Millä kiillottaa vanteen kiiltävä rosteri reuna+osuma :(

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

Millä kiillottaa vanteen kiiltävä rosteri reuna+osuma :(

ViestiKirjoittaja Murre » 27.4.2006 17:03

Heips!

Vanteena olisi ATP Flash 19" ja kiiltävässä rosteri reunassa on renkaan asennuksen jälkiä (Ovat kyllä omasta mielestä ihan pois hiottavissa, eli eivät ole syviä naarmuja!), mutta millä aineella ja mistä saa...??

Nyt tarvitaan hätäisesti tietoa...!

Käsin vai koneellisesti hiomalla??
Viimeksi muokannut Murre, 7.8.2006 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.4.2006 19:16

Siis senhän tiedän, että kiillotustahnaa on olemassa, mutta mikä valmistaja tekee toimivaa sellaista! Glym yms yms?

Ja RST:hän on aika kovaa materiaalia...

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 27.4.2006 20:37

Tyhmä kysymys, mutta miksei nuo ole renkaan asentajan huolia? Vai oletko itse laittanut renkaat vanteille?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.4.2006 20:41

EN ole itse asentanut. Ja en vannetta sillä hetkellä niin tarkkaan katsonut, vaan nostin pakun kyytiin!

Asentaja/myyjä kyllä varoitteli niistä lievistä jäljistä! Joten en rupea sen enempään kinaamaan, muuten ei saa alle tänä kesänäkään noita vanteita :( Parempi vaan itse hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä!

Mutta mutta..Nyt olisi vinkit tarpeen!

Haapala
ffp jäsen
Viestit: 235
Liittynyt: 23.7.2003 9:47

ViestiKirjoittaja Haapala » 27.4.2006 20:50

Huopalaikka ja hiomatahnaa (valkoinen), hae vaikka Rauta-Soinilta.
Noilla kiillottanut omia vanteita.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.4.2006 22:09

Haapala:

Minkäslaista tuo Rauta-Soinin tuote on? Olen luullut, että siellä myydään vaan pelkkää rauta romua :)

JA varmaan kyseessä taitaa olla porakoneella käytettävä huopalaikka?
Onko nopeudella väliä, ettei tule vahinkoa enempää, koska ei ole tullut aiemmin kiilloteltua juuri mitään koneellisesti..

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 28.4.2006 10:49

Jossain oli kuvia kun joku kiilotti sillä porakoneen rautalanka harja tyyppisellä systeemi päällä, tais olla se 3 koppanen musta ballsdeepsquadista...
Kyllähän ne Soinilla myy kaikkee mahdollista, kävin just viimeviikolla kun piti korottaa sitä limusiinia kun lähettivät jenkeistä lyhyemmän mallin jouset...
Tarviikos niitä muuten lakata tai käsitellä jollain hionnan jälkeen?
Kiitti muuten make viimeisestä, nyt toimii taas hyvin, hävis ne käyntihäiriötkin.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.4.2006 15:14

Jossain oli kuvia kun joku kiilotti sillä porakoneen rautalanka harja tyyppisellä systeemi päällä, tais olla se 3 koppanen musta ballsdeepsquadista...

Ööö, ei me kyllä sellasella mitään kiillotettu! Sen tyylistä käytettiin yhdessä vanteessa ku otettiin lakkoja irti kehästä, mut en oo ees varma et siit on missään mitään kuvaa...
Meillä oli kiillotuksessa tarvikkeina huopalaikka, rättilaikka, sekä sininen ja ruskea hiontapala. Ne löyty Motonetista ja hintaa oli vissiin 15,90€.

e: Pilk.nus, se on ballsdeepcrew ;)

BeQ
-
Viestit: 70
Liittynyt: 19.2.2004 13:31

ViestiKirjoittaja BeQ » 28.4.2006 20:42

Hieman offtopic:

Korjaavatko vannekorjaamot kuinka hyvin noita rosterireunoja..? Kun olisi yhdet todella harvinaiset vanteet tiedossa, mutta hieman on rosterikantti osunut johonkin, ja sellaisia 1-2 mm syviä naarmuja parissa vanteessa aika pitkällä matkalla. Vanteet on kolmiosaiset ja ovat kyllä purettavissa ja niihin saisi ehkä jostain uusia osiakin, mutta ajattelin jos noita pystyisi korjaamaan..

Eli onko kellään kokemuksia? Pitää varmaan myös soitella tuonne Amrif:lle...

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 30.4.2006 13:44

Albanzo sori...

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 30.4.2006 14:58

Onko nopeudella väliä, ettei tule vahinkoa enempää, koska ei ole tullut aiemmin kiilloteltua juuri mitään koneellisesti..


kyllä sen sitten huomaa kun pyörii liian kovaa, palaa hiukan se vaha mutta lähtee kynnellä pois. eli ei mun mielestä mitään järjetöntä vaaraa. kiillotusseteissä on joissain huopalaikka millä lyödään toista vahaa ja rättilaikka millä toista.

riippuen siitä millasia jälkiä nuo on niin ensin kannattaa varmaan kokeilla esim Glymin kiillotustahnalla. olisko toinen vastaava Autosol tai jotain sinnepäin.. kumpikin toimii ihan hyvin mutta ei noilla tietty oikein naarmut lähde.

jos kiillotus ei riitä ja tarvii hiota niin sitten esim vesihionta ja sen jälkeen täys kiillotus.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 1.5.2006 10:17

Kahta versiota olen rosteri paikkauksessa nähnyt. Jotka toimivat melko hyvin. Eli täyte aineena on käytetty ihan koritinaa (pitää varoa ettei tule rosteriin lämpöjälkiä) ja toisena ihan PlasticPaddingin kemiallista metallia. Jälkimmäinen jää hieman enemmän näkyviin kiillotuksen jälkeen, mutta tuonkin voi huomata ainoastaan jos sen tietää. Itse suosin rosteri osien loppukiillotuksessa AutoSolin "savitahnaa".

goloballo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.5.2006 7:46

ViestiKirjoittaja goloballo » 9.5.2006 14:49

itse kiillotin dremelin "kangas" laikalla ja sillä onnistu

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.8.2006 20:48

Jassoo..! Nyt sit vahingossa osui kanttariin normaalissa kaupunki ajossa ja tuli vanteen rosteri huuleen muutama nirhauma (alle 0,5mm syviä!). Renkaan vanne huuli suojasi muuten suurimmilta vaurioilta :)

Missäs tai miten tuon nyt korjauttaisi?

ps. Yritän saada kuvan tänne?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa