uskomaton sähköropleema "Corradon" sähköissä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

uskomaton sähköropleema "Corradon" sähköissä.

ViestiKirjoittaja TiPu » 16.5.2006 7:37

Siksi Corrado kun sen sähköjä käytetään Scirocossa eli pari ropleemaa:

1. Vilkut ei toimi normaalisti ja vaan mittarissa palaa koko ajan vilkkuvalo puolikirkkaana, kun yrittää vilkuttaa niin palaa vain kirkkaammin koko ajan. Vilkut nurkissa ei siis toimi. SITTEN kun laitetaan hätävilkku päälle, niin etuset vilkuttaa hyvin, mutta takana himmeästi vilkku JA takavalo :>, ilman vilkutusta takavalo palaa normaalisti. Maavika vissiin, mutta kun takaa menee suoraan sulaketauluun eikä muita ruskeita piuhoja ole. Mikäs tässä??

2. Rattiakseliinhan menee nippu piuhoja, mutta tuulilasin pyyhkijä-liittimelle EI löydy paikkaa virtalukon takana oleville vastaliittimille vaikka viiksi onkin, se on aika ihmeellistä sillä pyyhkijän piuhat tulevat samassa paksussa nipussa rattiakselille ja en millään muista että olisin muualta irroittanut. piuhojen pääväri on vihreää ja mustaa, jos jollakin on muovit irti ja näkee piuhat niin voisi kertoa mihin hittoon ne oikein menee. Virtalukossa ei siis ole paikan paikkaa muille liittimille, "täynnä"..

3. flekti ei pyöri, moottoria lämmitettu lähes 110 asteeseen ja ei ala pyörimään, sulake vissiin ehjä (jos blower ja flekti on sama asia?) lämötila-antura syylärin alakulmassa pitäs olla ehjä, pystyykö millään muulla tavalla varmentamaan kuin vaihtamalla ko osa ja taas nesteet pihalle?

Näistä kun saatte selvän niin ootte aika guruja!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.5.2006 8:13

eikö blower ole puhallin ?? ainakin kakkiksessa kun puhallin ei toiminu, vaihdoin "blower" sulakkeen ja alkoi toimia.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 16.5.2006 8:25

Oletko siis ihan kaikki sähköt ottanut Corradosta?

Kytke flekti suoraan akulta sen lämpökytkimen kautta. Noinhan nuo on vanhemmissakin kytketty, ei sen tarvitse kiertää sulaketaululta, jos se edes sitä kautta kiertää. Testata voit, lämpökytkimessä on kaksi kontaktia eri nopeuksille, kytke vaan hyppylanka kytkimen ohi, niin jo pitäisi pyöriä. Corradossa on jotain polttoainepumpun jälkikäyttöjä, lienoevätkö kovin tärkeitä?

Noissa varmaan sama homma vilkuissa, eli kaikki vilkun johdot saattaa mennä hätävilkun kytkimeen ja lisäksi taulussa saattaa olla kaksi eri relettä. Se vilkkujen kytkentä on hiukan kimurantti, löytyykö sinulta kuvia?

Corradossahan ne rattiakselin liittimet oli vähän päällekkäin ja lomittain, joku oli muistaakseni virtalukon kyljessä ihan johto-johtoihin kiinni. Eikö varmasti ole jäänyt yhtään ylimääräisiä osia jälelle?

Ruskeat johdot voi lykätä suoraan runkoon, takavaloilla luulisi niin olevankin, koita sitä ensihätään.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.5.2006 8:29

Mulla oli aikoinaan toi vilkkuropleema myös.

Muistaakseni johtui juuri hätävilkkukatkaisijalta tulevalta herätepiuhan puutteesta, tämä menee siis vilkkureleelle. Pläräät vaan sähkökaavioita niin löydät sen.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 16.5.2006 8:45

Oho, tulipas nasevia vinkkejä, kiitos. Tuota herätepiuhaa pitää ehtiä vaikka kaikki sähköt etupäässä on Corradon.
Mutta takana on Sciroron omat sähköt ja verrattuna Corroon ei niissä muuta eroa ollut kuin takalasin pyyhkimelle ja spoikalle oli varattu oma piuha. Jopa väritkin täsmäs aika hyvin.. kuhan pääsen töistä niin alkaa hervoton testaaminen ;)

On miulla sähkökaaviot Venäjän poikien sivuilta. Kuvia nyt ei ole, kun aika käy vähhiin..ja tuo rattiakselin liittimet täytyy syynätä taas kertaalleen, se onkin aika ihme jos löytyisi lisää tyhjiä paikkoja (oikeastaan pakko olla, sillä eihän niitä voi muuallekaan tyrkätä)..

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 16.5.2006 21:47

Jees, sähköt alkoivat näyttää inhimillisiltä, kun löysin rattiakselista kahdelle liittimelle paikat :) olivatten aika pirullisessa paikassa isojen liittimien takana..ainoastaa toinen takavilkku ei toimi ja naputtaa siihen malliin että poltin palanut, vaihdoin polttimen, mutta ei muutosta ja aika loppui. Piti ajella pajalle säätöihin. Helakammolle papukaija.merkki ja muillekin kiitokset, melkein revin sähköt aivan auki :o

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 16.5.2006 22:19

Kaikki nuo oli melkein arvailuja, mutta hyvä että osui :-)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.5.2006 22:42

Mulla oli jetassa sellanen vika vilkuissa kanssa et vilkun merkkivalo paloi kokoajan himmeästi mut muuten toimi oikein vilkuttaessa. Syynä oli viallinen vilkun rele.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa