Vento -95 Keskuslukituksen kauko-ohjain
Valvoja: ffp jäsenet
Vento -95 Keskuslukituksen kauko-ohjain
Autona olisi VW vento -95, autossa on keskuslukitus joka toimii alipaineella. ostin completoksesta yleismallisen kauko-ohjaimen, mutta tuli ongelma, että mistä saan ohjauksen kauko-ohjain boxiin ? eli missä sijaitsee keskuslukituksen ydin?
ps: kiitos etukäteen!
ps: kiitos etukäteen!
Tuota eiks siis kuskin puolella kontissa pitäs olla se keskuslukituksen aivot? Se kauko-ohjain on helppo asentaa sinne konttiin lähelle sitä keskuslukon boksia. Jos jostain saat sähkökaavion niin näet minkä värisiin johtoihin isket sen kauko-ohjeimen kii. Ja kun se ohjaimen mutikka on siellä kontissa, niin sieltä on helppo kytkeä vilkkuihin ohjaus jos sellainen toiminto on siinä kauko-ohjaimessa.
Kuljettajan ovesta tulevasta johtosarjasta:
- harmaa - lukitus
- vihreä - avaus
Näihin johtoihin kun ohjaimesi antaa +12V:n pulssin, niin toimii. Joissain ohjaimissa mahdollisuus asettaa pulssin pituudeksi 3,5s , tosin toimii myös 0,5 sekunnin pulssillakin.
Suhtaudu aina pienellä varauksella näihin saamiisi ohjeisiin. Tarkista aina mittaamalla ennen kytkentää, sillä johtosarjoissa saattaa olla värieroavaisuuksia eri vuosimalleissa ym.
- harmaa - lukitus
- vihreä - avaus
Näihin johtoihin kun ohjaimesi antaa +12V:n pulssin, niin toimii. Joissain ohjaimissa mahdollisuus asettaa pulssin pituudeksi 3,5s , tosin toimii myös 0,5 sekunnin pulssillakin.
Suhtaudu aina pienellä varauksella näihin saamiisi ohjeisiin. Tarkista aina mittaamalla ennen kytkentää, sillä johtosarjoissa saattaa olla värieroavaisuuksia eri vuosimalleissa ym.

Ylhäällä on kauko-ohjaimen kytkentä kaava, mutta mistä saan tietooni kyseisen common-line koska se on hyvin oleellinen johto

kuvassa näkyy wolkkarin oma keskuslukitus sähkökaavio jos siitä olisi apua.
Eli kysymys kuuluu mikä johto on commonline, koska siihen tulee ainoastaan kiinni kaksi johtoa orange/black ja white muut on laitettu yhteen, maahan ja 12v., joten commonline on suuri arvoitus
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
tarviiko tota commonlinee välttämättä mihinkää ootko kokeillu vaan kylmästi laittaa jotain johtoja kiinni että toimiiko ilman sitä?
Kysymys:
Autossani jos laitan avaimella lukkoon ovet niin sähköikkuna menee automaattisesti kiinni jos auki. onko tämä ihan normaali toiminta? mutta jos taas auton sisältä siitä keskuslukkonapista painaa ovet lukkoon niin ikkunoille ei tapahdu mitään. Eli jos kytkee niihin ovijohtoihin niin ikkuuna ei pysty jättämään helteillä auki.
Toinen kysymys:
eikö kuskin s-lasi pitäisi laskeutua kokonaan alas eikä jäädää 5-10 senttiä auki. mitä tälle asialle voi tehdä???
Kysymys:
Autossani jos laitan avaimella lukkoon ovet niin sähköikkuna menee automaattisesti kiinni jos auki. onko tämä ihan normaali toiminta? mutta jos taas auton sisältä siitä keskuslukkonapista painaa ovet lukkoon niin ikkunoille ei tapahdu mitään. Eli jos kytkee niihin ovijohtoihin niin ikkuuna ei pysty jättämään helteillä auki.
Toinen kysymys:
eikö kuskin s-lasi pitäisi laskeutua kokonaan alas eikä jäädää 5-10 senttiä auki. mitä tälle asialle voi tehdä???
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Tossa aikasemmin kun kyselin tosta tuulilasista niin se tosiaan täytyy vähän pitempää vääntää kiinni että ikkuna menee kiinni. oon vaan aina joutunu vääntelee ku lukko menny talvel vähä sököks.
Ihmettelin myös kun yhtääkkiä kuskin ikkuna jäi 10cm esille eikä mennyt kokonaan alas. ongelma selvis kun otin sulakkeen irti ja laitoin takas, aukee taas kokonaan.
Pitää alkaa kohta laittaa omaan autoon kauko-ohjausta ku vaa olis semmonen hetki. Noi pienet ihmiset tuppaa otta kaiken ajan, en tietenkään valita totean vain.
ps. mun sarjassa ei ole mitään commonlineä, tosin ei ole häläriäkään.
www.sam-handel.de/anleitung/BV-GB.pdf tommonen on sarja.
noissa on myös jotain johtojen väreistä.
Ihmettelin myös kun yhtääkkiä kuskin ikkuna jäi 10cm esille eikä mennyt kokonaan alas. ongelma selvis kun otin sulakkeen irti ja laitoin takas, aukee taas kokonaan.
Pitää alkaa kohta laittaa omaan autoon kauko-ohjausta ku vaa olis semmonen hetki. Noi pienet ihmiset tuppaa otta kaiken ajan, en tietenkään valita totean vain.
ps. mun sarjassa ei ole mitään commonlineä, tosin ei ole häläriäkään.
www.sam-handel.de/anleitung/BV-GB.pdf tommonen on sarja.
noissa on myös jotain johtojen väreistä.
Tuo ohjeessa ympyröity kytkentä viittaa enemmänkin vanhoihin audeihin ja mersuihin, jossa siis ohjaus näyttää +12v kun ovia avataan ja maita kun lukitaan. Ventossa keskuslukitus toimii tasan noin kun PeeTee sanoi, eli kuskin oven johtosarjassa +12v pulssi harmaaseen johtoon --> ovet lukkoon, +12v pulssi vihreeseen johtoon --> ovet auki.
Nuo ohjeessa olevat johdothan (yellow, yellow/black, jne.) johtavat suoraan releisiin. Eli vaikka yleismittarilla voi koittaa mitkä yhdistävät kun painetaan lukitusnappia ja mitkä kun painetaan avaus nappia.
Mutta jos nyt oikein tuota (aika heikkoa) ohjetta tulkitsin niin ventoon kytkentä menisi näin: Yellow ja yellow/black molempiin jatkuva +12v (johdot yhteen, siitä sulakkeelle esim. 15A, sitten +12v pisteeseen). White johto venton harmaaseen johtoon kuskinovessa ja white/black vihreeseen johtoon. Muita johtoja ei tarvita. Mahdollinen vilkkukuittaus sitten noilla boxin ruskeilla johdoilla (johto per puoli). Ihan takuuseen en tuosta kytkennästä voi mennä, mutta yleismittarillahan asian voi helposti tarkistaa...
Nuo ohjeessa olevat johdothan (yellow, yellow/black, jne.) johtavat suoraan releisiin. Eli vaikka yleismittarilla voi koittaa mitkä yhdistävät kun painetaan lukitusnappia ja mitkä kun painetaan avaus nappia.
Mutta jos nyt oikein tuota (aika heikkoa) ohjetta tulkitsin niin ventoon kytkentä menisi näin: Yellow ja yellow/black molempiin jatkuva +12v (johdot yhteen, siitä sulakkeelle esim. 15A, sitten +12v pisteeseen). White johto venton harmaaseen johtoon kuskinovessa ja white/black vihreeseen johtoon. Muita johtoja ei tarvita. Mahdollinen vilkkukuittaus sitten noilla boxin ruskeilla johdoilla (johto per puoli). Ihan takuuseen en tuosta kytkennästä voi mennä, mutta yleismittarillahan asian voi helposti tarkistaa...
SUURI KIITOS kaikille jotka vastasivat tähän foorumiin, nyt toimii ventossa kauko-ohjaus ja on hyvä mieli vaikka töitä saikin tehdä selvittää miten boxi toimii, mutta nyt ei enään ole huolta.
Huomiseksi projektiksi jäi enään, että mihin laitan vilkkujohdot eli ruskeat, releeltä - vilkuille VAI vilkkukatkasijalta - releelle Mittasin avaus/sulkemisen tapahtuvaa toimenpidettä vilkkujohdoilta ja antaa ½-1½ sec pituisen ~10v. pulssin. joten enään on pieni hieno säätö vailla "työ voittoa"
Vielä kerran KIITOS KAIKILLE!
Huomiseksi projektiksi jäi enään, että mihin laitan vilkkujohdot eli ruskeat, releeltä - vilkuille VAI vilkkukatkasijalta - releelle Mittasin avaus/sulkemisen tapahtuvaa toimenpidettä vilkkujohdoilta ja antaa ½-1½ sec pituisen ~10v. pulssin. joten enään on pieni hieno säätö vailla "työ voittoa"
Vielä kerran KIITOS KAIKILLE!
Vaikka nuin
Eli siltä kauko-ohjainboksilta parilla autodiodilla esim. viikseltä vasemman ja oikean vilkuille meneviin johtoihin haaroitus, tai takavaloille, jos boksi on takana.
Eli siltä kauko-ohjainboksilta parilla autodiodilla esim. viikseltä vasemman ja oikean vilkuille meneviin johtoihin haaroitus, tai takavaloille, jos boksi on takana.
Ite vedin suoraan hätävilkulle ja hyvin pelittää. Ainoa ongelma on ovien sulkeutuminen. Eli jos avaan ovet kaukolla niin ovet pysyy auki sen 25sek ja sitten sulkeutuvat vaikka avaan jonkun ovista. Esim jos itse istun autossa ja ootan mukuloita kyytiin niin ovet menee välistä lukkoon. Mutta jos käynnistän auton ennen tätä niin ovet eivät mene lukkoon. Vedin tosiaan kelt+ kelta/must suoraan +12v ja punaisen samaan +12v. Jostain syystä se ledi myös alkoi villkumaan vaikka auto käynnissä. Kumma homma.
Kuvia ohjeista :D

Kuvia ohjeista :D

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa