Bensan loota kiisseliin ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

Bensan loota kiisseliin ?

ViestiKirjoittaja peke99 » 29.4.2006 21:41

Saiskos tollaseen -96 kiisseli ventoon pidemmät välitykset jos siihen vaihtais bensan lootan ? Vai pitäisko tää juttu alottaa lauseella "sopiiko bensan loota diisseliin" ?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 29.4.2006 22:03

Sopivuudesta en tiedä, mutta mietipä sitä ku dieseli kietää n 5000 rpm ja bensiini 7000 rpm. Voi kulkupuoli loppua...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.4.2006 22:07

Ai enemmän kiertävästä koneesta otetaan laatikko niin saadaan pidemmät välitykset. Aivan uusi teoria.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 29.4.2006 23:33

kuhan vaan ajattelin, mut ei se ennenkää oo sopinu mulle ;)
Parempia ideoita ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.5.2006 16:41

Kyllähän se kiihtyy nopeammin bensakoneen laatikolla mutta huippunopeus on taas vastaavasti pienempi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.5.2006 16:58

Toistan saman laudahduksen kuin monesti ennenkin, osassa bensaversioita on samoja laatikoita kuin dieseleissä. Esimerkkinä 4S-lootaa on käytetty ainakin kakkoskorimallin golfeissa ja jetoissa sekä dieselin että 1.6l bensakoneen jatkeena.

Edit: Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: Ei saa, mutta pidempivälityksinen loota saattaa löytyä jostain. Kannattaa katsoa taulukko tuolta teksteistä.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 1.5.2006 20:18

Mulla oli edellisessä golfissa bensa golffin laatikko kiihtyvyys oli parempi,mut eipä kulkenu niin kovaa.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 5.5.2006 14:16

muistaisin että 2l ventossa ja 1.9 td:ssä on sama loota. 1.9 tdissä taitaa olla pidemmät välitykset. sopivuudesta en tiedä.

katajism
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.5.2004 12:31

ViestiKirjoittaja katajism » 5.5.2006 15:21

Mulla oli III golfissa 1.8 bensan loota tdi:n perässä. Sopi siis tässä tapauksessa. Välit liian lyhyet. kun ajoi 100, niin rpm n 2900!! siis ihan liikaa. Kiihtyy kyllä kivasti, mutta Vmax n. 165 kmh.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 6.5.2006 0:34

Tulis mieleen et pitääkö kulkea yli 165km/h??

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 6.5.2006 11:55

Olishan se kiva, ettei tuo huutais kuin tapettava rotta moottoritietä ajellessa.. yli satasen vauhdissa alkaa kierroksia olemaan vähän turhankin reippaasti... mites noi 2.4l transun lootat, sopiiko ne alkuunkaan paikoilleen ja mites välitykset ?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 6.5.2006 12:11

nuissa 3-kopan kieseleissä ja bensoissa on samaa lootaa mitä 2-kopan bensoissaki (viimeset 1-pisteruiskut 1.8 koneet).. ATH -koodilla, siinä on ihan hyvät välitykset molempiin.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 16.5.2006 1:30

nuissa 3-kopan kieseleissä ja bensoissa on samaa lootaa mitä 2-kopan bensoissaki (viimeset 1-pisteruiskut 1.8 koneet).. ATH -koodilla, siinä on ihan hyvät välitykset molempiin.


oon kyllä ihan eri mieltä noitten vakiovälityksien sopivuudesta. Vois hyvin olla pitemmät vaihteet varsinki 1.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa