4 golffin ovien nosto/saranoiden säätö
Valvoja: ffp jäsenet
4 golffin ovien nosto/saranoiden säätö
Eli kyseessä on 4 ovinen malli ja kuskin ovi roikkuu vähän, ottaa alhaalta kiinni, maalit lähtenyt ja saa paiskata että menee kiinni, saranoissa ei ole väljää.
Voiko noita säätää??Millikin auttais...
Voiko noita säätää??Millikin auttais...
Kyllä ne paikat se verran joustaa että millin saat säädettyä. Katsot vaan että saat voiman jaettua hiukan isommalle alalle ettei tuu lommoja.
Toinen tapa olisi laittaa muutama kymppi fylliä alasaranan ja oven väliin. Tai aukaista ovi ja hienosäätölekalla lyödä yläsaranaa eteenpäin.
Pultteja ei sitten kannata yrittää auki huonolla XZN avaimella, ovat meinaan aika piukassa..
Toinen tapa olisi laittaa muutama kymppi fylliä alasaranan ja oven väliin. Tai aukaista ovi ja hienosäätölekalla lyödä yläsaranaa eteenpäin.
Pultteja ei sitten kannata yrittää auki huonolla XZN avaimella, ovat meinaan aika piukassa..
Voi voi. Taas viisaat neuvoo toisiansa. Alasaranaa vetää vähän taaksepäin eli irroittaa a-pilarin sisäpuolisen verhouksen, jonka alta löytyy toinen alasaranan kiinnityspultti. Toinen on ulkopuolella lokasuojan ja oven välissä (vähän paha väli, mutta eiköhän sen kätevä auki saa). Pultit löysään, nostaa vähän ovea takaa ja pultit kiinni. Tuo on ainoa oikea tapa säätää se oven korkeus. Voihan sen tietty teettää merkkiliikkeéssäkin. Aikaa menee maks puol tuntia että siitä voi laskea paljonko säästää jos ei itse osaa...
Multa säätivät edellisestä neloskoppasesta ovet merkkiliikkeessä, eikä ne kyllä mitään saranoita löysäilleet. Vääntivät jotenki isolla vääntöraudalla niitä saranoita tai jotain. Tuli vielä asentaja rautoineen kysymään et onko riittävän suorassa vai väännetäänkö lisää. Ovet tuli suoraan, eikä siitä muistaakseen kummonen laskukaan tullut. Harvemmin varmaan asiakkaan nähden noita vääntelevät.
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.3.2005 20:35
Laiska keinot keksii. Väännetään vaan voimalla jos kerran niin hyvä tulee.
Tuntuu että mitään ei voi tehdä nykyään kunnolla vaan lekapalikkametrinkanki hoitaa homma minuutissa. Ihmetellään sitten kun ovi repsottaa ja maalipinta on paskana.
Tuntuu että mitään ei voi tehdä nykyään kunnolla vaan lekapalikkametrinkanki hoitaa homma minuutissa. Ihmetellään sitten kun ovi repsottaa ja maalipinta on paskana.
Viimeksi muokannut Donitsi, 6.5.2006 23:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.3.2005 20:35
Järjen käyttö on toki sallittua tässä(kin) touhussa. Mutta eiköhän asia kuitenkin tullut selväksi että "virallinen" tapa on huomattavasti työläämpi kuin alalla käytössä olevat tavat. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, tai valitsee korjaamonsa niiden käyttämien korjaustapojen perusteella.
GTI4:n kannattanee kuitenkin ekaksi katsoa että mikä paikka on antunut periksi. Ja sen perusteella valita oikea korjaustapa. Ovien välisen raon tulisi olla 4-5milliä, oven ja loksun väli 3.5-4.5milliä, oven ja helman väli 4-5milliä.
Kannattaa myös tarkistaa että lukon vastakappale b-pilarissa on oikeassa kohtaa eikä panttaa ovea alaspäin.
GTI4:n kannattanee kuitenkin ekaksi katsoa että mikä paikka on antunut periksi. Ja sen perusteella valita oikea korjaustapa. Ovien välisen raon tulisi olla 4-5milliä, oven ja loksun väli 3.5-4.5milliä, oven ja helman väli 4-5milliä.
Kannattaa myös tarkistaa että lukon vastakappale b-pilarissa on oikeassa kohtaa eikä panttaa ovea alaspäin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa