turbon vaihto 66kw tdi 3b pasuunaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

esco
-
Viestit: 62
Liittynyt: 22.9.2003 15:14

turbon vaihto 66kw tdi 3b pasuunaan

ViestiKirjoittaja esco » 4.5.2006 18:41

minkälainen revohka ? meneekö viikonloppu, rystysten nahat ja kartonki marlboroa?

mites yhteen sopivuus 3BG alkupään puhaltimien suhteen ? näkyisi muutama löytyvän kohtuu hintaan, niin miksei vaihtaisi samalla hitusen isompaa..

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 4.5.2006 21:11

Niin, ollaanko nyt vaihtamassa ihan vaan orggis ahdin uuteen samanlaiseen? Se varmaan onnistuu viikonlopun aikana, vaikka tekisi rauhassa.

Jos olet samassa rytäkässä ajatellut laitella isomman ahtimen esim. 130 hp:n gt17vnt niin sitten kannattaa etsiskellä sopivat osat valmiiksi, muuten homma venyy. Jos olet ajatellut laittaa vielä isomma esim. gt20vnt niin homma venyy joka tapauksessa.

Eikös tossa 66kW moottorissa ole ahdin ikään kuin pakosarjan yläpuolella? Ahdin taitaa olla myös normaalilla hukkaportilla? 110 ja 130 hp koneissa ahdin on muuttusiipinen ja ahdin sijaitsee pakosarjan alapuolella, moottorikannakkeen ja runkoaisan välissä, tilaa erittäin rajoitetusti.

Elikkä jos meinaat laittaa vaikka tollasen 130hp:n ahtimen niin mukana pitäisi olla pakosarja, downpipe, imuputki... ahtoputkiston lähtö varmaankin muuttuu, samoin öljynpaine- ja paluuputket. Sitten pitää keksiä muuttuvasiipiselle ahtimelle ohjaus.

Korjatkaa jos olen ihan väärässä...

Jos/kun orggis ahdin kaipaa vaihtoa tai huoltoa niin sovita siihen samalla vähän isommat siivet asian osaavassa turboputiikissa. Turbon pesät pysyy ulkoa samana, samoin kuin kaikki orggis putkitukset, lähdöt yms. yms. Plug and Play.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.5.2006 22:15

Kylläpä tuo juuri noin menee.

esco
-
Viestit: 62
Liittynyt: 22.9.2003 15:14

puhallin...

ViestiKirjoittaja esco » 8.5.2006 17:34

oli tarkoitus vaihtaa samassa rytäkässä vähän isompi BG passatin ahdin, nimenomaan se 130hp:n.

olin tietoinen että suht kaikki liittimet, yms tulevat vaihtumaan mutta lähinnä hain tietoa että käykö mikään suoraan ?
Kenelläkään takana vastaavaa projektia ja minkälaisia lukemia saadaan vaihtamatta muuta ?

puhallin sijaitsee tuossa vasemmalla koneen kupeessa(keulasta päin katsottuna), ei missään uskomattoman ahtaassa tai vaikeassa paikassa.. tietysti kaikki suhteellista :)

pakosarja tuli turbossa mukana, myös se alkaa askarruttamaan että meni koko putkisto vaihtoon niin paremman virtauksen toivossa kuin käymättömyytensäkin takia ?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.5.2006 19:23

Ei kai se pelkkä ahdin niitä tehoja mihinkään nosta, jos ei lisää syöttöä?
Varmaan paras ratkaisu olis pakosarja ja turbo afn:stä ja ennen asennusta pyöräyttää ahdin fin-turbon kautta..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa