Corrado pakoputki (bsr)
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado pakoputki (bsr)
Eli Minkälaiset äänet tulevat kyseisellä 2,5 tuuman putkistolla g60 corradoon??
Sopiiko kuin hyvin paikoilleen eli ottaako akselinylitykseen kiinni tai johonkin?
http://www.doc-power.com/index.php?page ... 8&sengine=
Sopiiko kuin hyvin paikoilleen eli ottaako akselinylitykseen kiinni tai johonkin?
http://www.doc-power.com/index.php?page ... 8&sengine=
Äänet on ihan sopivat ainakin omaan korvaan. Ei mitenkään häiritsevän kovat. Tosin g60:sen ääniä en osaa sanoo, mutta tuskin paljon eroavat näistä oman auton äänistä.
Etummaisin vaimennin on aika tarkka sovitus siellä "kardaani tunnelissa" ja se jää helposti hakkaamaan pohjaan. Mutta pienellä hienosäännöllä sen saa istumaan ihan hyvin.
Etummaisin vaimennin on aika tarkka sovitus siellä "kardaani tunnelissa" ja se jää helposti hakkaamaan pohjaan. Mutta pienellä hienosäännöllä sen saa istumaan ihan hyvin.
Oikeastaan tuo on melkeen saman hintainen kun pelkät Virtasen Moottorin (Simons?) rosteripöntöt ja pää kun se on samoista osista tehty. Laatu mielestäni hyvä ja kaikki tarvittava tulee putken mukana. Itse setissä kun on kaikki klemmarit ja uudet kannakkeet pohjaan yms. mukana, eli mitään muuta kuin asennustahnan ja työkalut tarvii itse. Putkea tarvitsee katkaista hiukan keskipätkästä, jos sen laittaa G60 katalysaattoriversioon, kannakekumit ovat ilmeisesti hiukan turhan löysät, koska jo kuukaudessa on hiukan alkanut kolista ja mennyt aavistuksen vinoon. Alkuun ei kolahdellut, mutta nyt ottaa johonkin kiinni. Pitäisi nosturilla käydä katsomassa, koska tunkin kanssa ei oikein nää miten putki todellisuudessa asettuu.
Melko hyvät äänet, murisee mukavasti, mutta on myös ajossa tarpeeksi hiljainen.
Itsellä on tuo kyseinen putki, mutta BSR:n omilla sivuilla Corradoon kyllä on kaksi eri putkea tarjolla. Olisi kuulunut se uudempi tuonne (91->), mutta onneksi DOC-Powerin myymä meni alle silti ongelmitta. Jos tilaat, niin tilaa sitten sen vuosimallin mukaan, koska tuskin noissa isoa hintaeroa on. Taitaa todellakin BSR olla halvin tarjolla olevista ja varsinkin rosteriputkista.
PS. SamiG60:lle kiitokset koekuuntelusta, sen perusteella uskalsin ostaa :u)
Melko hyvät äänet, murisee mukavasti, mutta on myös ajossa tarpeeksi hiljainen.
Itsellä on tuo kyseinen putki, mutta BSR:n omilla sivuilla Corradoon kyllä on kaksi eri putkea tarjolla. Olisi kuulunut se uudempi tuonne (91->), mutta onneksi DOC-Powerin myymä meni alle silti ongelmitta. Jos tilaat, niin tilaa sitten sen vuosimallin mukaan, koska tuskin noissa isoa hintaeroa on. Taitaa todellakin BSR olla halvin tarjolla olevista ja varsinkin rosteriputkista.
PS. SamiG60:lle kiitokset koekuuntelusta, sen perusteella uskalsin ostaa :u)
Mulla kanssa kyseinen putkisto katilta asti. Äänet on myös omasta mielestä aika mukavat, ja sisälle ei hirveästi kuulu. Mutta mulla oli aika hierominen niiden kiinnikkeiden kanssa. Ei meinannu asettua mitenkään. takapönttö jäi roikkumaan ihmeen alas eikä se keskikannakekkaan kovin hyvin toiminu. Ja kun tuota on madallettu n. 5cm eikä näin ollen takaylityksellä ole hirmuisesti tilaa, niin jouduin tekemään uudet kannakkeet jotka pitävät putkistoa mahdollisimman ylhäällä ja taakse vielä jäykempi tukikumi joka pitää putken paremmin paikoillaan. Nyt jos takapenkillä on painavempia kyytiläisiä, niin ottaa putki pikkuisen kiinni, muuten ei. Itsellä ei ole kuin kaksi vaimenninta...
Surkeat kannakekumit tuossa mukana ainakin tuli, nyt ne jo on venähtänyt, niin että kattikin roikkuu alhaalla, ja putki menee koko ajan alemmas ja vääntyy perästä katsoen myötäpäivään. Kääntyminen aiheuttaa sitten sen kardaanitunnelin pöntönkin roikkumisen. Onhan tuo toki painava putki, mutta ikävää vaan taas kömpiä oikaisemaan asentoa... lisäksi kolisee koko ajan pohjaan.
Hauska yksityiskohta on sekin, että äänet on koventuneet alusta, vaikka putki ei vuodakaan, vai onkohan se pakosatsi menossa kohta vaihtoon, ettei vaan olisi halkeama jossain etupäässä. Pitää tutkia joku kaunis ilta.
Onkohan Dopilla pakosarja-asia edennyt, en ole viimeaikoina kysellyt.
Hauska yksityiskohta on sekin, että äänet on koventuneet alusta, vaikka putki ei vuodakaan, vai onkohan se pakosatsi menossa kohta vaihtoon, ettei vaan olisi halkeama jossain etupäässä. Pitää tutkia joku kaunis ilta.
Onkohan Dopilla pakosarja-asia edennyt, en ole viimeaikoina kysellyt.
Aika omituista. Itellä on ollu yli vuoden kiinni toi BSR:n putki eikä oo ollu mitään ongelmia. Kannakekumitkin on oikeestaan turhanki jämäkät. Onhan sulla se putki niistä liitoksista kunnolla kiinni. Kannattaa ostaa tarvikeliikkeestä sellasta pakoputken tiivistemönjää ja kasata se uudestaan sellasen kanssa. Ja sitten jäykemmät kannakekumit jos tarvii.
Mönjää tottakai laitoin, mutta kannakkeet tuntuu antavan aika reilusti myöten. Onkohan noihin lyöty mitä varastossa on? Alkuun oli takapönttökin suorassa, nyt taipunut vinoon ja hipoo puskuria. On sitä ennenkin pakoputkia laittanut, tuossa vaan tekee monesta kohtaa aika tiukkaa, että mahtuu menemään. Melkein pitää päästä nosturille tai montulle niin näkee linjat kunnolla, selällään ja auto ylhäällä ei ole kovin helppoa.
Taidan ottaa ja ajaa Espoon Muuralan nesteelle joku päivä, että saan kunnolla ojennukseen, eri juttu on se että saako autoa nosturille siellä.
Taidan ottaa ja ajaa Espoon Muuralan nesteelle joku päivä, että saan kunnolla ojennukseen, eri juttu on se että saako autoa nosturille siellä.
Jahas, kestävää laatua, putki poikki 1 v ja 20 tkm ajolla. Hitsaussaumasta liki kokonaan ympäri halkeama, lähtenyt liikkeelle sellaisesta vinosta latasta joka tukee keskipönttöä. Pitänee kaivaa putken kuitti esiin, kunhan vaan löytää.
Mikä voi aiheuttaa rosteriputken tuollaisen halkeamisen? Onko materiaali huonoa tai väärää?
Putken kolina lämmetessä siis ei johtunutkaan kannakekumista, kuten epäilin, viakka sekin oli kulahtanut, vaan siitä, että putki halkeaa lämmetessään. Luulin säksätyksestä, että pakosarjassa olisi halkeama. Oletin, että tuollainen rosteriputki on ns. ikuinen ja siksipä siihen tuli vähän panostettua.
Mikä voi aiheuttaa rosteriputken tuollaisen halkeamisen? Onko materiaali huonoa tai väärää?
Putken kolina lämmetessä siis ei johtunutkaan kannakekumista, kuten epäilin, viakka sekin oli kulahtanut, vaan siitä, että putki halkeaa lämmetessään. Luulin säksätyksestä, että pakosarjassa olisi halkeama. Oletin, että tuollainen rosteriputki on ns. ikuinen ja siksipä siihen tuli vähän panostettua.
Oletin, että tuollainen rosteriputki on ns. ikuinen ja siksipä siihen tuli vähän panostettua.
Mikään ei ole ikuista paitsi timantit :)
Mullakin on putkiston teko corraadoon tulossa. peltisarja tule marteliukselta, katti varmaan Dopilta ja loppu putkisto omaa tekelettä.
on ollut itellä joskus yksi "viriputkisto" ja muihin autoihin olen tehnyt ite putkiston.
corrado on 8. auto johon tulee oma putkisto.
Jotenkin vain en luota noihin rosteriputkistoihin yms. Kun ite tekee ni tulee kaikkein paras :)
Tuo bsr:n putkihan ei taida olla täysin rosteria? Vaimentimet on, mutta putki taitaa olla jotain muuta. Näin ainakin oma asentaja sanoi kun magneetilla putkea tökki. Perusrosterihan ei taida olla magneettista? Tiedä sitten onko tuo sauman ratkeaminen johtunut tuosta rosteri-joku muu -liitoksesta vai onko siihen kohdistunut jotain vääntöä?? Tai vaan huono sauma...
Ei ole sauma, vaan putki, mutta lähtenyt hitsauksesta, odotetaan mitä sanovat. Vaimentajasta on hitsattu pala rautaa putkeen 45 asteen kulmassa, jonka olisi tarkoitus vähentää pöntön saumaan tulevaa kuormaa.
Toivotaan, että putki vaihdetaan, koska aika selvä tapaus ja noinkin uusi. Tuleehan testattua, miten reklamaatiot hoituu.
Toivotaan, että putki vaihdetaan, koska aika selvä tapaus ja noinkin uusi. Tuleehan testattua, miten reklamaatiot hoituu.
Tuli hommattua Supersportin putkisto Corradoon. Putkisto on ns. "vanhanmalliseen" Corradoon eli on koukkukiinnityksillä ja omassa autossa on uudemman malliset "tappikiinnitykset". Olisiko kenelläkään kuvaa miten takapöntön 2 koukkua + kumi yhdistelmä tulee kiinni autoon? Ilmeisesti kahdella rengaskumilla, mutta vastakappeleen kuva olisi hakusessa?
Rosterin ominaisuuksia
Rosteri ei oikein oo paras mahdollinen pakoputken aine.
Sen tärinän ja iskun kestävyys ei oo terästen parhaasta päästä.
Rosterilla on vähän kuparin omituisuuksia, elikkä se itsekseen tärinästä tulee liian kovaksi ja haurastuu. Hitsaukset pitäs tehdä viistoamalla putkia reilusti, niin ettei hitsaussaumat olisi suoraan putken poikittaissuunnassa. Änkkärien päädyissä ei viisteitä oo mahdollista tehdä, joten siinä joutuu varautumaan silloin tällöin korjaushitsauksiin. Apu löytys lisäämällä änkkäristä putkeen jäykät kiilat molemmille sivuille n. 1.5 millin tavarasta ja hitsaamalla ne lyhyillä hefteillä molemmin puolin änkkäriin ja putkeen kiinni. Heftit molemmilla kiilan sivuilla erikohtiin. Kiilan kärkeä ei saa hitsata ympäri kiinni, vaan jättää noin vajaan sentin kärjestä hitsaamatta. Vaivaa vaatii, mutta sit putki pysyy pitempään kunnossa. Keino auttaa myös "patarauta" putkien poikittais murtumien ehkäisemiseen, nehän hyvin mielellään katkeavat poikittaisten hitsausten vierestä.
Kannikekumeilla on myös tehtävänsä värinänvaimentimina, ja siksi niitä pitäs vielä lisätä pakoputken vapaasti kantaville osille. pysyis putki paikoillaan paremmin.
Kannikkeet putkiin olisi hyvä laittaa klemmareilla hitsausten sijasta, ne eivät heikennä putken omituisuuksia.
Hyvä korroosion kestävyys rosterilla on, ei siinä mitään.
Sen tärinän ja iskun kestävyys ei oo terästen parhaasta päästä.
Rosterilla on vähän kuparin omituisuuksia, elikkä se itsekseen tärinästä tulee liian kovaksi ja haurastuu. Hitsaukset pitäs tehdä viistoamalla putkia reilusti, niin ettei hitsaussaumat olisi suoraan putken poikittaissuunnassa. Änkkärien päädyissä ei viisteitä oo mahdollista tehdä, joten siinä joutuu varautumaan silloin tällöin korjaushitsauksiin. Apu löytys lisäämällä änkkäristä putkeen jäykät kiilat molemmille sivuille n. 1.5 millin tavarasta ja hitsaamalla ne lyhyillä hefteillä molemmin puolin änkkäriin ja putkeen kiinni. Heftit molemmilla kiilan sivuilla erikohtiin. Kiilan kärkeä ei saa hitsata ympäri kiinni, vaan jättää noin vajaan sentin kärjestä hitsaamatta. Vaivaa vaatii, mutta sit putki pysyy pitempään kunnossa. Keino auttaa myös "patarauta" putkien poikittais murtumien ehkäisemiseen, nehän hyvin mielellään katkeavat poikittaisten hitsausten vierestä.
Kannikekumeilla on myös tehtävänsä värinänvaimentimina, ja siksi niitä pitäs vielä lisätä pakoputken vapaasti kantaville osille. pysyis putki paikoillaan paremmin.
Kannikkeet putkiin olisi hyvä laittaa klemmareilla hitsausten sijasta, ne eivät heikennä putken omituisuuksia.
Hyvä korroosion kestävyys rosterilla on, ei siinä mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa