puskuriin väriä kuumailmapuhaltimella?
Valvoja: ffp jäsenet
puskuriin väriä kuumailmapuhaltimella?
Olin kuullut juttua että vanhaan maalaamattomaan puskuriin voisi saada uudelleen väriä, jos puskuria lämmittäisi kuumailmapuhaltimella. Kun kakkosgolffini puskurit olivat harmaaksi kuluneet päätin kokeilla tota kikkaa, ja sehän toimii!
Kysymys kuuluukin, miten pitkään tuo "väri" kestää puskurissa? Kannattaako puskuriin laittaa jotakin tököttiä kuumailma käsittelyn jälkeen?
Kysymys kuuluukin, miten pitkään tuo "väri" kestää puskurissa? Kannattaako puskuriin laittaa jotakin tököttiä kuumailma käsittelyn jälkeen?
Joo, ei ne vahat enään tahdo oikein auttaa jos on vähänkin enemmän harmaat. Itsellä on myös ihan harmaat noi kaaret ja puskurit. Tuota kuumailmapuhallinta vois tosiaan koittaa jos se kerta toimii. Mitenköhän herkästi se muovi sit sulaa pilalle ja pitkäänkö sitä joutuu kuumentamaan että se muuttuu mustaksi? Ja ennenkaikkea, tuleekos siitä pinnasta tasaisen musta?
Varmaan sen kuumakäsittelyn jälkeen kannattaa vetästä vaikka sitä turtle waxin puskuri einestä niin saattaahan se suojata sitä paremmin.
Varmaan sen kuumakäsittelyn jälkeen kannattaa vetästä vaikka sitä turtle waxin puskuri einestä niin saattaahan se suojata sitä paremmin.
Ei mulla ainakaan mihinkään sulanut, muutaman sekunnin lämmitys alkoi jo tuottaa tulosta. Pinnasta tuli ihan ok, ehkä pientä värieroa paikkapaikoin. Ois saannu varmaan paremmankin jos ois kerenny kunnolla tehä. Pitää viel illalla käydä fiksilee lisää. Kävi vaan mielessä et mites toi maalipinta ottaa ihteensä tosta lämmöstä, kun minulla puskurit ovat paikallaan?
http://s29.photobucket.com/albums/c299/ ... uva216.jpg
siinä huono kuva pienen lämmittelyn jälkeen. (otettu puhelimella)
http://s29.photobucket.com/albums/c299/ ... uva216.jpg
siinä huono kuva pienen lämmittelyn jälkeen. (otettu puhelimella)
Kyllä niitä sellaisiä muovin puhdistus tököttejä on että saa harmaantuneistakin puskureista taas mustat,mutta täytyy käsitellä useammin kun kerran.Tuota kuumennusta tai paremminkin lämmitystä on tullut parikertaa kokeiltua ja hyvin toimii.Ja sen jälkeen vielä puhdistus ja käsittely niin hyviä on tullut.En ole ainankaan itse mitään kuivumista ja kovettumista huomannut.Tosin eipä sitä lämmitystä ole vielä tarvinut mihinkään toista kertaa tehdä.Joten kyllä se kestää hyvinkin...
Bumper Carelle pointsit minultakin. Kama on sellaista "geelimäistä", ei siis mitään mustaa vahaa. Jättää muovipinnat kauniin mustan kiiltäviksi, vain kuin silikonilla vedettynä... Sillä erotuksella että kestää paljon pidempään.
Pari kolme liuotinpesua ja sitten täytyy vetää uudelleen. Autoshampoolla jos vetelee niin ei välttämättä kuin kerran kesässä.
Pari kolme liuotinpesua ja sitten täytyy vetää uudelleen. Autoshampoolla jos vetelee niin ei välttämättä kuin kerran kesässä.
Itse olen käyttänyt korrekin mustaa puskurinhoitoainetta, ihan hyvin tuokin pintoja uudistaa. Tuossa on kuitenkin se iso ongelma, että aine värjää todella tehokkaasti esimerkiksi listojen ympäristöt varsinkin jos maalipintaa ei ensin vahaa. Täytyypä seuraavan kerran kokeilla tuota Autoglymin tavaraa.
Pellavansiemenöljy on hyvä aine noihin harmaantuneisiin puskureihin. Hylkii myös vettä hyvin. Tuota saa muistaakseni ainakin luontaistuotekaupoista. Joskus tota Venton puskureihin käytin ja tuli kyllä hyvännäköinen. Kestikin melko pitkään.
Ilmeisesti tuo on samaa ainetta kuin pellavaöljy? Niitä rättejä sitten ei kannata heitellä ihan mihin sattuu, ne kun saattaa syttyä ihan itsestään.
Ilmeisesti tuo on samaa ainetta kuin pellavaöljy? Niitä rättejä sitten ei kannata heitellä ihan mihin sattuu, ne kun saattaa syttyä ihan itsestään.
-
- -
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”