Golf öljyvalo/sireeni...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juhtuo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.8.2005 17:21

Golf öljyvalo/sireeni...

ViestiKirjoittaja juhtuo » 10.5.2006 23:32

Niin, ostin tossa golfin, ja siinä on sellane "ominaisuus", että kun kierrokset menevät jotai vähä yli 2000, nii öljyvalo vilkkuu ja alkaa kuulua piippaus...se jatkuu kunne virrat sammutetaan...edellinen omistaja sanoi että se johtuu jonkin ohjainpiirin maadoituksesta, ja siitä johtuisi myös mitarivalojen toimimattomuus...mitä veikkaatte?se ääni on aika ärsyttävä, onko minun nyt otettava mittaristo irti?

Auto siis golf mk2 1.8gt 8v

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.5.2006 23:38

Mä tarkastasin ensin yläpaineanturin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.5.2006 9:01

Ja yläpaineanturi on siinä kannen päädyssä yleensä. Ko. anturi tulee mukaan vasta 2000rpm kohdalla.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.5.2006 9:11

Yli 2000rpm seurataan öljynsuodatinjalassa olevaa anturia.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 11.5.2006 10:56

Eikös se yläpaine/korkeepaineanturi 2,0bar (vai oliko se 1,8bar) ole öljynsuodattimen jalassa? Kannen päässä on matalapaine 0,25bar. Hyvinpaljon loogisempaa noinpäin.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.5.2006 14:25

juurikin noin^

ja tarkastetaan samalla ne anturien johtojen kunnot. Eräs taulapää nimittäin kerran laittoi ostattelemaansa autoon 4litraa ylimääräistä öljyä kun luuli öljyn olevan vähissä.
Sitten oli vaan johto poikki anturalta. Kyseinen tyyppi ei kyllä osannut katsoa että öljytikku näytti saatanasti liikaa ja vei auton myyjälle takaisin kun luuli että siitä on mennyt kansipahvi.
nauratti ja vitutti samaan aikaan kaverin puolesta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.5.2006 20:16

Täällä taas väitetään ihan toista:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42293&highlight=%F6ljynpine
Ja täällä, jossa ensin jakelin vääriä (vai oikeita?) ohjeita:
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6375

Edit: Helppohan tuo olisi kokeilla, kun ensin muistaisi kumpi on avautuva ja kumpi sulkeutuva anturi :D

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.5.2006 21:27

kannenpäässä avautuu ja jalassa kytkee paineella.

juhtuo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.8.2005 17:21

ViestiKirjoittaja juhtuo » 15.5.2006 14:25

Joo, kyllä vika on maadotuksessa tai jossain,sillä anturit on vaihettu ja vika jatkuu... mites jos otan ajotietokoneesta alipaineletkun vek,nii häipyiskö vika?tulisko jotai komplikaatioita?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.5.2006 18:23

Alipaineletku vaikuttaa käsittääkseni vain kulutuksen laskentaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa