Eli nyt viikon ajan tuossa Corradossa on ilmennyt sellainen mukava metakka, ja mtään muuta johdonmukaista tapaa tälle äänelle ei ole kuin että ääni tulee kun lämmöt alkaa nousta lähemmäksi 110 viivaa kuin 70:nen.
Ääni ei edes välttämättä kestä pitkään ja yleensä juuri jossain ruuhkassa alkaa kulumaan. Oisko kyseessä vesipumppu, kun alkaa olla vähän vitsit vähissä ja se nyt ekana tuli mieleen. Voiko pelkkä löysällä oleva hihna aiheuttaa tuon?
Kone lämpenee, alkaa jurnutus
Valvoja: ffp jäsenet
Niin mäkin aluks mutta se että flekti pyörii kuitenkin ihan kiltisti. ainakin nyt kun oon sinne katsonut..
Toisaalta voisko se olla vaan niin yksinkertainen juttu että siihen flektiin pääsis jokin ottaa kiinni ja sen takia siellä kuuluis toi jurnutus (siis tietyissä asennoissa)
Mut viimeks kun katsoin tosissaan flektin niin siellä ollut mikään mitä voisin keksiä että tekis sen äänen.
Toisaalta voisko se olla vaan niin yksinkertainen juttu että siihen flektiin pääsis jokin ottaa kiinni ja sen takia siellä kuuluis toi jurnutus (siis tietyissä asennoissa)
Mut viimeks kun katsoin tosissaan flektin niin siellä ollut mikään mitä voisin keksiä että tekis sen äänen.
nostin topikkia kun omasta octaviasta alko kuulumaan semosta jurnutavaa ujellusta joka katkeilee. se tulee selvästi flekstistä koska se pyöri sillon kun se ääni kuulu ja kuuloaistimustenikin mukaan se tulee tasan juuri flektistä. näyttäisi kuitenkin pyörivän ihan hyvin ja tökkimättä mutta pitää pirun pahaa ääntä. onko siitä laakerit lopussa vai mikä sitä vaivaa? autolla on ajettu 190tkm ja vuosimali on 98. moottorin lämpömittari näytti muuten sitä normaalia lämpimäksi ajettua moottoria.
Mä epäilen omassani että pakko se on olla jotenkin tossa flektissä se vika. Ainakin sain sellaista vinkkiä että Corradossa on kaksitehoinen flekti ja se nopeampi pyörimisliike lähtis just silloin kun mulla alkaa kuulua tuo jurnutus.
Ja toisaalta en ole kyllä keksinyt vielä mitään mikä muu voisi alkaa jurnuttaa prikulleen kun lämmöt on tietyllä korkeudella.
Ja toisaalta en ole kyllä keksinyt vielä mitään mikä muu voisi alkaa jurnuttaa prikulleen kun lämmöt on tietyllä korkeudella.
flektiä on nyt rasvattu mutta kun se niin harvoin pyörii niin en tiedä onko auttanut mutta eihän kokeilu paljoa maksa. eli ohje flektin moottorin päätylaakerin rasvaukseen näppärästi flekti paikallaan:
irrota vaikkapa puukolla flektin moottorin päästä pieni, noin sentin halkaisijaltaan muovikorkki, varovasti koska se ei saa mielellään särkyä tai haljeta. suihki reippaasti sen alta löytyvään reikään HHS vaseliinia tai jotain kestävää mutta laihaa vaseliinia. sitten korkki nätisti ja tiiviisti kiinni ettei sisuskalut pääse paskaantumaan ja jos tuli niitä reikiä kiellosta huolimatta tehtyä niin paikkausta silikonilla. toimii tai sitten ei, mutta yrittänyttä ei laiteta.
tämä ohje pätee ainakin tuohon omaan autoon. oli sen verran v-mäisen näköinen kiinnitys flektille että en alkanut ottamaan sitä irti vaikka aluksi tarkoitus olikin.
irrota vaikkapa puukolla flektin moottorin päästä pieni, noin sentin halkaisijaltaan muovikorkki, varovasti koska se ei saa mielellään särkyä tai haljeta. suihki reippaasti sen alta löytyvään reikään HHS vaseliinia tai jotain kestävää mutta laihaa vaseliinia. sitten korkki nätisti ja tiiviisti kiinni ettei sisuskalut pääse paskaantumaan ja jos tuli niitä reikiä kiellosta huolimatta tehtyä niin paikkausta silikonilla. toimii tai sitten ei, mutta yrittänyttä ei laiteta.
tämä ohje pätee ainakin tuohon omaan autoon. oli sen verran v-mäisen näköinen kiinnitys flektille että en alkanut ottamaan sitä irti vaikka aluksi tarkoitus olikin.
noniimpä niin. kelit taas lämpesi niin sieltähän se ihana katseita kääntävä mekkala taas ilmestyi. rasvauksesta ei siis ollu mitään hyötyä vaan koko saakelin rohjo pitää päästää irti ja rasvata kunnolla purettuna. välystä ei kyllä tunnu että laakerit on varmaan vaan kuivat kun se niin harvoin pyörii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa