Kakkoskoppa savuttaa!?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

Kakkoskoppa savuttaa!?

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 13.5.2006 16:08

eli toi rottelo alko savuttaa ihan järjettömästi ja tyhjäkäynti hävis.vedot talella,ei nosta lämpöjä eikä öljynpaineen merkkivalokaa pala. menikö kannen tiiviste?
tekniikka 8venanen gti..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.5.2006 16:10

Tuliko ongelma ihan kuin salama sieltä taivaalta? Miltä tulpat näyttää? Onko öljyset?

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 13.5.2006 16:38

jeps tuli ihan yhtäkkiä.en eilen pimeessä ehtiny kattoa mitää siitä vielä..ihan niinku öljyä ois myös tuolla ilmansuodattimen boksissa..mitä ihmettä??

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 13.5.2006 18:00

yksi mahdollisuus on yleinen pakoputken tukkeutuminen joko villojen lähdettyä liikkeelle tai sitten jonkin mekaanisen kolauksen seurauksen -> paine pakopuolella kasvaa -> ohivirtaus pakoventtiileiden ohjureitte kautta alkaa oikei todenteolla ja sitten huohottimesta alkaa puskea kunnolla öljyä pihalle ja se suttaa koko imupuolenkin.

oireet täsmäis tuohon, veto ei häviä koska kyllä sieltä putkesta kunnon kierroksilla aina läpi menee se kaasu.. mutta pienillä kierroksilla vastapaine haittaa käyntiä.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 13.5.2006 20:04

jees eli katoin tulpat ja ne oli aivan puhtaat ja aika uudet.tuntuu oudolta ku ei mitää muuta ongelmaa ku toi kauhee savutus ja tyhjäkäynnin häviäminen ! voiskohan tosiaan niinki pieni vika olla ku tuo pakoputki..no täytyy kattoo se :) toisaalta ajattelin et jos meni mäntä!?reikä?oli tarkoitus puristuspaineet mitata..apua kaivataan!!tänks.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.5.2006 20:20

Ota pakarin liitin irti ennen ekaa vaimenninta ja kokeile. Jos meno jatkuu tehottomana niin vika ei ainakaan johdu putkesta.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 13.5.2006 20:34

täytyy kokeilla tuntuu vaan et kai se ees jotenki kävis tyhjäkäyntii vaik siel ois tukoksia...

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 13.5.2006 21:23

mahtaa olla paras ku joken pajalle vaan viedään se

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 14.5.2006 13:09

ongelmana enää toi öljyn huohotus imupuolelle!letkut ei oo tukos..hjälp?!

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 14.5.2006 13:42

jos siellä on vaikka pakopuolelta venttiilivarrensuojakumi pompannu pois paikaltaan tai murtunu palasiks nii kyllä se alkaa sitte tunkea sitä öljyä joka suuntaan huohottimesta vaikka huohotin ois miten puhas (ei pelkkä letku auta vaan myös se venttiilikopassa oleva metalliverkkokin kannattaa putsata)

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 14.5.2006 14:22

huohottaa myös raskaasti mittatikunputkesta..

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 14.5.2006 14:50

katoitko sen pakoputken?

minulla oli kertaalleen yhdeltä pytyltä imupuolen venttiilivarrensuojakumi murtunut, niin jälki oli sitten sen pytyn pakoaukossa tämän näköistä : http://www.cc.jyu.fi/~hejusavo/mk2_pakokanava.JPG

Huohotus oli todella vahvaa, öljyä meni ihan tolkuttomasti ja auto sotki imupuolen todella vahvasti. Sama ilmiö tulee mikäli tukos on kauempana putkessa... eli se alkaa tuo paine karata pakopuolen venttiiliohjurin ohi öljypuolelle.

Mutta voihan sulla olla kyllä joku isompikin vika, mutta tuon suosittelen testaamaan eka koska ei oo eka kerta mullakaa ku tuommone tulee vastaa. Walkerin putkista irtoaa villa välillä, bosalin putkissa ruostuu sisukset ja romahtaa vaimenninpöntön sisukset kasaan....

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 14.5.2006 17:28

no toi nyt käy jotenki tyhjäkäyntiä ja pakoputkesta tulee ihan hyvin kaasut pihalle..tossa yritin mitata noita puristuspaineita mut oli aika huono mittarit.mutta kuitenki sain kaikista samat paineet.epäilen vahvasti tota venttiili puolta koska toi mittatikulta tulee melkeinpä puhasta pakokaasua..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 14.5.2006 22:17

mittailin noi puristuspaineet ja tein diagnoosin et yheltä mukilta pakovena palanu tai muuten vaa paskana.eli huomen kansi pois nii nähään tarkemmin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa