Golf II 1.8 GT (GU)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juhtuo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.8.2005 17:21

Golf II 1.8 GT (GU)

ViestiKirjoittaja juhtuo » 4.5.2006 19:08

Joo, golffis olis koneena 8-venttiilinen 1.8 kone... siihen on vaihettu audin kaasari(en nyt muista mikä).

Saisko kyseiseen autoon vaihettuu esim. 16 venttilisen koneen kannen, tai onko jotai erikoiskansia myytävänä missään. entä mites paljon pakokanavia ym vois laajentaa? aika tyhmiä kysymyksiä mut oon aika noobi vielä näissä...
siis viritysasiaa kyselen, mitä muita virityksiä ois helppo/hyvä tehdä?

http://ffp-motorsport.com/tuning/gu_kanavat.php

oisko just noiden kanavien suurrennukset tai vastaavat toimenpiteet avuksi?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.5.2006 19:27

Ton koneen viritys ja siitä saatava tehon määrä on aika paljon riippuvainen käytettävän rahan määrästä. Jos pudjetti olisi riittävä niin itse varmaankin turbottaisin tuon koneen. Tuolla saisi varmaankin rahoilleen eniten heppoja vastineeksi. Riippuu tietenkin kuinka paljon pytyy itse tekemään. Onhan noita vaparin virikeinoja sitten eli, kannen porttaus + seetit, kisavenat, peltisarja, ohjelmoitava nelipistesähköruutta, nokka, nokkapyörä ym. ym.

Toisaalta jos teetät kannen ja laitat virinokan niin imu ja pakopuoli rupeaa kyllä ahdistamaan. Tohon saisi "helposti" (riippuu taidoistasi) Megaruutan ja parremman imusarjan neljällä suuttimella. tähän vielä peltisarja niin pitäs ruveta jo naukuu vakiota jonkin verran paremmin.

tosta osaa, multa voipi tarvittaessa kysellä kuvia tosta imusarjasta

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 4.5.2006 22:48

Virittelymielessä vaihda koko kone, koska autossasi on jo valmiiksi levyt takanakin.
Kasivenasta saa virittää isolla rahalla että tapahtuu kunnolla.

juhtuo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.8.2005 17:21

ViestiKirjoittaja juhtuo » 4.5.2006 23:14

juu,mun taidot jää aikalailla ulos noista kaikista...mut rahaa sinänsä piisais...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 6.5.2006 7:58

Jos sitä haluaa vähän piristää niin vaihda GTI:n nokka-akseli tai joku mieto virinokka ja vaihda peltipakosarja ja parin tuuman putkisto (Esim. Marteliukselta). Jos haluat vähän enemmän niin GTI:n kansi myös (siinä on isommat venttiilit) ja siisti siitä kanavat ja kohdista imu- ja pakosarjoihin. Puristuksiakin voi nostaa, mutta hyvin varovaisesti koska nakutus voi tulla ongelmaksi. Jossain vaiheessa pitää kaasari ehkä vaihtaa isompaan. Tällaisilla muutoksilla voisi päästä jonnekin 100-120 hv:n tienoille, suosittelen lukemaan kaikki viritystä koskevat kirjat kirjastosta ajatuksen kanssa.

Jos 16 veen haluat, niin vaihda koko moottori, se on loppupelissä helppo tapa saada 50 hv lisää, virittämällä tuota 8veetä se on huomattavasti kovempi työ, mutta toisaalta virittäessä oppii asioita.

Turbotus on joka vaiheessa vaihtoehto sitten kun haluaa kerralla 50-150 hv lisää tehoja.

Jos ei osaa, ei ole paikkaa tai ei ole aikaa tai innostusta niin myy auto vaan pois ja osta tehokkaampi tilalle. Se on kuitenkin se oikeasti vaivattomin ja toisinaan jopa halvin tapa saada varmoja hevosia lisää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa