Osallistuessani tuohon ksenonvalomuunnossarjojen kimppatilaukseen heräsi kiinnostus noihin Kiinassa valmistettuihin tuotteisiin ja niiden (kimppatilaus)-hintoihin.
Etsin googlettamalla yrityksiä ja otin muutamaan yhteyttä. Muutaman yrityksen/tuotteen kohdalla heillä olikin jo Suomessa jälleenmyyjä. En jatkanut sitten niiden kanssa sen kummemmin asiasta.
Olen nyt sitten yrittänyt erään yrityksen tuotteista saada hinnat Suomeen toimitettuna (DDU). Tuotteen hinnan Suomeen toimitettuna he pystyvät sanomaan vasta kun tiedän mitä kaikkea olen ostamassa. Minimitoimitusmäärä esimerkiksi putkistoissa oli 20kpl. Alustavasti olen saanut hinnan vain Audi A4 1.8T catback-putkistosta (304 stainless steel) "vapaasti" Shanghaissa (tarkemmin FOB Shanghai) ja hinta oli 100 dollaria eli tämän hetkisen kurssin mukaan 77,44 euroa.
Olen myös pyytänyt FOB-hintoja muiden merkkien putkistoista, downpipeista, yleismallisista välijäähdyttimistä, vaimentajista jne. osista.
Olenkohan ymmärtänyt oikein mutta luullakseni suurin osa esimerkiksi eri merkkisistä after-market valoista, monet ksenonsarjat, ainakin osa välijäähdyttimistä jne on peräisin juuri tuolta.
Oletteko tehneet kimppatilauksia ja minkälaisia kokemuksia tilauksen sujumisesta ja itse tuotteista? Olisiko kellään kiinnostusta minkäänlaiseen tilaukseen?
Kimppatilaukset Kiinasta (tai muista Aasian maista)
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän ne xenonvalosarjat ovat yhtälailla autonosia. En kuitenkaan itse ole "vetämässä" tuota tilausta, joten ei ole hajuakaan tulliprosentista.
Tuotteen hinta ja toimituskulut muuttuvat sen mukaan kuinka paljon tilaa. Myös toimitustapa (toimituslauseke) vaikuttaa lopulliseen kokonaishintaan.
Onkohan nuo Kiinassa valmistetut coolerit hyvää tavaraa?
Tuotteen hinta ja toimituskulut muuttuvat sen mukaan kuinka paljon tilaa. Myös toimitustapa (toimituslauseke) vaikuttaa lopulliseen kokonaishintaan.
Onkohan nuo Kiinassa valmistetut coolerit hyvää tavaraa?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”