1.8t AEB tehot hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

1.8t AEB tehot hukassa

ViestiKirjoittaja jake » 16.12.2005 12:32

nyt kun auto on toiminut taas vajaan 10000 kilsaa niin johan ilmeni uusi vika. eli 3000 kierroksen jälkeen ei taho vetää enää millään, tuohon kolmeen tonniin asti menee ihan hyvin mut sitte on aika väkinäistä. Oiskohan vaihtovuorossa ilmamassamittari? vikakoodit pitää lukee kuhan saan koneen taas lainaks.

onkohan nää 1.8t vehkeet oikeesti näin pommeja vai onko käyttäjässä vikaa?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 16.12.2005 14:00

Ei kai ne pommeja ole, eikä välttämättä käyttäjässäkään vikaa...veikkaisin aivan normaalia kulutusosan pettämistä.
Vilkaise vikalista ensin...kuvaamasi probleema voi johtua monestakin syystä...

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 18.12.2005 1:02

lukasin vikakoodit eikä löytyny mitään. auto toimii edelleen samalla tavoin. mutta huomasin tuossa että kun kovemmin antaa kenkää niin aikamoinen palaneen käry haisee ajon jälkeen ja tuo käry tulee pakoputkesta.

eikös katalysaattori ainaki rupee kärtsäämään jos se on paskana?

no onpahan taas yks ongelma minkä kanssa painiskella, ei käy aika pitkäks :)

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 18.12.2005 15:00

Tarkista ettei äänenvaimennin ole rikkoutunut sisältä ja tukehdu omiin villoihinsa.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 20.12.2005 0:35

no nyt tuo ihmeauto intiasta pelaa taas ihan hyvin. tankkasin ysikasia niin johan jaksaa vetää yläkierroksillaki ihan toiseen malliin.

en vaan oikeen jaksas millään uskoo että 95 ja 98 ero ois ihan tuommonen vakio moottorilla!? tai sit on taas st1 asemalla ollu erittäin paskaa bensaa.

nyt on enää ongelmana se jumalaton palaneen käry mikä lähtee poletuksen jälkeen.

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 9.5.2006 0:11

Onkos tähän ongelmaan tullut mitään ratkaisua? Minulla on aivan samanlaisia ongelmin GTI Golffissa... Välillä on hirmuinen käry kun parkkaa auton =((

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 9.5.2006 9:16

Millainen palaneen käry, kumi, muovi, kananmuna...?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 9.5.2006 10:05

iteltä hävis se käry kun sai auton kuntoon muuten...tuli laitettuu uusi pokspoks venttiili ja kaasuläppäyksikkö jonka vastus arvot oli ihan muuta kun piti olla...samalla hävis kaiken maailman nykimiset ja kulkupuoli parani huomattavasti.

mulla se käry haiskahti samalta kun hitsatessa.

noh kaverilla on -05 vuosimallinen seat leon 1.8t ja samanlaista käryä päästelee aina välistä kovan poletuksen päätteeks...liekkö joku ominaisuus josta ei kannata välittää?

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 9.5.2006 10:10

Niin siis se on sellanen todella kitkerä haju mikä tulee pakokaasujen seassa pihalle. Sitä ei tule aina mutta aina välillä. Todella omituinen vika koska ei ole missään aikaisemmissa autoissa ollut tuollaista "ominaisuutta"... Voisikohan se sitten olla se kaasuläppäyksikkö?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 9.5.2006 10:41

tuskin on kaasuläppäyksikkö. ite vaihoin sen siks ku ei suostunu ajamaan perussäätöä ja auto nyhti ajeassa. oli hajonnu se vastus sieltä.

muutenku sai auton pelaamaan nii hävis ne kärytki sit samalla.

toimiikos auto muuten ihan normaalisti?

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 9.5.2006 10:58

Joo niin määki pikkusen ajattelin. No välillä tuntuu että ei kaikki tehot olisi käytössä mutta ei oo mitään tuollaista nykimistä havaittavissa. Kun auto kävi huollossa viime viikolla ni katsoivat vikakoodit ja siellä oli lambda anturi antanut muutamia virheitä. Putsasivat samalla tuon kaasuläppäkotelon... Voisikos olla katalysaattori tai takapönttö?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 9.5.2006 12:43

Ihan vaan heittona...voisko lambda antaa vähän mitä sattuu arvoja toisinaan (tiensä päässä?) jonka seurauksena kone pyörii satunnaisesti rikkaalla ja siten katti päästelee hieman pahaa hajua...?

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 9.5.2006 13:25

Joo no kun ei oo hirveästi tietoa näistä hommista... =)) Elikkä tuo lambda voisi olla syyllinen tuohon? Voiko katista tulla tuollainen haju tuon takia? Mitä tuollainen lambda noin suunnileen maksaa?

tuna
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.4.2004 20:40

ViestiKirjoittaja tuna » 9.5.2006 13:37

Mulla haisee myös vasemman takapyörän kohdilta kuin kumia poltettaisi, onkohan samaa vikaa? Kulkuun ei ole vaikuttanut.

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 9.5.2006 13:38

Tuna: takapönttö kuumenee ja paskat sen pinnasta alkaa käryämään. Varsinkin talvella tuntuu haiskahtavan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.5.2006 14:00

Jos lambda on rikkaalla niin katti saa aikaan hiilivetyjen muodostumisen sellaseks mädän egun löyhkäks (rikkivety?).

Kemistit osannee selittää tarkemmin...

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 9.5.2006 23:16

Joo no mä en tiedä miltä sellanen mädäntynyt egu haisee mutta voisi tosiaan olla koska sellainen todella pistävä haju sieltä tulee... Pitää varmaan hommata uusi lambda anturi. Onko kenelläkään mitään hajua mitä se tollaiseen GTI Golffiin maksaisi?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 10.5.2006 9:43

mulla on sellanen käsitys tuosta lamdasta että se hidastuu kun tulee tarpeeks ikää...
viihtyy liian pitkään laihalla tai rikkaalla. tiiä sitten pitääkö tuo paikkansa.

omalla lamdalla ajettu 250000. että jos kokeeks ostas uuden ja tekis tuollasen perstuntuma testin.

golffin lamadan hinnasta en tiiä mutta 1.8t aeb A nelkkuun maksaa jotain 220€ siis alkuperänen.

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 10.5.2006 10:42

No joo mun anturilla ei oo ajettu kuin 127000 mutta kaippa nuo on tollasia vaihtokamoja... Melko kallista on mutta täytyy kysellä mitä se tohon Gulffiin maksaisi. Kiitoksia vaan vastauksista! Niin joo yksi kysymys vielä... =)) Mites tuon 98 oktaanisen kanssa... Voiko sitä vaan alkaa tankkailemaan vai tarvitseeko tehdä jotain erillisiä toimenpiteitä ennen tankkausta?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 10.5.2006 11:16

Ei muuta, kun soosit tankkiin ja ajoa. Ei tarvitse mitään erikoista ysikasiin siirryttäessä.

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 10.5.2006 14:25

Omaan 1.8t:hen juuri vaihdoin lambdan alkuperäisen 170tkm ajetun tilalle, vaikutus oli _todella_ huomattava kulkuun. Varsinkin alakierroksilta puuttui puhti kokonaan vanhalla lambaadalla. NGK:n mallikohtanen lambda ~150e, Boschin hinnasta ei tietoa.

Tässä enemmän tietoa lambdasta.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 11.5.2006 13:13

motonetis näyttäs olevan alle 100€ 1.8t:n lampda. en sit tiiä onko se etummainen vai takimmainen

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 11.5.2006 13:15

^ yleismallisen saa alle satasella, johonka tarvii vanhasta askarrella piuhat.

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 11.5.2006 22:40

Ok joten laitetaan seuraavalla tankkauskerralla 98:a tankkiin. Onkos noita lambda antureita sitten useampikin tuossa kyseisessä autossa?

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 13.5.2006 21:27

Tuossa oli auto muutaman päivän ajamatta ja kun lähdin liikenteeseen ni aivan hirveä pölly lähti putkesta. Pysäytin auton ja menin haistelemaan =)) ni siellä oli taas samanlainen käry... Sitten kun olin ajanut muutaman kilometrin niin isompi savutus loppui mutta silti kun taas pysähdyin niin tuli sellainen käry putkesta. Kaippa se on sitten ensi viikolla käytävä uusimassa se lambda anturi jos se kerta voi tuollaista aiheuttaa!?

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 16.5.2006 19:18

Noniin ja tänään kävin Autotalo Laakkosella luettamassa vikakoodit Golffista... Vikakoodi on seuraavanlainen "Lohko 1 Katalysaattorijärjestelmä, Vaikutus liian pieni". Tarkoittaakos tuo että katalysaattori on mennyt rikki? Jos näin on niin olen ostanut auton noin 4 kk sitten liikkeestä joten eikös tuo mene myyjän piikkiin?

_Samppa_
-
Viestit: 42
Liittynyt: 5.8.2005 15:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Samppa_ » 16.5.2006 21:59

kyllä se luultavasti menee.. uhkailee vähän aikaa kuluttaja-asiamiehellä ;)

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 16.5.2006 22:27

Joo niin mä kanssa ajattelin että voisi tehdä jos ei suosiolla ala maksamaan... Laitoin jo postia kyseiseen liikkeeseen joten katsotaan mitä vastaavat. Toivottavasti menis kivuttomasti!

Eskomörkö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2006 0:08

ViestiKirjoittaja Eskomörkö » 17.5.2006 16:26

Noniin tänään neuvoteltiin myyjän kanssa tuosta asiasta ja sovittiin että mä maksan 100 ekee tosta katista ja he maksavat loput. Ei mielestäni mikään hirveen paha rasti. Olisi tietysti voinut olla todella hankala mutta katsoin tämän parhaaksi vaihtoehdoksi. Onko kenelläkään tietoa tuosta vikakoodista? Laakkosella sanoivat kyllä että luultavasti se on se katalysaattori paskana...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa