Päästömittauksessa liikaa o2:sta, mutta miksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wilson
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.11.2005 9:32

Päästömittauksessa liikaa o2:sta, mutta miksi?

ViestiKirjoittaja wilson » 26.4.2006 9:49

Terve,

Tuli tuossa konttorilla käytyä ja muuten kaikki ok, mutta päästömittauksessa tyhjäkäynnillä o2-arvo ylitti sallitun 5. Mittaustuloksen mukaan o2:sta löytyi 8.6. Kun kierroksia nostettiin o2-arvo tippui hyviin lukemiin. Nyt täytyy käydä kuukauden sisään ottamassa uusiksi:(

Auto on 1997 a3 1.8t. Autossa on lastu. Mistä lähtisin vikaa selvittelemään?

Kiitoksia jo etukäteen.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.4.2006 9:53

Pakoputki vuotaa.

wilson
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.11.2005 9:32

ViestiKirjoittaja wilson » 26.4.2006 14:32

Jep, Kiitti vastauksesta. Ei vaan tahdo löytyä vuoto kohtaa. Äänestäkään ei mitään kuule. Jos jollaine on jippoja, miten tuollaisen vuodon voi paikallistaa, niin otan neuvoja vastaan:)

Toivotaan, että löydän tuon vekin jostain ja jos löydän onko hitsaushommia tiedossa? Onkos noihin mitään paikkasettejä?


Thänks.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 26.4.2006 14:38

On jtn paikkapaketteja, joilla juuri pääsee katsastuksesta läpi, ei juuri muuta tee niillä..

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 26.4.2006 15:33

wilson kirjoitti:Jos jollaine on jippoja, miten tuollaisen vuodon voi paikallistaa, niin otan neuvoja vastaan:)


Vanha konsti, mutta toimiva: pyydät kaveria tukkimaan pakoputken päätä auton käydessä, ja itse kurkit auton alta mistä kohtaa puhaltaa tai suhisee.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.4.2006 15:38

Ja samalla vaivalla kun tutkitaan ja paikataan vuotokohtaa, vaihtaisi koko putkiston uuteen joka kestää taas muutaman vuoden pidempään kun paikkausaineet.

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 26.4.2006 16:39

^ja maksaa tuhat ekua

itarumaa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.4.2006 9:26

ViestiKirjoittaja itarumaa » 26.4.2006 16:56

Aikoinaan paikattiin Audi 100:n putki paikkanauhalla ja kesti aivan hyvin monta vuotta. Riippuu tietysti aika lailla siitä missä vika on.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.4.2006 18:26

pako tai imuvuoto..

wilson
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.11.2005 9:32

ViestiKirjoittaja wilson » 2.5.2006 22:30

Onko vinkkejä, missä tuota vikaa kannattaa korjauttaa täällä Jyväskylän seudulla. Joku edullinen ja osaava paikka, eli sellainen mitä muut eivät juuri etsi:)

Kunhan on edes edullinen. Tuollainen vika tuskin kovin huimaa osaamista kaipaa?

wilson
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.11.2005 9:32

ViestiKirjoittaja wilson » 9.5.2006 14:45

Nyt on sitten auto leimassa. Tuli kierrettyä muutamassa korjaamossa, joissa ihmeteltiin kun vika paikkaa ei löydy. Vika koodeistakaan ei löytynyt mitään. Viimeisessä korjaamossa päätettiin ottaa päästömittaukset ja voila! Auton o2 -päästöt olivat täysin kohdillaan (1.97) eikä autolla oltu tehty mitään edellisen hylkäyksen jälkeen.

Tällä kertaa tuli stressi siis turhasta. Liekö katsastus miehellä ollu koneet sekaisin vai mikäköhän tuon 8.3 -päästöarvon antoi.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.5.2006 22:28

hmm.. Voisko olla sama juttu ku oli mulla ku golffia katsastin. Onko sulla tupla ulostulo eli kaks pakoputken päätä? Inssi otti sen katsastusaseman imurin pois päältä ja heti laski happi enemmän tyhjäkäynnillä oli 4.5 ja imurin otti pois päältä niin kierroksilla oli 0.40. Sano se inssi että se imuri saattaa sekottaa joskus tota mittausta kun on tupla ulostulo:)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 14.5.2006 15:32

Hyvä syy käydä päästömittaukset tekemässä korjaamolla jolla on laitteet.
Samalla saa säädettyä (riippuu toki autostaki) niin että puhtaan lapun saa.

wilson
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.11.2005 9:32

ViestiKirjoittaja wilson » 14.5.2006 20:12

Jep. Tupla ulostulo löytyy.. Sanoivat pojat korjaamolla, että jotkut vaimentimet jossa kaksi ulostuloa, saattavat ottaa toisesta putkesta tyhjäkäynnillä ilmaa. Oma ongelmani oli nimenomaan o2:nen tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla kaikki ok. Tämä puoltaa korjaamon kaverin teoriaa. Tästä lähtien aina korjaamolle päästömittaukseen ennen konttoria.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.5.2006 23:02

Happea on vuototapauksissa lähes aina korkealla käyntinopeudella vähemmän.

Ei tuu niin kovaa alipainetta pakopulssien välissä että imasis ilmaa sekaan.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.5.2006 18:19

Eikö ne yleensä tulppaa sen toisen röörin sellasella isolla kumiporkkanalla?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.5.2006 21:34

^Ei mulla ainakaan vaan laitto sellasen ison "truutan" mikä ylettyi molempiin putkiin,mutta selitti vaan että imuri pois päältä niin voi vaikuttaa noihin päästöihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa