AHU.n pahvi paloi..tee-se-itsekkö???Kunnossa taas...
Valvoja: ffp jäsenet
AHU.n pahvi paloi..tee-se-itsekkö???Kunnossa taas...
451 tkm oli sitten AHU.n kansipahville tarpeeksi.
Eli Passat -98 TDI poltti päreensä..
Korjaamon arvio oli :
Pelkkä kannentiivisteen vaihto osineen n.550 euroa
jos kansi pitää oikaista n.850 euroa. (kansi tällöin purettava osiksi ventiilit irti yms.)
Jos kansi halki tai jotain muuta kivaa hinta jopa 1500 euroa...
Katselinpa sitten motonetin osa hintoja.
Kannentiiviste + yläpääntiivistesarja + kannenpultit
yhteensä 130 euroa.
Jakopään kansssa tietenkin tarkkana mutta mites muuten,
onko tuossa mitään kummempia ongelmia itse tehdessä?
Eli olisko "helppo" tapa säästää muutamia satoja euroja?
Eli Passat -98 TDI poltti päreensä..
Korjaamon arvio oli :
Pelkkä kannentiivisteen vaihto osineen n.550 euroa
jos kansi pitää oikaista n.850 euroa. (kansi tällöin purettava osiksi ventiilit irti yms.)
Jos kansi halki tai jotain muuta kivaa hinta jopa 1500 euroa...
Katselinpa sitten motonetin osa hintoja.
Kannentiiviste + yläpääntiivistesarja + kannenpultit
yhteensä 130 euroa.
Jakopään kansssa tietenkin tarkkana mutta mites muuten,
onko tuossa mitään kummempia ongelmia itse tehdessä?
Eli olisko "helppo" tapa säästää muutamia satoja euroja?
Viimeksi muokannut AGU, 7.7.2006 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakopää on uusittu kuukausi/4000km sitten joten sen saanee kasata "vanhoilla" osilla. Olisi tuokin remontti mennyt kivasti tässä samassa kun jakopään joutuu kuitenkin avaamaan. Eli nuo yllä mainitut hinnat eivät jakopäätä sisällä.
550 euroa sisältää vain kannen irrotuksen/asennuksen uusin tiivisten.
850 euroa sisältää myös kannen oikaisun mutta ei käsitääkseni ohjureita yms.
Vaan mahdolliset venttiilit, ohjurit ja muu mahdollinen tarvike ja lisätyö
nostaa hintaa. Työ on 55 euroa tunti.
Öljyt tulee muutenkin vaihdettua aina itse, Diamond diesel 50 euroa/ 10 litraa
ja siihen suodatin 7 euroa.
Pitääkös tuo syöttöpummpu jotenkin lukita paikoilleen että ajoitus pysyisi kohdillaan? Onko mitään kuvia kellään jakopään ajoitus merkeistä?
Omat kansiremontit rajoittuu -88 corollaan ja -90 Poloon.
Poloinen on ainakin kestänyt jo 3 vuotta/60tkm sen jälkeen kun
vaihdoin siihen yhden palaneen ventiilin ja muutkin venttiilit tuli
samalla hiottua. Corollan myöhemmästä kohtalosta ei tietoa.
550 euroa sisältää vain kannen irrotuksen/asennuksen uusin tiivisten.
850 euroa sisältää myös kannen oikaisun mutta ei käsitääkseni ohjureita yms.
Vaan mahdolliset venttiilit, ohjurit ja muu mahdollinen tarvike ja lisätyö
nostaa hintaa. Työ on 55 euroa tunti.
Öljyt tulee muutenkin vaihdettua aina itse, Diamond diesel 50 euroa/ 10 litraa
ja siihen suodatin 7 euroa.
Pitääkös tuo syöttöpummpu jotenkin lukita paikoilleen että ajoitus pysyisi kohdillaan? Onko mitään kuvia kellään jakopään ajoitus merkeistä?
Omat kansiremontit rajoittuu -88 corollaan ja -90 Poloon.
Poloinen on ainakin kestänyt jo 3 vuotta/60tkm sen jälkeen kun
vaihdoin siihen yhden palaneen ventiilin ja muutkin venttiilit tuli
samalla hiottua. Corollan myöhemmästä kohtalosta ei tietoa.
Tuli tänään käytyä alfamerin putiikissa ja haettua passatin kirja.
Yllättävän hyvä kirja, kyllä tuosta on paljon apua kun
ei tarvi "selviä" asioita miettiä.
Sunnuntaina tai maanantaina saan tuon työn alle, katsotaan miten äijän käy...
Biltemastahan löytyy oikeen sarja missä on noi jakopään lukitusvempaimet,
mutta taitaa lattarauta ja 6mm tappi ajaa saman asian.
Alfamerin opuksen mukaan dieselin kantta ei voi oikasta, onko näin?
Eli jos liian kiero niin uutta kantta ostamaan vai?
Jos päädyn uusimaan ohjurit ja venttiilit (venttiilit pitänee uusia jos ohjuritkin??vai?)
niin löytyykö suosituksia Vantaan suunnassa olevasta pajasta joka tuon laadukkaasti hoitaisi?
Yllättävän hyvä kirja, kyllä tuosta on paljon apua kun
ei tarvi "selviä" asioita miettiä.
Sunnuntaina tai maanantaina saan tuon työn alle, katsotaan miten äijän käy...
Biltemastahan löytyy oikeen sarja missä on noi jakopään lukitusvempaimet,
mutta taitaa lattarauta ja 6mm tappi ajaa saman asian.
Alfamerin opuksen mukaan dieselin kantta ei voi oikasta, onko näin?
Eli jos liian kiero niin uutta kantta ostamaan vai?
Jos päädyn uusimaan ohjurit ja venttiilit (venttiilit pitänee uusia jos ohjuritkin??vai?)
niin löytyykö suosituksia Vantaan suunnassa olevasta pajasta joka tuon laadukkaasti hoitaisi?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
AHU toimii taas
Niin tuli se AHU.n kansi tosiaan avattua ja nyt alkaa tuntumaan että remontti onnistui. Vettä ei katoa ja lämmöt pysyy tasaisena.
Kansi oli suora ja ehjä joten helpolla ja halvalla päästiin.
Venttiilit olivat alipainekokeessa tiiviit eikä paineistus
paljastanut halkeamiakaan kannesta.
Kantta ei siis purettu lainkaan.
Kustannuksia ainoastaan kannentiiviste + pakosarjan tiiviste ja
pari kumirengasta vesiputkien tiivisteiksi n. 70 euroa.(VW tiskiltä).
Kannenpultit 15 euroa/10kpl motonetista+ jotain letkunkiristimiä yms. pikkusälää.
Öljyt ja suodatin n.30 euroa.
Kyllähän tuossa jäi 8 tunnin työstä palkkaa
korjaamohintoihin verrattuna useita satasia.
Kansi oli suora ja ehjä joten helpolla ja halvalla päästiin.
Venttiilit olivat alipainekokeessa tiiviit eikä paineistus
paljastanut halkeamiakaan kannesta.
Kantta ei siis purettu lainkaan.
Kustannuksia ainoastaan kannentiiviste + pakosarjan tiiviste ja
pari kumirengasta vesiputkien tiivisteiksi n. 70 euroa.(VW tiskiltä).
Kannenpultit 15 euroa/10kpl motonetista+ jotain letkunkiristimiä yms. pikkusälää.
Öljyt ja suodatin n.30 euroa.
Kyllähän tuossa jäi 8 tunnin työstä palkkaa
korjaamohintoihin verrattuna useita satasia.
Mitä sanotte seuraavanlaisista oireista? Kuumalla koneella kovemmat kiihdytykset työntää jäähdytinnesteet paisuntasäiliöstä pihalle. Normaaliajossa ei muita oireita kuin se, että kylmäkäynnistys on hieman aiempaa nihkeämpää. Voiko jostain päätellä selviääkö pelkällä tiivisteen vaihdolla vai onko mahdollisesti koko kansi sökö? Koneella on ajettu +376 tkm eli jotain tällaista oli kai odotettavissa... Niin ja voiko autolla ajaa jos ajelee nätisti vai voiko tuo hajottaa muitakin paikkoja?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa