Moro! Tänään kaupassa käydessä ja parkkiin ajettua kävi riuskan käsijarrun noston tuloksena ikävä sattuma, nimittäin koko homma kirjaimellisesti jäi käteen. Lähemmän tarkastelun tuloksena totesin, että oikeanpuoleinen käsijarruvaijeri poikkesi, ilmeisestikin toisesta päästä kuin vaijeria voi nyt vapaasti kelata siltä istumalta jos näin tahtoo. Aiemminkin on samainen vaijeri tuottanut hankaluuksia, talvella napsahti vauhdilla karkuun mutteri joka piti samaisen piuhan virittyneenä käsijarrukahvaan. Nyt taas joutuu näemmä rähisee sen kanssa. Auto on siis Golf kakkoskoppanen ja vm. -85.
Mitähän mahdollisesti on tapahtunut, kun itselläni ei ole tietoa miten nuo vaijerit ovat autossa ja missä kaikkialla kulkevat (tarkalleen). Huoltikselle tämä kuitenkin taitaa mennä kun ei itsellä ole huoltamotiloja tai vara-autoa jota käyttää omakätisen korjauksen aikana. Paljonkohan lienee kustantavan ja kuinka iso remppa on tulossa, tehdäänkö pohjan kautta vai sisältäpäin? Jos joku tietää (länsi-)Tampereelta hyviä ja ehkä halpoja korjaamoja joissa homman vois teettää niin viestiä vain, kiitos. Tähän mennessä paras tarjous oli "viikon päästä ja 45e / tunti". Kysymykset ja kummastelut otetaan mielihyvin vastaan. Search toimi ja luin jo kaikki relevantit postaukset mutten saanut vastauksia moisiin! :)
MK2 käsijarruvaijeri napsahti poikki?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oho, eikö sitten ole mikään kummonen homma? Millasia työkaluja ois tarpeen, mulla kyllä löytyis ainakin jonkinmoista taitoo tommoseen hommaan jos alkuun pääsee. Kukaan seppä syntyessään... ja talli on kyl käytössä mut riittääkö sellaseen rojektiin tilat? Ja kun niitä vaijereita on tosiaan noissa (ilmeisesti yleisesti) 2 kappaletta vasemmalle ja oikealle puolelle niin pitäisikö silloin touhuta oikean puolen kanssa ja minkä renkaiden kanssa jne. jne. kysymyksiä, olettakaamme että olen täysin tietämätön koska käsitteet ja termit ei oo mitenkään erityisesti hallussa :/
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Edellinen on ilmeisesti ratkaisu siihen, että johto olisi napsahtanut vapaaksi tuolta renkaiden päästä, yes? Joskohan sitä uskaltaisi huomenna katsella tilannetta itse. Millainen kiinnityssysteemi tälle vaijerille on siellä jarrurummun takana, tarvitseeko jotain erikoistyökaluja jonkin osan löysäämiseen, vaijerin takaisinsijoittamiseen ja kiristykseen sen jälkeen, vai millainen systeemi sieltä oikein löytyy? Mielikuva on lähinnä sama kuin polkypyörän vaihteistovaijereissa -_-
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa