2.0 TDI:in vakioteho.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

2.0 TDI:in vakioteho.

ViestiKirjoittaja golf tdi » 8.5.2006 1:26

Tehdashan ilmoittaa tuosta koneesta 140hv/320nm,mutta mikä on todellisuus vakiokoneen tehoista.Oletteko penkittäneet omianne.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 8.5.2006 10:39

VW:n tuntien 160 hp / 400 Nm.

Kävin koeajamassa Alfa Romeo 159 2.4 JTDm:n 200 hp/400 Nm. Alavääntöä ei ole ollenkaan, hyvin kiertää, ja ahdot säilyy yli 4000 RPM. Alavääntöä 1000-2000 RPM on saman verran 2 vaihteella kuin VW:ssä 4 vaihteella.

Tehoja ei takuuvarmasti oli kuin 170 hp, koska kärry ei liiku mihinkään, vaikka huomioisi 1700 kg oma massan. TM penkitti 8.9 s 0-100 km/h, kun luvattiin 8,3 s. VW taisi olla, että luvattiin 10 s ja meni 9 s.

Eli 200 hp:n ja 140 hp:n välillä ei käytännössä ole eroa. VW:ssä saa vielä hyvän alaväännön kaupanpäälle. Alfa oli muuten pirun hieno sisältä ja ulkoa, mutta moottori oli hanurista.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.5.2006 17:20

Alfa on varmaan lastunvääntäjille oiva lähtökohta, parempi kuin pieniahtiminen 2.0 tdi.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 8.5.2006 17:46

Yhdyn edellisen puhujan mielipiteeseen...Autistista henki loppuu, jo 3000 kohdalla ja vääntö piikki vähä päälle 2000rpm (perse dyno) eli en lähtisi vielä haukkumaan Alfan koneen "luonteen" suunnittelua, koska sieltä saattaa löytyä 200hepoa, mutta vain alavääntöä heikompi. Voisin kuvitella BMW 2.0d käyttäytyy samalla tavalla kuin Alfa ja tosi elämässä ne nykii siitäkin 200hv pelkällä lastulla (Audi 180hv) ja näyttää audille takavaloja.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 8.5.2006 19:52

.
Yhtä Skodaa olen ollut Mikalla käyttämässä.
Siinä oli vakiona ~150hv, noin 3700rpm.
Vääntöjä nippa, nappa luvattu määrä.
Niinkuin OP kirjoittikin, moottori alussa vääntää hyvin, mutta kiihtyvyys puutuu ja ahdistus alkaa nopeasti, ennen kolmea tonnia.
Lastulla saa vähän korjattua.
.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 8.5.2006 20:34

Vakiona ei ole 200 hp se on aivan selvä. 80-120 km/h monta vetoa 3-vaihtella 1700 kg + 300 kg 7,0 s. Lähempänä on 170 hp.

Luonnekysymykset on makuasioita, tuo on tosi sporttinen, eli alfa-tyylinen.

Viripotentiaalia varmaan löytyy hyvin, koska ahdot pysyi tapissa yli 4000 RPM, mitä en ole nähnyt VW:n vehkeissä tapahtuvan.

Kaikista ikävintä oli, että ei saanut sutimaan millään.

Joku puhui, että alavääntöä olisi rajoitettu päästöjen takia uusissa koneissa. Itse muistalen kaiholla AHU:n 200 Nm tyhjäkäynnillä, ei tuu enää sellaisia.

Tuntuu, että kaikki uudet dieselit sitten vuoden -91 2.5 TDI / 1.9 TDI:n jälkeen on jättäneet kylmäksi. Kulutukset ei ole pienentyneet, viritysaste noussut jonkun vai jonkun verran... Pitää rueta virittämään tuota 2.5 TDI pataa, lähden hakemaan jenkeistä racet ja lyödään Alfan ahdin sekä kunnon välijääyhy, niin jää ainakin vakioalfat soittelemaan. No jos kävisi vielä kokeilemassa uudet BMW:t 320d ja 330d, niin jos löytyisi jotain mukavaa.

Ainoa valo tunnelin päässä näyttäisi olevan PSA:n diesel hybridit. Tosin samoihin kulutuksiin pääsi 3 L lupo 1.2 TDI ( ei tosin kaupungissa ). Tuo siis vain kulutuksista.

Onko joku testannut Avensis 177 hp:tä? Ei tuntunut kyllä siinäkään olevan samat pollet kuin VW:ssä. Kulutuksetkin tuntuivat olevan aivan jotain muuta kuin ilmoitetut.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 9.5.2006 10:27

kuultua kyliltä: toi vanha facelift alfa 156 farkku 175hv:n turvin kuulemma huomattavasti pirteämpi tota uutta 200hv 159 mallia . disukoita siis molemmat

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 9.5.2006 12:21

Jos nyt ruetaan spekuliomaan aivan teoreettisesti. Niin kyllä siinä voi 200 hp:n piikkiteho olla, mutta vaihdevälin keskiarvo(80-120 km/h, 3-vaihde) teho on paperillakin varmaan vain 130 kW, ja todellisuudessa 120 kW. TM:n artikkelissa 9/06 tämä myös näkyy selvästi. Verratkaa vaikka samassa lehdessä olleeseen Hondan 2.2 Dieseliin, jossa maksimiteho=keskiarvo teho vaihdevälillä. Jotkut Opeleiden dieselit on sellaisia, että maksimiteho oli 2000-4000 RPM, eli puolet aluesta. Nämä kaikki siis mutuilua, kun ei ole penkkiä.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 9.5.2006 18:30

OLisikohan tuosta vw:n 2.0tdi:stä jollain dynolappua tai fakta tietoa.

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 9.5.2006 21:44

golf tdi kirjoitti:OLisikohan tuosta vw:n 2.0tdi:stä jollain dynolappua tai fakta tietoa.


Tuolla on Seat Altea 2.0 TDI DSG lappu. Autolla oli ajettu noin 700km ennen dynoa eli suoraan maahantuojalta saatu laitos ilman mitään kikkailua.

http://www.seatclubfinland.com/cpgGalle ... =32&pos=18
http://www.seatclubfinland.com/cpgGalle ... =32&pos=19

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 9.5.2006 22:04

aikalailla meni tehtaan ilmoitusten yli :)

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 9.5.2006 22:21

golf gti kirjoitti:aikalailla meni tehtaan ilmoitusten yli :)


Ja aika kauan maahantuojan edustajat sitä lappua katsoivat monttu auki.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 9.5.2006 23:18

Tuossa espanjalainen autolehden mittaus:

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16378


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa