g2 gti 16v kytkimen vaihto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tume22
-
Viestit: 34
Liittynyt: 13.10.2004 19:36

g2 gti 16v kytkimen vaihto?

ViestiKirjoittaja tume22 » 10.5.2006 22:04

elikkäs millanen on vaihtaa kytkin tohon -89 gti kakkikseen?

mitä joutuu purkamaan? mitä kannattaa ostaa ettei tule yllätyksiä siis levyn ja asetelman lisäksi?

mites painelaakeri, voiko sen vaihtaa jälkeenpäin kun se on siellä päätykopan alla? eli siis ei tarvi olla laatikko irti vai tarviiko?

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 11.5.2006 21:56

joo suhteellisen iisi homma, parikertaa tehneenä rupee jo luistamaan.. purettava ainakin: lasinpesurin säiliö, flekti, johdot jotka kulkee päällä, vivustot, startti+etutuki (joutuu nostaa/tuettava konetta), päätykiinnikkeineen, vetarinlaipat ja tietenkin kiinnityspultit. Vittumainen irroittaa/laittaa paikkalleen kun vetarin laipat ottaa lohkoon helposti kiinni, pitää muljauttaa aika pystyasennossa paikalleen. Ainakin levyn lisäksi kannattaa tarkistaa kytkimeltä tulevan käyttötangon helan ja stefan kunto ettei ruiki öljyjä uudelle levylle, myös vetareiden stefojen kunto kannataa tsekata. Öljyt kannattaa ehdottomasti vaihtaa (menee 2litraa) ja käyttää volkkarin omaa öljyä tai sitten sitä täyssynteettistä ettei riko synkronointia. Vivustojen kunto on myös helppo tarkastaa laatikko irti ja enemmän tilaa uusia mahdolliset vialliset osat. Painelaakerista ei tietoa voiko vaihtaa ilman laatikon irroitusta mutta joka kerta joutunu vaihtaa happaman painelaakerinkopan sen peltilätkän, sillä tuntuu olevan ruostuvaa sorttia.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.5.2006 10:38

flekti

Minkäs ihmeen takia se flekti sieltä täytyy irrottaa? Ainakaan itse en sitä ole koskaan irroittanut.
Painelaakerin saa vaihdettua sieltä päädystä ilman laatikon irroittamistakin, mutta kannattaa se kuitenkin samalla vaihtaa laatikon ollessa irti.
Vittumainen irroittaa/laittaa paikkalleen kun vetarin laipat ottaa lohkoon helposti kiinni, pitää muljauttaa aika pystyasennossa paikalleen.

Varsin totta. Auttaa kun muutaman kerran on sen irroitellut niin oppii sen asennon mistä se sieltä tulee pois.
Itse olen ottanut kuskin puolen vetarin aina kokonaan pois sieltä niin ei ole siinä tiellä kun laatikkoa pyörittelee.

Niin ja sitten kun otat mittarinvaijeria irti laatikosta niin kannattaa olla tarkkana että sen päässä oleva muoviratas ei putoa laatikkoon. Joskus se saattaa olla aika löysässä siinä vaijerin päässä.

tume22
-
Viestit: 34
Liittynyt: 13.10.2004 19:36

ViestiKirjoittaja tume22 » 14.5.2006 11:31

juu nyt on uus kytkin paikallaan ja kyllähän se tosiaan oli se laatikon pois ottaminen aika työn takana.. takasin se meni aika heftisti kun oli vauhtipyörän lovi oikeessa asennossa, varmaan ois pois ottaessakin helpottanut jos se ois ollut kohillaan..

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 15.5.2006 21:59

Niin tuo vaan mukavasti lisätilaa, mut ei varmaan pakollinen ;)

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 17.5.2006 19:00

niin ja sitä konetta on helppo liikutella kun lykkää matalan hallitunkin öljypohjan alle niin pystyy yksinkin kaikuttelemaan myllyä eri kulmiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa