Mikä turbo mahtuu afn:n kylkeen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

Mikä turbo mahtuu afn:n kylkeen

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 8.5.2006 21:04

Lähdössä käymään sakulandiassa kuun vaihteessa ja ajattelin et jos kattelis isompaa turboa tohon passattiin. Oliko se 115 hp:ssä isompi fööni vai tehtiinkö teho lastulla? entä mikä menee tohon paikalleen ilman suurempia muutoksia? Mitä muutoksia isompi turbo vaatii? Kannattaako ostaa Raffaulta elikkästä paikalliselta vw-kauppiaalta vai jokin turboihin erikoistunut paja? Kokemuksia, vinkkejä, varoituksia, muuta neuvoa johon puusilmän on helppo sortua. Ei kiitos ake yms chaisselle... :-)

Mitä muuta kannattas ostaa passatin kotomaasta kulkupuolelle? Kw:n alusta, penkin mekanismia etc erikoisempaa osaa on jo listalla.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 15.5.2006 23:55

Heitäppä kysymys tuonne diesel osastolle. Siellä on Passat ja A4 miehiä, jotka ovat pohtineet samaa asiaa. Tosin näyttää siltä, että mitään bolt-on ratkaisua ei ole vaan turbo/pakosarja pitää erikseen modifioida.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.5.2006 9:55

Oltzu: Joo, näinhän se ikävä kyllä taitaa olla, että helpolla siihen ei jo olemassa olevaa kummempaa saa paikalleen. Olenkin tässä nyt päätynyt siihen, että suurennutan nykyisen sisuskalut, joten ei tarvi alkaa putki, pakosarja, yms. muutoksiin. Maksaahan tuo sisusten muutostyön teettäminen ihan kohtalaisesti, mutta eipä se ole ilmaista hommata uusia hilujakaan mitä toisenlainen ahdin vaatisi.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 16.5.2006 14:44

Esim. FINturboon yhteyttä. He tekivät minulle uuden puhaltimen alkuperäisiin kiinnityksiin jne. Alkuperäinen oli kkk, joten siihen tuo ainakin onnistuu, vaikka tilaa on melkosen hintsusti.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.5.2006 14:57

Sama paja, paljon kustari/maksoi? :-)

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 17.5.2006 7:04

Garret GT15/20 680€. Vanhan kkk:n huolto 380€.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

föönin irroitus

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.6.2006 18:00

Mitä kaikkea joutuu irroittamaan ennen turboa - entä turbo, pakosarjan kanssa vai ilman? Tuossa tutkailin pakosarjan pultteja ja näyttivät olevan sen verran ruosteessa, että ei tekisi mieli ihan vapaaehtoisesti ottaa sitä pois.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 4.6.2006 20:32

Ei tarvi ottaa pakosarjaa pois.
Irrota ilmanputsari niin tulee hyvin tilaa sivulle. Sitten vaan pakoputki laipasta irti, öljyn tulo- ja paluuputket irti, ahtoletku irti, ahtimen tukirauta irti, alipainekellolta letku irti, turbo irti pakosarjasta ja sittenhän se onkin jo kädessä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.6.2006 15:21

Imusarjan otan aina pois niin sopii irrottamaan pikkuhylsyllä+lyhyellä jatkolla etummaisen turbon ja pakosarjan välisen mutterin.

Nyt on muuten Passatissa 'VNT-20 kokoluokan' pakopesä AFN-sarjassa ilman välilaippaa kiinni ja MAHTUU. Virtakaapeli, joka kulkee pitkittäispalkin päällä piti siirtää putsarikotelon alle kulkemaan, hyvin pieni muutos siis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa