abs:ien toiminta häröilyä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

abs:ien toiminta häröilyä.

ViestiKirjoittaja jake » 2.5.2006 0:09

elikkäs laittelin autooni uudet jarrulevyt/palat taakse ja vaihdoin murroksen suojakumin eteen. noh sitten koeajolla huomasin että 20 vauhdista jarrutellessa absit rusahtelee aika reippaasti vaikkei liukkaasta ole tietoakaan. kovemmassa vauhissa jarrut pelaa ihan ok.

jotain tuli hyvin ilmeisesti tehtyä väärin mutta mitä?

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 2.5.2006 8:05

Onko kyseessä ABS:ien toiminta vai muu rutina jarruista? Tuntuuko jarrupoljin naputtavan varpaille rusahtelun aikana?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 2.5.2006 8:58

ihan sama kun jarruttasit jäällä, paitsi että ei ole siitä jäästä tietookaan. ja polinta potkii takasin.

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 2.5.2006 9:35

Levyt liian kaukana antureista? itellä etupäässä teki samaa ku oli koko fckng napa tullu pual senttii ulos ku oli lukko rengas karannu urasta :D tai sit niisssä uusisssa levyissä ei ole sielä takana mahdollisesti niitä "reikiä mitä abs anturi laskee"

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 2.5.2006 11:36

on siellä takana ne reijät :) ja pitäs olla vielä ihan kohillaanki. kovasti ite veikkaisin etupäätä. vois tietty kattoo että ne kolot siinä murroksessa ois just oikeella kohalla mut sitä anturia ei kyllä ehjänä poijes oteta... on sen verran pahasti iskostunu kiinni ruosteen kera.

eikös tuo anturi toimi induktiivi periaatteella eli tunnistaa metalli, ei metalli. mietin vaan että jos sinne koloihin ois menny jostain paskaa jossa on metallia seassa niin jos se sotkis jotenki sitä toimintaa?

mitään vikakoodia ei tule. voikos tuolla vag comilla jotenki tutkiskella noitten absien toimintaa?

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 3.5.2006 13:11

Kyllä VAG-COM:illa saa sieltä ABS -valikosta ainakin pyörien nopeusanturien arvot ulos. Muita luettavia mitta-arvoja en nyt muista ulkoa.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 3.5.2006 13:24

Todennäköisesti joku pyörintänop. anturi on liian kaukana "hampaista" ja pienillä nopeuksilla amplitudi jää liian pieneksi.
Tai sitten joku anturi hajos.
Kato ne nopeudet, viallisesta tippu nopeus nollaan tuossa tilanteessa.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 4.5.2006 0:29

eilen työmatkalla rupes sitten abs valo palamaan ja iso punanen huutomerkki vilkkuu taulussa. ja vikakoodikin ilmaantu vasemmalta edestä. jotenka uutta anturia ainakin kehille.

oiskohan tullu vetaria paikalleen laittaessa jotenki rikottua se anturi. no aika suolanen hinta on kuitenki.. 190€ ja muualta ei saa mokomaa kun autotalo laakkoselta.

tutkiskelin niitä abseja vag comilla ennenku tuo virallinen vika ilmaantu mutta en päässy puusta pitkälle ku koko riivatun ohjelma heittää jumit aina kun nopeudet nousee 40 kilsaan.

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 14.5.2006 19:13

Aika Hintavaa.. Itellä makso uus anturi joku 50€ ite vaihdettii, vanha paskaksi ja uus vaan tilalle :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa