pitempää välitystä 2 kopan lootaan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

pitempää välitystä 2 kopan lootaan

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 29.4.2006 22:19

muistankohan nyt ihan oikein vai kuvittelenko vappu huuruissani ihan omiani että joskus ois ollu täälläkin jotain juttua että näihin 2 kopan jettoihin/golf laatikoihin on vaihdettavissa 5 vaihteen ratas ja saada ns pitempi vitonen?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.4.2006 22:26

Vitosvaihteen rattaat ovat erikseen akseleiden päissä siellä loodan päätykopan alla. Pelkkien vitosen rattaiden vaihto on siis melko helppo nakki.

Edit: Tässä näkyvissä: loota

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 29.4.2006 22:34

ookoo...onkos mistään saatavilla rattaita että saisi juuri tuon vitosen pitemmäksi;)
nykyisin loppuu vitonen liian aikaisin,hirvittää vinguttaa kierrokset tapissa!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.4.2006 23:44

Tuolta luulis saavan sellaset rattaat kun haluaa

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.4.2006 0:10

Kuinkas lujaa jetta kulkee?

Tuolla teksteissä näyttäs olevan pisin välitys 0,71 vitonen ja 3,65 perä.

Edit: No et sää pääsis silläkään kovin lujaa, paljos ottaa kierroksia?

Entäs TDI:n laatikko? Veikkaan että toi teetetty rataspari ei ole ihan ilmainen

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 30.4.2006 8:59

sama onkelma rahikaisella, sieluun käy kun yrittää pysyä muun liikenteen mukana
motarilla.Kulkis kyllä, mutta HUUTAA.voi diesel parkaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2006 11:39

Helpointa ja halvinta taitaa olla etsiä käytetty loota, jossa sopivan pitkä vitonen. Tosin jos perävälitys on lyhyt, ei siihen lootaan välttämättä kovin pitkää välitystä saa.

Noita varaosalootia ja muualta kuin vitosvaihteesta hajonneita lootia on maailma väärällään ja hinta halpa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.4.2006 14:19

Ei noilla 020 laatikoilla vielä kovin lujaa pääse.

Viitonen 0,71 Perä 3,65 renkaat 205/50-16

Diesel kiertää 4000 rpm, huiput n 178 km/h
Bensa kiertää 7000 rpm, huiput n 300 km/h

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 30.4.2006 16:15

eikös dieseleissä juuri ole pitemmät välitykset järjestään kuin bensa-autoissa?
jonkun tdi vehkeen lootalla taitaisi saada pitemmät välitykset mutta taitaa mennä osia vaihtoon turhan paljon että sen saisi paikoilleen...

kyllä kun kun polkee ihan finaaliin niin alkaa just se 200 olla jota kuinkin viisarissa ja kierrokset varmaan 5000 korvilla,enempää ei vetäviä kierroksia tunnu vitosella löytyvän:/ kyllä huutaa kone eikä raaski huudattaa kauhean pitkään kun lämmötkin alkaa nousta.vääntöä pitäis riittää kun olis vaan välitystä lisää prkl...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2006 16:41

eikös dieseleissä juuri ole pitemmät välitykset järjestään kuin bensa-autoissa?
Ei, esimerkiksi 4S-koodilla olevaa laatikkoa löytyy molemmista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa