k03 hukkaportin testaus (kiire)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

k03 hukkaportin testaus (kiire)

ViestiKirjoittaja tero_v » 2.5.2006 20:55

eli miten tuota saa testattua, että se pelaa oikein? ku ei paineet enää nouse yli 0.8bar (1.1 pitäis olla) ja kaikki muut on käyty jo läpi ja pelaa...

oli pakopuolellakin ainakin 3 halkeamaa, mutta kai se vielä hetken pelaa tai siis pysyy kasassa...

turbo on irti ja pitäis saada auto pian takaisin ajoon...

kiitos vastanneille jo etukäteen...
Viimeksi muokannut tero_v, 2.5.2006 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.5.2006 21:49

Paineilmakompuraan sellanen renkaantäyttö "pistooli" kiinni ja siitä letku hukkaportin kelloon. Katot missä paineessa hukkaportti alkaa aueta. Jos noin äkkiseltään tuumailis niin 1bar kohdalla aukeaa... 0.8bar+pakopaine... Sillä näet samalla onko kalvo varmasti ehjä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 2.5.2006 22:20

jos hukkaportissa ilmenee vikaa, niin mihin hintaan sinne saa uuden... alkuperäisen tai korvaavan?

ilmojk
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.10.2003 23:09

ViestiKirjoittaja ilmojk » 2.5.2006 23:25

Harvoin itse tossa hukkaportissa on vikaa... se on niin yksinkertainen.
Itselläni oli paineet hukassa kun hukkaportin läppä oli irronnut ja mennyt hukkaan turbon sisälle.
Jos tarvitset hukkaportin kelloa niin mulla on yks käyttämätön jäljellä. En tarvinnut sitä kun korjaamolla sanottiin ettei kannata korjata turboa (pakopesässä oli kans halkeamia) Ja on mulla muuten irrallinen ehjä pakopesäkin... Loppujen lopuksi ostin sitten kokonaan uuden turbon ja laitoin sen autoon..

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 3.5.2006 13:38

pystyykö hukkaporttia miten säätämään, jos on ajan kuluessa paikat löystynyt ja se on esim. vaikka liian löysällä... yks kaveri epäili että jousi on poikki, ku tuntu sen mielestä niin löysältä se kello.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 3.5.2006 15:09

hukkaportti reagoi jo 0.3bar, mutta 0.5bar vasta aukeaa, ku on niin väljät kaikki tangot... 0.9-1bar on täysin auki ja vuotoja ei esiinny

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 3.5.2006 15:40

kyllähän ne halkeamat siellä pakopessässä voi myös tiputtaa ahtoja kun pakokaasu tulee väärästä paikasta ulos.tietysti riippuen mistä kohti halki.sulattaa myös monesti pakosiipeä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.5.2006 16:43

Väittäsin että täysin kunnossa on tuo kello. 0,4bar rajautuu paine käytännössä vakiojousella ilman portin ohjausta (150hv AGU, AEB jne).
Viimeksi muokannut Tero, 3.5.2006 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 3.5.2006 17:35

joo tuolla on kuvia mun föönistä ja pakosarjasta... siivet on kunnossa, eikä välystä ole... mut muuten :(

http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=2437

joo antaa hukkiksen olla ku kerran se edes pelaa, täytyy yrittää tuolla turbolla ajella vielä hetken ja hankkia sitten joku uusi ja parempi, ku budjetti antaa myöten.
Viimeksi muokannut tero_v, 3.5.2006 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 3.5.2006 20:13

Kyllä tuo 0.3-0.4 avautumispaine kuulostaa ok:lta...itse käytännössä huomasin tuon saman kun n75:n johto oli rikki, laski paineen suoraan hukkaportin kellolle eikä ahtanut kuin tuon 0.3-0.4.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa