1.8t AEB tehot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t AEB tehot hukassa
nyt kun auto on toiminut taas vajaan 10000 kilsaa niin johan ilmeni uusi vika. eli 3000 kierroksen jälkeen ei taho vetää enää millään, tuohon kolmeen tonniin asti menee ihan hyvin mut sitte on aika väkinäistä. Oiskohan vaihtovuorossa ilmamassamittari? vikakoodit pitää lukee kuhan saan koneen taas lainaks.
onkohan nää 1.8t vehkeet oikeesti näin pommeja vai onko käyttäjässä vikaa?
onkohan nää 1.8t vehkeet oikeesti näin pommeja vai onko käyttäjässä vikaa?
lukasin vikakoodit eikä löytyny mitään. auto toimii edelleen samalla tavoin. mutta huomasin tuossa että kun kovemmin antaa kenkää niin aikamoinen palaneen käry haisee ajon jälkeen ja tuo käry tulee pakoputkesta.
eikös katalysaattori ainaki rupee kärtsäämään jos se on paskana?
no onpahan taas yks ongelma minkä kanssa painiskella, ei käy aika pitkäks :)
eikös katalysaattori ainaki rupee kärtsäämään jos se on paskana?
no onpahan taas yks ongelma minkä kanssa painiskella, ei käy aika pitkäks :)
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
no nyt tuo ihmeauto intiasta pelaa taas ihan hyvin. tankkasin ysikasia niin johan jaksaa vetää yläkierroksillaki ihan toiseen malliin.
en vaan oikeen jaksas millään uskoo että 95 ja 98 ero ois ihan tuommonen vakio moottorilla!? tai sit on taas st1 asemalla ollu erittäin paskaa bensaa.
nyt on enää ongelmana se jumalaton palaneen käry mikä lähtee poletuksen jälkeen.
en vaan oikeen jaksas millään uskoo että 95 ja 98 ero ois ihan tuommonen vakio moottorilla!? tai sit on taas st1 asemalla ollu erittäin paskaa bensaa.
nyt on enää ongelmana se jumalaton palaneen käry mikä lähtee poletuksen jälkeen.
iteltä hävis se käry kun sai auton kuntoon muuten...tuli laitettuu uusi pokspoks venttiili ja kaasuläppäyksikkö jonka vastus arvot oli ihan muuta kun piti olla...samalla hävis kaiken maailman nykimiset ja kulkupuoli parani huomattavasti.
mulla se käry haiskahti samalta kun hitsatessa.
noh kaverilla on -05 vuosimallinen seat leon 1.8t ja samanlaista käryä päästelee aina välistä kovan poletuksen päätteeks...liekkö joku ominaisuus josta ei kannata välittää?
mulla se käry haiskahti samalta kun hitsatessa.
noh kaverilla on -05 vuosimallinen seat leon 1.8t ja samanlaista käryä päästelee aina välistä kovan poletuksen päätteeks...liekkö joku ominaisuus josta ei kannata välittää?
Joo niin määki pikkusen ajattelin. No välillä tuntuu että ei kaikki tehot olisi käytössä mutta ei oo mitään tuollaista nykimistä havaittavissa. Kun auto kävi huollossa viime viikolla ni katsoivat vikakoodit ja siellä oli lambda anturi antanut muutamia virheitä. Putsasivat samalla tuon kaasuläppäkotelon... Voisikos olla katalysaattori tai takapönttö?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
mulla on sellanen käsitys tuosta lamdasta että se hidastuu kun tulee tarpeeks ikää...
viihtyy liian pitkään laihalla tai rikkaalla. tiiä sitten pitääkö tuo paikkansa.
omalla lamdalla ajettu 250000. että jos kokeeks ostas uuden ja tekis tuollasen perstuntuma testin.
golffin lamadan hinnasta en tiiä mutta 1.8t aeb A nelkkuun maksaa jotain 220€ siis alkuperänen.
viihtyy liian pitkään laihalla tai rikkaalla. tiiä sitten pitääkö tuo paikkansa.
omalla lamdalla ajettu 250000. että jos kokeeks ostas uuden ja tekis tuollasen perstuntuma testin.
golffin lamadan hinnasta en tiiä mutta 1.8t aeb A nelkkuun maksaa jotain 220€ siis alkuperänen.
No joo mun anturilla ei oo ajettu kuin 127000 mutta kaippa nuo on tollasia vaihtokamoja... Melko kallista on mutta täytyy kysellä mitä se tohon Gulffiin maksaisi. Kiitoksia vaan vastauksista! Niin joo yksi kysymys vielä... =)) Mites tuon 98 oktaanisen kanssa... Voiko sitä vaan alkaa tankkailemaan vai tarvitseeko tehdä jotain erillisiä toimenpiteitä ennen tankkausta?
Omaan 1.8t:hen juuri vaihdoin lambdan alkuperäisen 170tkm ajetun tilalle, vaikutus oli _todella_ huomattava kulkuun. Varsinkin alakierroksilta puuttui puhti kokonaan vanhalla lambaadalla. NGK:n mallikohtanen lambda ~150e, Boschin hinnasta ei tietoa.
Tässä enemmän tietoa lambdasta.
Tässä enemmän tietoa lambdasta.
Tuossa oli auto muutaman päivän ajamatta ja kun lähdin liikenteeseen ni aivan hirveä pölly lähti putkesta. Pysäytin auton ja menin haistelemaan =)) ni siellä oli taas samanlainen käry... Sitten kun olin ajanut muutaman kilometrin niin isompi savutus loppui mutta silti kun taas pysähdyin niin tuli sellainen käry putkesta. Kaippa se on sitten ensi viikolla käytävä uusimassa se lambda anturi jos se kerta voi tuollaista aiheuttaa!?
Noniin ja tänään kävin Autotalo Laakkosella luettamassa vikakoodit Golffista... Vikakoodi on seuraavanlainen "Lohko 1 Katalysaattorijärjestelmä, Vaikutus liian pieni". Tarkoittaakos tuo että katalysaattori on mennyt rikki? Jos näin on niin olen ostanut auton noin 4 kk sitten liikkeestä joten eikös tuo mene myyjän piikkiin?
Noniin tänään neuvoteltiin myyjän kanssa tuosta asiasta ja sovittiin että mä maksan 100 ekee tosta katista ja he maksavat loput. Ei mielestäni mikään hirveen paha rasti. Olisi tietysti voinut olla todella hankala mutta katsoin tämän parhaaksi vaihtoehdoksi. Onko kenelläkään tietoa tuosta vikakoodista? Laakkosella sanoivat kyllä että luultavasti se on se katalysaattori paskana...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa