Golf 3 2.0 GTI lastu&viritys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

Golf 3 2.0 GTI lastu&viritys

ViestiKirjoittaja Zonwe » 14.5.2006 20:13

Onko kukaan laittanut Golf mk3 2.0 GTI 8vent. lastua esim. upsolute? Valmistaako GTI:hin mikään muu valistaja lastuja?

Mitä pakoputkistoa suosittelisitte Golffii. Itse ajattelin Martelliusta tai Supersprinttiä laittaa. Onko kenelläkään kokemusta näistä kyseisistä merkeistä ja siitä miten ne on kestäneet käytössä ja tuoneet potkua lisää?

Viellä sellainen kysymys, että onko tetään virittänyt nokkaa tai kantta? Ja mistä saisi ostetua virinokkia tai työstettyä kantta? vai onko siitä mitään hyötyä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.5.2006 21:10

Lastut ei yleensä vapareihin paljoa potkua tuo, tuskin ainakaan hintaansa nähden.

Martelius ja Supersprint on molemmat jees merkkejä. Itsellä on Marteliuksen 2.5" putkisto katista taaksepäin 16veessä ja kait se paremmin hönkii kuin vakio. Toisaalta kun on vakio pakosarja niin eipä juuri hyötyä. Jos tehoja haluat niin vaihda samalla Peltipakosarja eli koko putkisto kannesta lähtien. Äänet kasvaa tosin samalla, eli varaudu pörinään.

Kantta voi toki siistiä tai ehkä laskeakin, nokkakeppi kannattaa vaihtaa jos aikoo virittää. Noilla muutoksilla saa lisävoimaa (ellei sössi jotain).

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 14.5.2006 21:37

Mulla 16v padas hartmann putkisto&pakosarja ja äänet on matalat muttei hirmu amo "MOOO" ääntä. Iske vapaavirtaus suodin ni eiköhän seki ees jotain auta.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 14.5.2006 22:09

Joo kiitti täytyypi laittaa korvan taakke. Kun mulla on vaa toi 8 lappune GTI nii se kaipais kyllä pikkase lisää potkua. :( Mistä sais sitte E-Suomesta Martelliusta tai Supersprinttiä ostettua. Ei se mua haittaa jos tulee lisää ääntä kunhan menee vaa katsastuksesta läpitte ettei melutaso nuose. Vai nouseex se nii paljon jos vaihtaa alust loppuu? Ja saako vakio kati laitettuu katsastukse ajaks kiinni?

No ei siitä lastusta ny ole ku 17hp ja 20nm apua mutta on se vaparii mun miel ihan hyvin sillee vaikka maksaaki 400€. Tietääkö kukaan, että myykö pk seudul tai siin lähellä mikää yritys tai liike upsolute lastuja?

Mistä noita nokkia sais sitte ostettua ja onko kellää kokemusta niistä?

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 14.5.2006 22:15

Vapaavirtaussuodatin on jo postissa tulossa. :) no tulee siit kait pari pollee lisää.

Turboa ei taida tohon koneesee saada mitenkää laillisesti ainakaa?

Tietääkö ketää hyvää korkeussäädettävää alustaa Golffii mikä olis hinta/laatusuhteelta hyvä? KW? FK? Koni?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.5.2006 22:20

No ei siitä lastusta ny ole ku 17hp ja 20nm apua mutta on se vaparii mun miel ihan hyvin sillee vaikka maksaaki 400€.

Osta ja dynota ennen ja jälkeen vaihdon.

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 14.5.2006 22:21

^ samaa meinasin sanoa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.5.2006 23:34

No ei siitä lastusta ny ole ku 17hp ja 20nm apua mutta on se vaparii mun miel ihan hyvin sillee vaikka maksaaki 400€. Tietääkö kukaan, että myykö pk seudul tai siin lähellä mikää yritys tai liike upsolute lastuja?



:):):):):):):

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.5.2006 0:37

No täytyy kysyy wd racingilta. Jos annatte rahaa nii kyl mä sit voin se pyöräyttää dynos. :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.5.2006 6:17

Vähän epäilen tuota "vaparin" tuomaa lisä tehoa, ellei ole jo paljon muutakin muutettu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.5.2006 10:38

No jos on valmis heittämään 400e hevon perseeseen niin eikös sitten olisi syytä tarkistaa että saako rahoilleen vastinetta? :D

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.5.2006 11:04

kysy lastun asentajalta saatko rahasi takaisin jos tehot eivät nouse tuota luvattua... dynotus ennen ja jälkeen operaatiota ja samassa penkissä.

näistä lastuhommista vois joku näppärä kirjoittaa FAQ kanssa...

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.5.2006 12:05

Kysäisin Wdracingilta että mitä se lastu maksaa niin Upsolutella tulee 10hp ja 18nm 400€ ja Kempowerilla lastu+nokka 20hp ja 25nm ja makso 1300€. Sano sitten se kaveri viel, että sit jos viel vaihtais peltisarja ja putkisto nii tulis enemmä vaikutusta. Että sellasta. Mutta ei toho Golffii muuten oikee taida saada potkuu ku vaihtamalla kone tai sitte lastu, nokka, kansi ja pakoputkisto. Vai onko joku muu virittäny jotenki toisin?

Onko ketää muute laittanu ilmastoituu ja lohkolämmitettyy Golffii kartiosuodatinta?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.5.2006 14:03

itte oon omaan vaihtanu centin nokan 270, säädettävä nokkapyörä, peltisarja ja putkisto vakiolla keskipöntöllä, montakertaa hiljasempi ja vääntö parempi ku millään simonssilla =), ja vapaavirtaussuodatin vakio koteloon, mitattu 140hp ja 193nm nokkapyörä kyllä vaan persdynolla eka säädetty ja sitten vaan mitattu, eli ei säädetty penkissä

Kuplakolfi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2006 16:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kuplakolfi » 15.5.2006 17:24

itte oon omaan vaihtanu centin nokan 270, säädettävä nokkapyörä mitäs se maksoi ja missä teit?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.5.2006 20:35

mikäpä estää laittamasta tommoiseen koriin 1.8 20v Turbo mottia.
Itte laittasin heti kun on kerta Gti ja jos hyvin käy niin isommil jarruil vielä.
Vaparin virittäminen on hiton kallista puuhaa ja uponneeseen rahamäärään suhteutettuna tommoinen 20vt mosan asentaminen ei oo kallista.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.5.2006 21:24

itte vaihdoin nokan ja nostimet, säädettävän nokkapyörän kaveri sorvas kahdesta vakiopyörästä, tuli maksamaan huimat 40€, nokka oli muistaakseni aika arvokas, 300 € paikkeilla jos en hirveesti väärin muista, ei siis oo penkissä säädetty lainkaa, iha persepohjalta säädelty ja aan dynotettu,

Kuplakolfi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2006 16:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kuplakolfi » 15.5.2006 23:03

Nå onko siinä potkua nyt?

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.5.2006 23:52

Mistä noita nokkia sitten sais ja nokkapyöriä yms? ja mitä suunnillee maksaa? Mua ei huvittais oikee alkaa vaihtaa koko konetta kun siin on se osie ja moottori ettimine ja sit säätämine et mite saa kiinni ja katsastettuu. :( Ja kun ajattelin ihan vaa jotaa 30-70 heppaa tohon lisää vaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 16.5.2006 8:12

Meinasitko sitten että se +30hv viritys tapahtuu itsestään ilman säätämistä tai osien ettimistä?

Melkein veikkaisin että tuossa tapauksessa vaikkapa vakio 16V tekniikka on työmäärältään (katsastus mukaan lukien) helpompi kuin sen saman tehon kaivaminen 8V koneesta.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 16.5.2006 11:15

En mä sitä tarkottanu. Aina täytyy jotai tehdä jos haluu tehoja lisää. Sitä tässä juuri kyselenkin että mistä esim. nokkia sais tuohon golffiin.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.5.2006 13:49

no kyllä se nyt liikkuu ihan ok, voi kierrättää punaselle asti, ei puudu sillain ku ennen, ja sen verran vaimee nokka vielä että vääntökin säilyy. ihan varaosaliikkeestä nokan ostin, multa saa säädettävän nokkapyörän 60€, nokastaki voin luopua jos jonku fiksun tarjouksen saan, nokalla ajettu noin 20000 (mulle tulee 50000km vuodessa) eli vajaan vuoden vanha nokka. auto nyt seisonnassa ja myynnissä ja vakiohilppeet viä tallella ni voin kyllä irti nyppiäkki

Kuplakolfi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2006 16:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kuplakolfi » 16.5.2006 16:14

mikäs ois kätevä tarjous? sisäältyykö nokkapyörä?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.5.2006 18:00

en oikeen tiä, tarjousta voi laittaa, nokka oli 350€, kuititkin saa jos haluaa... kuullostaako 250 pahalta nokkapyörän kans ? hiukan vaivaa ittelle kumminkin kun joutuu vaihtaa ne...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 17.5.2006 1:24

Nyt täytyy tähän avautua. Mua aina häiritsee nää 20vt kommentit. Jos laskee näin. 20vt motti 1000e, sähköt 800e, custom pakosarja 350e, huollettu ahdin 500e, ahtoputket ja cooleri 500e, downpipe + putkisto 400e. Summa 3550e ja tolla saa sen 170 hevosta?! Ja tohon kun vielä laskee kaikki työtunnit, niin kyllä tolla rahalla ja ajalla virittää jo monta vaparia. Tosin onhan se 20vt hieno kone ja viripotentiaalia riittää, mut onko se rahan arvonen vanhaan volkkariin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2006 1:40

Ja uus ohjelma moottorin ohjaukseen n €...

Kuplakolfi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2006 16:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kuplakolfi » 17.5.2006 9:13

Laittakaa remmiahdin kattelin noita Rotrexin compressoreja niin eikös ne ole kuin plug & play ja hemmetin kalliita oli kanssa... tehoja varmana tulee ja helppo ottaa pois kun menee katsastamaan je helppo laittaa takas....:)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.5.2006 9:29

Kyllä mä ainaki tyydyn iha virittää tota mun paskaa vaparia sillä 1700€ kun et rupee vaihtaa koko konetta ja tappelee muutoskatsastuksissa tarkastajie kanssa.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 17.5.2006 9:59

Jos alat asentaa viripalikkaa, niin kirjoittele vaikka sitten tuonne projektiosastolle, kun on viriviriä saatu aikaan! Muista myös käydä samassa dynossa. Itseäni ainakin kiinnostaisi vaparin viritys, kun siitä tuntuu olevan niin vähän kokemusperäistä tietoa eri foorumeilla.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.5.2006 10:15

Joo täytyypi laittaa jos vaan osaan. ProSteetin kanssa oon täs vaihtanu spostia aika tiuhaan että enköhän mä sieltä piakkoin ala tilailee jotai palikkaa. Joo täytyy käydä Dynottaa kanssa. Siihe voi vaa tulla pieni heitto tehoissa verrattuna ihan alkuperäsee kun asennuta eri liikkeesä kartiosuodattimen enkä sen takia viittii käydä dynos ennen kun sen asennan. :( kävisin kyllä jos rahaa olis, mut kaikki menee osiin. : / oon suunnitellu kartiosuodatinta, putkistoa, katin vaihtoa, lastua, nokkaa ja sääd.nokkapyörää. Et ne olis niiku tuloillaa toivottavasti.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2006 10:56

omassa ei muuten vaikuttanu katin pois otto oikeestaan yhtään mitään, sen verran hyvin virtaava kapistus noissa näköjään

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 17.5.2006 11:10

Ei muuta kuin onnea projektiin! Toivottavasti tuloksia syntyy!

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.5.2006 11:37

No kyllä uskoisi että ilman kattia lähtee enemmä ruutia pöntöstä. Vähän kyl houkuttelis jättää katti kokonaa pois kun jos tilaa hyvin virtaava kati nii se on 260€ ja jos laittaa suora putke nii 15€. :) et miettikää siitä kumpi on lompakolle ystävällisempi. :) heh

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.5.2006 11:41

Mulla oli omaan tehty seuraavat viritykset:
-Täydellinen koneremppa
-kantta vähän siistitty
-peltisarja 4-1, vakio putkistolla ilman välivaimenninta
-megasquirt¨n spark

Oli siinä huomattava ero vakioon , mutta nokka ja nokkapyörän se olis vielä vaatinut.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 17.5.2006 11:56

FAQ:t, joita saa täydentää, kun klikkaa Muokkaa:
http://www.autowiki.fi/index.php/Lastu
http://www.autowiki.fi/index.php/Viritys

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.5.2006 11:57

Putko missä siistit kantta ja mikä tuo megasquirt¨n spark on ja mistä olet sellaisen ostanut ja mihin hintaan?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.5.2006 12:01

kannen siistin itse ja mega on myös omaa tekoa alusta loppuun

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.5.2006 12:13

ahaa no ei sua Putko huvittais vähän siistiä munkin auton kantta ja tehdä sellane mega systeemi korvausta vastaan tietenkin?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2006 21:10

ei vaikuta katin pois otto, oli oma ilman kattia jonkin aikaa, turha vaiva vaan laittaa aina katsastukseen takasin =) ja turha kallista virikattia laittaa ku normaalissakaan mitään eroo oo, ainoo vaan että se normikatti on perkeleen pitkä, tilanpuutetta =)

Kuplakolfi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.5.2006 16:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kuplakolfi » 17.5.2006 22:30

Nå nytt kun kerran puhutaan g3 2.0 8v gti golffista niin voisin kysyä että saisko tämmösen Eatonin m45 remmiahtimen(kompressorin) mahtumaan ja laitettua golfiin? Osa Id: 443988 nettiavaraosassa...

Mulla oli omaan tehty seuraavat viritykset:
-Täydellinen koneremppa
-kantta vähän siistitty
-peltisarja 4-1, vakio putkistolla ilman välivaimenninta
-megasquirt¨n spark
toimiiko tuo megasqurti? ja saitko jostain täältä suomest tilattua?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.5.2006 23:41

Puristuksia olis hyvä laskea kyllä ennen, helpompi olis sovittaa sinne gee:stä koko paketti ja kaikki olis plug´n play ;)
Kyllähän mega on ihan toimiva systeemi, olut mulla viidessä autossa ja kuten jo sanoin niin ihan alusta asti itse tehty....

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 24.5.2006 18:04

no nii täst se lähtee. :) Golffi penkitetty vakiona ja hyvin oli hepat tallella (120hp ja 182Nm). Nyt vuorossa pieni kunnostus&katsastus ja sitte vaa palikkaa vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa