun pysähty ja starttas nii lähti käyntiin. Sitten paheni niin että nyt ei enää lähe käyntiin.
Kipinää ei tule tulpille eikä puolalta virranjakajan kanteen tulevalle joholle. Puola ja virran jakajan kansi sekä uus maajohto on vaihettu.
Mutta kipinän antaa silleen että kun virta-avainta kääntää asentoon "virratpäälle-virrat pois" eli kun rynkyttää tuota väliä niin kipinän antee. Mutta startatessa kipinää ei tule.
Ois tosi hienoo jos joku osais kertoo missä on vika. :)
Voiko vika johtua viallisesta ohjainyksikösta, virranjakajasta tai hall anturista? (pyörijä näytti ainakin toimivalta)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mulla aikansa teki raadossa tuota samanlaista ja vaihdoin ohjausyksikön releen, jonka jälkeen vika poistui hetkeksi ja lopulta auto hyyty tien varteen yhtäkkiä. Hall-anturi vaihdettiin ja taas toimii. Tuota virtalukkoa tuli räplättyä vai kui pirusti, mut se ei tohon sillo mitään vaikuttanu. Ohita se virtalukko ja kato käynnistyykö, saat sen virtalukon ainaki eliminoitua vikalistasta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
joo.. Hommasin uuden virtalukon pohjan sekä uuden ohjain yksikön.. Edelleen kipinää ei tule..
Testasin myös Hall-anturin toimivuuden siten että laitoin virrat päälle ja liitin toisen johdon 0-johtoon jolla hipaisin maihin ja kipinä suihku kyllä tuli puolalta tulevalta joholta kanteen. Eli Hall toimii, puola toimii, virran jakajan kansi toimii, virtalukko toimii, ohjainyksikkö toimii ja kone saa maihin kun on uusi maajohto...
eli ei kai tässä muuta ole mahdollisuutta kun se virranjakaja..
motonetin sivulla hinta koko virranjakajalle on 98euroa joten aika suolainen on hinta.
Testasin myös Hall-anturin toimivuuden siten että laitoin virrat päälle ja liitin toisen johdon 0-johtoon jolla hipaisin maihin ja kipinä suihku kyllä tuli puolalta tulevalta joholta kanteen. Eli Hall toimii, puola toimii, virran jakajan kansi toimii, virtalukko toimii, ohjainyksikkö toimii ja kone saa maihin kun on uusi maajohto...
eli ei kai tässä muuta ole mahdollisuutta kun se virranjakaja..
motonetin sivulla hinta koko virranjakajalle on 98euroa joten aika suolainen on hinta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
mulle jäi nyt vähän epäselväksi et mikä siellä jakajassa olisi vikana kun eihän siinä ole kun alipaine ja keskipakosäädöt ja akseli joka pyörittää pyörijää. Alipaineen voit testata imemällä säätökellon letkua ja jos ei ole vastusta niin säädin on rikki. Keskipakoennakon jouset voi tarkistaa et on ehjät ym.
Eikös toi 0-johto ole hall-anturilta signaali boksille. Jos nyt sit maatit ton 0-johdon, ni kui se nyt kertoo et hall anturi on kunnossa? Hall-anturihan sitä 0-signaalia ohjailee eli maattaa sitä aina oikeassa kohdassa tehden kierroslukusignaalia boksille. Jos sä siit välistä nyt maatit sen, niin ei se mun käsittääkseni mitään hall-anturin toiminnasta kerro.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
siis hal anturi vain yhdistää sisällään nolla navan maihin. jos otat johdon irti ja laitan siitä johdon liittimestä nollan maihin ni se ei liity hallin testaukseen mitenkään. hallin pystyt testaamaan siten että kytket siihen virrat normaalisti ja laitat plus ja nolla nastan väliin ledin etuvastuksella. nyt kun pyörität jakajaa niin ledin pitäisi palaa aina kun sakaralevyssä on aukko hallin kohdalla.
Fokzz:in kanssa olen tuota ongelmaa yrittänyt selvitellä ja voisi olla että seuraavaksi irrottaisimme virranjakajan ja tsekkaisi tarkemmin tuon hall-anturin.
Myös virtalukon pohjasta lähtevissä johdoissa oli jotakin... öö... mielenkiintoisia viritelmiä. Eli löytyisikö joltakulta virtalukon pohjan kytkentäkaaviota?
Ja mielellään jos löytyisi jotakin selvempää kytkentäkaaviota kuin Alfamerin oppaassa oleva niin olisi kyllä suuri apu.
Myös virtalukon pohjasta lähtevissä johdoissa oli jotakin... öö... mielenkiintoisia viritelmiä. Eli löytyisikö joltakulta virtalukon pohjan kytkentäkaaviota?
Ja mielellään jos löytyisi jotakin selvempää kytkentäkaaviota kuin Alfamerin oppaassa oleva niin olisi kyllä suuri apu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa