Kannen kunnostusta (ohjuriongelma)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

Kannen kunnostusta (ohjuriongelma)

ViestiKirjoittaja -Onze- » 12.5.2006 9:29

On Golfin vm-87 1.6 kansi josta on nuo venttiiliohjurgumit "jumissa" vai onko niihin jokin oma kikka jotta ne saa irti, en vielä ole alkanut käyttämään hillittyä väkivaltaa ko aatteli nyt kysäst täältäki.

Kannesta on kyllä purettu venttiilit pois, että ne ei oo tiellä :)

Ongelmana on myös tuon kannen pitämä kilkatus, ilmeisesti tuossa nuo välykset säädetään vaihtamalla tuo nokan alla oleva "lautanen", jotta välykset tulisi kuntoon, mikä tuon välyksen sitten alunperin muuttaa, ku lautasissa ei kummoista kulumaa näy, että ilmeisesti nokat sitte kuluneet? eihän näissä hydraulisissa kansissa ole oikein mitään säädettävää välystensuhteen (muutakuin vaihtamalla osia).

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 12.5.2006 10:18

Taitaa olla kovat nostaja, vai onko, kun kerran se lautanen, eli säätöpala, on vaihdettava? Onko kannessa kaikki laakeripukit? Vaikuttaisi siltä, että se ei olisi hydraulikansi.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 12.5.2006 11:29

jos laakeripukeilla tarkoitat näitä nokka-akselin kiinnitys U-kappaleita, jotka tulee 2 mutterilla kanteen kiinni, niin vastaus on ei, periaatteessa yksi puuttuu 3 ja 5 välistä eli nelonen. ja tuossa ei ole edes jenkoja kannessa saatika muutakaan paikka mihin pukkin(4) vois laittaa. Toinen kansi on kyllä sellainen jossa on nuo kaikki viisi. Ja oikeastaan se on se kansi josta kenkä puristaa, tuo toinen on nyt sellainen harjoittelu kansi. Mikäs sitten erottaa hydraulisen ja tavallisen golffin kannen?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.5.2006 12:30

Hydraulisessa kannessa on yksi öljynpaluukanava enemmän sytytystulppien puolella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.5.2006 12:33

Kyllä ne ohjurinkumit on usein melko jäykästi kiinni. Kapeilla kärkipihdeillä oon irrottanu.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.5.2006 17:03

hakee sellaset pihdit kaupasta joilla ne on tarkotuskin irroittaa niin ei tarvii tapella

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.5.2006 18:19

Ei pihdellä tarvinu kun ottaa kunnolla kiinni ja vetää.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 12.5.2006 19:38

eli ei mitään kääntö liikkeitä tai vastaavia? kiinni vaa ja perkeleellinen veto tai vetoja :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.5.2006 21:25

Ne ei oo kiinni muuta kun sen kumin puristavalla voimalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa