Golf 3 2.0 GTI lastu&viritys
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 2.0 GTI lastu&viritys
Onko kukaan laittanut Golf mk3 2.0 GTI 8vent. lastua esim. upsolute? Valmistaako GTI:hin mikään muu valistaja lastuja?
Mitä pakoputkistoa suosittelisitte Golffii. Itse ajattelin Martelliusta tai Supersprinttiä laittaa. Onko kenelläkään kokemusta näistä kyseisistä merkeistä ja siitä miten ne on kestäneet käytössä ja tuoneet potkua lisää?
Viellä sellainen kysymys, että onko tetään virittänyt nokkaa tai kantta? Ja mistä saisi ostetua virinokkia tai työstettyä kantta? vai onko siitä mitään hyötyä?
Mitä pakoputkistoa suosittelisitte Golffii. Itse ajattelin Martelliusta tai Supersprinttiä laittaa. Onko kenelläkään kokemusta näistä kyseisistä merkeistä ja siitä miten ne on kestäneet käytössä ja tuoneet potkua lisää?
Viellä sellainen kysymys, että onko tetään virittänyt nokkaa tai kantta? Ja mistä saisi ostetua virinokkia tai työstettyä kantta? vai onko siitä mitään hyötyä?
Lastut ei yleensä vapareihin paljoa potkua tuo, tuskin ainakaan hintaansa nähden.
Martelius ja Supersprint on molemmat jees merkkejä. Itsellä on Marteliuksen 2.5" putkisto katista taaksepäin 16veessä ja kait se paremmin hönkii kuin vakio. Toisaalta kun on vakio pakosarja niin eipä juuri hyötyä. Jos tehoja haluat niin vaihda samalla Peltipakosarja eli koko putkisto kannesta lähtien. Äänet kasvaa tosin samalla, eli varaudu pörinään.
Kantta voi toki siistiä tai ehkä laskeakin, nokkakeppi kannattaa vaihtaa jos aikoo virittää. Noilla muutoksilla saa lisävoimaa (ellei sössi jotain).
Martelius ja Supersprint on molemmat jees merkkejä. Itsellä on Marteliuksen 2.5" putkisto katista taaksepäin 16veessä ja kait se paremmin hönkii kuin vakio. Toisaalta kun on vakio pakosarja niin eipä juuri hyötyä. Jos tehoja haluat niin vaihda samalla Peltipakosarja eli koko putkisto kannesta lähtien. Äänet kasvaa tosin samalla, eli varaudu pörinään.
Kantta voi toki siistiä tai ehkä laskeakin, nokkakeppi kannattaa vaihtaa jos aikoo virittää. Noilla muutoksilla saa lisävoimaa (ellei sössi jotain).
Joo kiitti täytyypi laittaa korvan taakke. Kun mulla on vaa toi 8 lappune GTI nii se kaipais kyllä pikkase lisää potkua. :( Mistä sais sitte E-Suomesta Martelliusta tai Supersprinttiä ostettua. Ei se mua haittaa jos tulee lisää ääntä kunhan menee vaa katsastuksesta läpitte ettei melutaso nuose. Vai nouseex se nii paljon jos vaihtaa alust loppuu? Ja saako vakio kati laitettuu katsastukse ajaks kiinni?
No ei siitä lastusta ny ole ku 17hp ja 20nm apua mutta on se vaparii mun miel ihan hyvin sillee vaikka maksaaki 400€. Tietääkö kukaan, että myykö pk seudul tai siin lähellä mikää yritys tai liike upsolute lastuja?
Mistä noita nokkia sais sitte ostettua ja onko kellää kokemusta niistä?
No ei siitä lastusta ny ole ku 17hp ja 20nm apua mutta on se vaparii mun miel ihan hyvin sillee vaikka maksaaki 400€. Tietääkö kukaan, että myykö pk seudul tai siin lähellä mikää yritys tai liike upsolute lastuja?
Mistä noita nokkia sais sitte ostettua ja onko kellää kokemusta niistä?
-
- -
- Viesti:
Kysäisin Wdracingilta että mitä se lastu maksaa niin Upsolutella tulee 10hp ja 18nm 400€ ja Kempowerilla lastu+nokka 20hp ja 25nm ja makso 1300€. Sano sitten se kaveri viel, että sit jos viel vaihtais peltisarja ja putkisto nii tulis enemmä vaikutusta. Että sellasta. Mutta ei toho Golffii muuten oikee taida saada potkuu ku vaihtamalla kone tai sitte lastu, nokka, kansi ja pakoputkisto. Vai onko joku muu virittäny jotenki toisin?
Onko ketää muute laittanu ilmastoituu ja lohkolämmitettyy Golffii kartiosuodatinta?
Onko ketää muute laittanu ilmastoituu ja lohkolämmitettyy Golffii kartiosuodatinta?
itte oon omaan vaihtanu centin nokan 270, säädettävä nokkapyörä, peltisarja ja putkisto vakiolla keskipöntöllä, montakertaa hiljasempi ja vääntö parempi ku millään simonssilla =), ja vapaavirtaussuodatin vakio koteloon, mitattu 140hp ja 193nm nokkapyörä kyllä vaan persdynolla eka säädetty ja sitten vaan mitattu, eli ei säädetty penkissä
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
no kyllä se nyt liikkuu ihan ok, voi kierrättää punaselle asti, ei puudu sillain ku ennen, ja sen verran vaimee nokka vielä että vääntökin säilyy. ihan varaosaliikkeestä nokan ostin, multa saa säädettävän nokkapyörän 60€, nokastaki voin luopua jos jonku fiksun tarjouksen saan, nokalla ajettu noin 20000 (mulle tulee 50000km vuodessa) eli vajaan vuoden vanha nokka. auto nyt seisonnassa ja myynnissä ja vakiohilppeet viä tallella ni voin kyllä irti nyppiäkki
-
- -
- Viesti:
Nyt täytyy tähän avautua. Mua aina häiritsee nää 20vt kommentit. Jos laskee näin. 20vt motti 1000e, sähköt 800e, custom pakosarja 350e, huollettu ahdin 500e, ahtoputket ja cooleri 500e, downpipe + putkisto 400e. Summa 3550e ja tolla saa sen 170 hevosta?! Ja tohon kun vielä laskee kaikki työtunnit, niin kyllä tolla rahalla ja ajalla virittää jo monta vaparia. Tosin onhan se 20vt hieno kone ja viripotentiaalia riittää, mut onko se rahan arvonen vanhaan volkkariin?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Joo täytyypi laittaa jos vaan osaan. ProSteetin kanssa oon täs vaihtanu spostia aika tiuhaan että enköhän mä sieltä piakkoin ala tilailee jotai palikkaa. Joo täytyy käydä Dynottaa kanssa. Siihe voi vaa tulla pieni heitto tehoissa verrattuna ihan alkuperäsee kun asennuta eri liikkeesä kartiosuodattimen enkä sen takia viittii käydä dynos ennen kun sen asennan. :( kävisin kyllä jos rahaa olis, mut kaikki menee osiin. : / oon suunnitellu kartiosuodatinta, putkistoa, katin vaihtoa, lastua, nokkaa ja sääd.nokkapyörää. Et ne olis niiku tuloillaa toivottavasti.
FAQ:t, joita saa täydentää, kun klikkaa Muokkaa:
http://www.autowiki.fi/index.php/Lastu
http://www.autowiki.fi/index.php/Viritys
http://www.autowiki.fi/index.php/Lastu
http://www.autowiki.fi/index.php/Viritys
-
- -
- Viesti:
Nå nytt kun kerran puhutaan g3 2.0 8v gti golffista niin voisin kysyä että saisko tämmösen Eatonin m45 remmiahtimen(kompressorin) mahtumaan ja laitettua golfiin? Osa Id: 443988 nettiavaraosassa...
toimiiko tuo megasqurti? ja saitko jostain täältä suomest tilattua?Mulla oli omaan tehty seuraavat viritykset:
-Täydellinen koneremppa
-kantta vähän siistitty
-peltisarja 4-1, vakio putkistolla ilman välivaimenninta
-megasquirt¨n spark
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”